Toon posts:

Weerstation 868MHz

Pagina: 1
Acties:

• vellingas
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10-01-2017
Weerstations zijn al eerder voorbij gekomen, maar er ligt nu een goedkoop draadloos (868MHz) setje van Alecto (WS/3000) bij de Gamma: set is voor ca. € 45,- te koop. Nu was ik al een tijd op zoek naar de onderdelen (windmeter, regenmeter, e.d.) om zelf zo'n station op te zetten, maar vond de afzonderlijke onderdelen, maar ook de sets eigenlijk te duur. Deze prijs is echter zeer net, vind ik. Heeft iemand, in navolging van het KaKu-systeem ervaring met 868MHz ontvangers? Ik vond deze modules. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag dat ook Conrad dit soort modules heeft, maar die zijn alweer een stuk duurder. Of weet misschien een beter alternatief?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
Ierlandfan schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:43:
Het protocol....geen idee...is 868 mhz. Ik heb geen scoop om de signalen af te vangen. Is vast niet ingewikkeld.
Daar draait het 'm inderdaad net om: hoe/wanneer wordt er precies wat verstuurd door de buitenmodule: temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, windsnelheid en hoeveelheid neerslag dat is duidelijk, maar in welke volgorde en met welke resolutie. Eens in de 48 seconde (volgens de documentatie) worden deze meetwaarden overgestuurd. Heb nog geen tijd gehad om het signaal te bekijken, maar ik stel me voor dat het een soort burst is van 1-en en 0-en op een 868MHz draaggolf. Mogelijk is het eerste deel ter identificatie (om te voorkomen dat je signalen van andere stations kunt ontvangen) en dan, in een bepaalde volgorde de meetwaardes. Maar in welke volgorde? En hoeveel bits zijn er gereserveerd voor elke meetwaarde? :?
Ik zal kijken of ik de vraag voor kan leggen bij de fabrikant. Wie weet hoe bereidwillig Alecto is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
Helaas! 't Spul ligt nog altijd op me te wachten! Werkt zo te zien goed, maar ik heb nog steeds niet naar de mogelijkheden gekeken om de gegevens een pc binnen te laten lopen.

• vellingas
@Fuzzillogic:
Waar heb je het signaal precies opgepikt? Voor de zender, of na de ontvanger?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee