Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
Op het moment ben ik wat aan het kijken voor een vervanger van mijn huidge Nokia N80i. Mijn voorkeur gaat uit naar een Nokia N95. Ik heb al wat rondgekeken op Marktplaats, en zag tot mijn verbazing dat er N95's aangeboden worden voor €100,-.

Nu heb ik contact met één van de verkopers gehad, en hij vertelde me dat het geen origineel Nokia toestel is, maar een Chinees namaak toestel. De functies zijn echter nagenoeg gelijk, op het ontbreken van GPS en WiFi na. Opzich is dit voor mij niet zo'n ramp, omdat ik beide functies eigenlijk niet gebruik.

Ook heb ik wat op Google gezocht over deze neppe toestellen, en ook daar worden dezelfde dingen verteld.

Toch wil ik zeker van mijn zaak zijn dat er niet nog meer onderdelen missen op een dergelijke fake toestel. Mijn vraag is dan ook, is er hier iemand die ervaring heeft met deze toestellen? Zijn ze kwalitatief wel een beetje in orde?

Alvast bedankt voor de reacties :)

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
Ben ik ook wel geïnteresseerd in. Heb ook even op Youtube gekeken en het lijkt toch wel echt op elkaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-07-2008 17:47 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 09:30

Nyana

Who?!

Voor het eerst dat ik ervan hoor. Maar ik zo never nooit een fake toestel kopen. Garantie heb je er ook niet op. Koop dan een 2e hands toestel.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De software is meestal custom, en erg slecht. De basisfuncties zullen echt wel werken, maar dan zou ik er je N80i toch niet voor inruilen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik heb zelf een echte N95 en die heb ik gekozen omdat ie GPS en Wifi heeft. Waarom wil je een N95 als je niet geinteresseerd bent in GPS en WiFi? Want dan kun je volgens mij net zo goed een 6300 oid nemen.

Maar, om antwoord op je vraag te geven: ik verwacht dat fake toestellen ook geen acceleratiesensor hebben en geen Symbian operating system hebben.

• Cpt.Iglo
Nyana schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:45:
Voor het eerst dat ik ervan hoor.
Zie onder andere deze en deze link.

@Springuin; omdat ik het misschien in de toekomst wel ga gebruiken. Maar als ik het allemaal zo hoor is het dus niet echt iets positiefs, dus ik denk dat ik dan toch maar voor het wat duurdere 'echte werk' ga ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Cpt.Iglo op 02-07-2008 17:54 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb een fake N95, TV kijken werkt perfect, maar de software is brak. Traag en gaar, maar voor 85$ kan je niet echt de fout in. Voordeel is dat er 2 sims in kunnen :)

• Cpt.Iglo
Megamind schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:53:
Ik heb een fake N95, TV kijken werkt perfect, maar de software is brak. Traag en gaar, maar voor 85$ kan je niet echt de fout in. Voordeel is dat er 2 sims in kunnen :)
Hmm oke, echte kwaliteit is het dus niet? (Was ook wel te verwachten natuurlijk ;)).

Ik zal eens kijken of ik de telefoon voor wat minder dan die €100,- kan kopen. Als dat kan, en ik zou hem kopen dan zal ik ook even mijn ervaringen posten op het forum ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet je wel afvragen of je niet beter bent met een officiele iets minder dure telefoon. Een N95 waar geen GPS en Wifi inzit is namelijk ook niet echt een N95 meer.

Er zijn dan wellicht veel goedkopere officiele toestellen die ook alle functies van de namaak N95 hebben. Wifi en GPS zijn namelijk juist de dingen die een N95 zo duur maken ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Er staat sowieso geen symbian op die chinese ripoff dingen maar een of ander gaar OS wat bij lange na geen vergelijking is.

• Cpt.Iglo
Toch maar een echte N95 (tenminste, dat neem ik aan :P) gekocht via Marktplaats voor €175,-. Best een nette prijs!
Pagina: 1