Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Ik heb een TyTN2 met Windows Mobile 6.1 en een Windows 2003 Server met RRAS geconfigureerd voor VPN (PPTP). De VPN werkt goed, ik kan met een computer elders verbinding maken en toegang krijgen tot alle netwerk bronnen en bijvoorbeeld de interne website benaderen. Met de TyTN2 kan ik ook verbinding maken met VPN en kan ik ook deze interne website benaderen. Het lukt me echter niet om via bijvoorbeeld de ingebouwde verkenner of GSFinder toegang te krijgen tot de netwerk mappen...

Ik heb geprobeerd te verbinden op de volgende manieren:

\\server
\\server.domein.local
\\192.168.1.1

De Ip instellingen worden uitgedeeld door de server via DHCP, via het programma VXUtil kan ik ook zien dat dit correct gebeurd, de telefoon krijgt een 192.168.1.x ip. Dit moest ook wel aangezien de interne website www.domein.local wel te bereiken is op de mobiele telefoon. Voor de zekerheid heb ik ook nog een keer de IP instellingen handmatig ingegeven, helaas maakte dit geen verschil.

Tevens heb ik geprobeerd om bij de uitzonderingen voor intranetadressen al het verkeer via de server te laten verlopen door *.*/* toe te voegen, helaas bood ook dit geen oplossing.

Is er iets wat ik heb gemist, voor zover ik weet heeft het browsen door de netwerk-mappen altijd prima gewerkt op Windows Mobile 2003, mijn vorige PDA.

• SierdW
*schop*

Niemand? Ik denk dat dit een probleem van de client is, vandaar dat ik hem heb gepost in WBM... Is dit misschien iets wat zowieso niet werkt, of is het echt een probleem wat ik alleen heb?

• SierdW
*schop2*

Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die dit gebruikt. Wie kan mij hierbij helpen?

• SierdW
*schop*

Wie gebruikt dit en heeft het wel werkend?

• SierdW
*schop* ?

-O-

[ Voor 6% gewijzigd door SierdW op 15-07-2008 23:27 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Heb je al geprobeerd om de share via het lokale netwerk te verbinden, of eventueel gebruik te maken van een extern tooltje om de share te maken?
Anders een oplossing bedenken mbv een share via IIS oid.?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik dacht dat dit ook niet ging lukken . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• SierdW
DarthPlastic schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:39:
Anders een oplossing bedenken mbv een share via IIS oid.?
Natuurlijk kan ik op die manier wel bij mijn documenten komen, dat werkt ook wel... Ik wil alleen dat het via VPN ook gaat werken :+
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:43:
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik dacht dat dit ook niet ging lukken . . .
Jammer, hoop toch echt dat er wel een oplossing voor is, al begin ik daar steeds meer aan te twijfelen.
Pagina: 1