Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Misschien al gepost (ik kon de oplossing niet vinden op GOT, of waar dan ook). Mik deze post maar weg dan..

Aanleiding:
Na het crashen en herstellen van de xchange server op de zaak kon ik niet meer synchroniseren met activesync via wifi,gprs of cradle. Ik kreeg telkens de melding dat mijn aandacht nodig was en een "ondersteunende code" 0x800 en nog wat. Kern van de boodschap was: het beveiligingscertificaat op de server is niet geldig. Neem contact op met de beheerder enz enz.
Nu valt er heel wat te vinden over certificaten: nut, type, uitgever, gebruiker, website enz. enz. Als onderstaande oplossing je helpt wil je het in mijn geval even niet weten hoe het in elkaar zit...

Na zoeken, proberen en combineren ben ik tot de oplossing gekomen van mijn probleem.
In het kort: kopieer het certificaat van de betreffende website vanuit IE of FF naar je PDA, en installeer het daar en klaar!

stap 1: check of je met IE de beoogde website kan bereiken. Als de website niet benaderbaar is ivm een certificaat -> zoek, probeer en combineer :). Indien bereikbaar: klik op het hangslot. Je krijgt een info window over het certificaat dat de betreffende website hanteert. FF is vergelijkbaar, alleen is daar links naast het adres [https..] een blauw vakje. (je vindt het verder wel)

stap2: tabje 2 [details] van het window bevat de mogelijkheid het certificaat te kopiëren naar een bestand. Verander niet aan de bestandsindeling. De [.der] extensie wordt door je pda met WM6.0 herkend. Geef er een naam aan en zet het bestand op je pda. Of, als je WM5torage gebruikt, kies gelijk je pda als opslag voor het bestand met een zelfgekozen naam.

stap3: voer het betreffende bestand uit op je PDA. Je krijgt de melding dat het betreffende certificaat is toegevoegd. In mijn geval kon ik weer synchroniseren.

groet,
visor66