VPN (her)inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

• PureDevotion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-02 16:31

PureDevotion

toch maar is ff aangemeld...

Topicstarter
Goedenavond

Weet niet of dit het goede forum is, kan misschien ook in windows-clients?

hoe dan ook:

heb een vreemd VPN probleem.
als ik hem op een collega instel (windows Vista Home Premium) dan loopt ie in een keer door, dus alles gegevens zijn goed, hij maakt verbinding, en de verbinding blijft in stand.
Ik kan dan op het VPNetwerk browsen, en met extern bureaublad naar alle computers/servers gaan.

Je zou dus denken dat alles perfect werkt, maar toen ik het zekere voor het onzekere wilden nemen (en aan de collega laten zien hoe je nu die VPN tot stand brengt, en met ext. bureaublad werkt) deed niets het meer.

ik dus de verbinding verbroken, en probeer gewoon via 'verbinding maken' de vpn verbinding tot stand te brengen.
user/pass kloppen (was immers al met die gegevens ingelogd geweest).
ik heb het allemaal nog eens geprobeerd, firewall uit (norton internet security oid.), en nog steeds geen resultaat.

WLan verbinding verbr. en opnieuw aan werkte niet, noch een reboot van de laptop.

weet iemand de oplossing?

de systeem specs:

Windows Vista Home Premium
volledig up-to-date (automatische updates)

Acer Aspire 77202

Verbinding word gemaakt via WiFi,
volledig aangelged door KPN,
er staat oa. een KPN Experience Box
en een KPN Quatrovox III
(de hele setup was voormalig ISDN, tegnewoordig ADSL)

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan zijn op de server dat je door een bepaalde disconnect het nog lijkt dat je ingelogd ben.

• PureDevotion

PureDevotion

Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:14:
Kan zijn op de server dat je door een bepaalde disconnect het nog lijkt dat je ingelogd ben.
ojaa, vergeten te melden:

server is een draytek router

Dit probleem is al eerder voorgekomen (1,5jaar geleden als ik het goed begeep) op een desktop pc. geen idee welk besturingssysteem e/o andere specificaties.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
heb je toegang tot de router dan je kijken of je er zelf in voorkom

• PureDevotion

PureDevotion

Topicstarter
Zit nu bij de klant.

Net 2 keer succesvol ingelogd, nadat ik UPnP heb aangezet op de router. (inloggen, laptop herstarten en dan weer inloggen), vervolgens verbinding verbroken, en direct weer verbinding gemaakt, maar dan lukt het niet meer.
Overnieuw opgestart (gaf eerder zoals boven beschreven wel succes) maar doet ie ook niet meer.

Router blijkt overigesn een Siemens GigasetSX552 te zijn...

Ik kan niet zien in deze router of ik ben aangemeld oid. (of ik weet niet hoe ik dat kan zien...)

En nu net viel de telefoon (loopt ook via de router, Internet+bellen abbo) en verbinding naar de router er gewoonweg uit.
Router een reset gegeven, en alles doet het, plus de VPN... Zou het probleem dan in de router liggen?

Ben een beetje door mijn opties heen.
Andere collega kan wel gewoon vanaf zijn eigen VPN verbinding maklen, dus ik zou zeggen dat het probleem ligt aan de zijde van de klant...

Iemand nog ideeën?

Thijs

[ Voor 5% gewijzigd door PureDevotion op 07-05-2008 19:50 ]