Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:54

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Mijn vader wil graag een nieuwe PDA, omdat zijn oude HP6500 is versleten.
Zijn voorkeur gaat uit naar een abonnement bij Rabo Mobiel, omdat deze voor bedrijven veruit het voordeligst is.
Zijn oog is gevallen op de de HTC Touch Cruise, een PDA met GPS, WiFi en bluetooth. Allemaal functies die hij nodig heeft.

Omdat het Engels van mijn vader niet echt super is, werkt hij liever in het Nederlands.

Onduidelijk is echter of het Windows Mobile 6.0 OS van de HTC Touch Cruise bij Rabo Mobiel Nederlandstalig of Engelstalig is. Op de website van Rabo Mobiel, worden geen specificaties van het OS gegeven, behalve dat het Windows Mobile 6.0 is.
Ik heb dus even gebeld naar de klantenservice en zij weten het niet en konden het ook niet achterhalen uit de specificaties. De dame die ik aan de telefoon had, heeft het nagevraagd bij collega´s en ze kwam met het antwoord dat de taal gemakkelijk te wijzigen zou zijn door `iets` te downloaden van de Rabo mobiel website en te installeren op de PDA.
Volgens mij klopt dat niet, want de taal van het OS zit bij mijn weten in de ROM en is niet zonder hack te wijzigen. Met de klantenservice van Rabo mobiel schiet ik dus niet zoveel op.

Heeft hier op GoT iemand misschien de HTC Touch Cruise via Rabo Mobiel?
Is het WM6.0 is het Nederlands of Engels?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
...niemand?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dit topic hoort nog altijd thuis in Windows Mobile omdat dat je eigenlijke vraag is eigenlijk ;)

Je hebt grote kans dat hij gewoon Nederlands is, echter hoort de klantenservice dit te weten gewoon. Als zij het niet weten dan vraag je even naar de manager omdat hij slecht personeel heeft ;)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:45:
Je hebt grote kans dat hij gewoon Nederlands is, echter hoort de klantenservice dit te weten gewoon. Als zij het niet weten dan vraag je even naar de manager omdat hij slecht personeel heeft ;)
..of bel even opnieuw met hetzelfde nummer, grote kans dat je dan iemand anders hebt. De kennis tussen verschillende helpdeskmedewerkers onderling wil nog wel eens enorm verschillen :/

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Aan de andere kant, een HTC Touch Cruise blijft een HTC model. Hier zijn ook officiele nederlandse versies voor te vinden, die je al dan niet direct of met gebruik van andere programmatjes kan installeren waardoor je toestel gewoon een nederlands OS krijgt.

Voor meer info hierover kan je kijken in het HTC Touch Cruise topic hier of even op XDA googlen.

Buiten dat lijkt het me dat inderdaad iemand het op die helpdesk echt wel weet. Vragen naar een technisch persoon kan hierbij ook wonderen doen.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Hee bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog 2 maal gebeld met de klantenservice, maar ze weten het echt niet daar.
De eerste keer wisten niet eens wat het verschil is tussen PDA en een telefoon.
Die kerel bleef maar volhouden dat het in te stellen en dat je dus voor verschillende talen kunt kiezen op de HTC.

De tweede keer heb ik nog geen duidelijk antwoord gekregen, maar is mij wel verteld dat het hoogst waarschijnlijk engelstalig is. Ik zou er over terug gebeld worden. Niet gehoord uiteraard. :+

Bij rabomobiel is de HTC toch veruit het goedkoopst. Scheelt in totaal toch zo'n €100,-.
Ik zal me eens gaan verdiepen in het wijzigen van het OS.

Pagina: 1