Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een sony ericsson k510i overgenomen van mijn zus en die had het een tijd geleden laten unlocken (door een onbekende die het gewoon thuis heeft gedaan) en toen kon ze simkaarten van alle providers erin doen. Ze had toen ze het kocht een qick simkaart. Maar nu zit er een orange van mij in die het gewoon prima doet. Ik heb gisteren een sim only abbonement van t-mobile aangeschaft en als ik het erin doe en pincode intoets moet ik daarna een blokkeringscode intypen die ik dus niet weet. Mijn zus weet het ook niet. Nu kan er dus eigenlijk alleen maar orange simkaarten in neem ik aan. Hoe kom ik aan de goede blokkeringscode of zijn er andere oplossingen hiervoor? Ik heb de standaard codes al geprobeerd zonder succes (1234,00000,0000.12345 etc)

Alvast bedankt

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je kunt sowieso niet onbeperkt zomaar wat codes intoetsen, dan blokkeert het toestel definitief.

• Golden_Phoenix
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07-2024
blokkeringscode is geen simlock maar een beveiliging die ervoor zorgt dat anderen niet aan je persoonlijke gegevens kunnen komen.
standaard staat deze uit op alle SE toestellen

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

Sabbi

je denkt aan mij.

Juist, de blokkeringscode is ee n code die de gebruiker zelf instelt, en die toegang tot de telefoon (niet to het netwerk) beveiligt.
Deze kan je elke keer bij opstarten laten vragen, maar ook alleen als er een andere sim in gestopt wordt. (voor als hij gejat wordt, en je een sim met simcode had, kan ook niet 123 een andere sim in de gestolen telefoon)

Voor alle mogelijkheden (buiten flashen ed) om deze lock uit te zetten heb je je originele code nodig... Je zou kunnen proberen met de originele sim de telefoon te starten en de code via de setup uit te zetten, maar verm. vraagt hij dan ook om de code als bevestiging...

(met XS++ kan je met je PC de blokkeringscode uitlezen, dit is opzich niet al te moeilijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Sabbi op 27-07-2008 14:11 ]