Guys, ik zit hier met een ambetant problemeke, dat naar ik denk niet zo moeilijk kan zijn. Toch vind ik het niet echt...
Situatie:
* Access point van men provider (2 IP addressen beginnende met 84.194.xxx.xxx)
* 1 IP voor men Laptop van men werk, waarbij ik aanlog in een domein (Win XP)
* andere IP voor men desktop (Win XP)
* Beide computers zijn draadloos gelinkt aan deze access point
Vraag:
Regelmatig moet ik ettelijke GB's aan data doorsturen van men laptop naar men desktop. Eitje dacht ik zo. Ik ben dus een cross UTP kabel gaan kopen, in de netwerkkaart geplugd van zowel de desktop als van de laptop, maar dit lijkt me toch niet zo schitterend te lukken.
Wat ik reeds geprobeerd heb, en wat niet lukt:
* wizard netwerken van Win XP ==> lukt blijkbaar niet met het domein van de laptop
* puur op IP ==> krijg om de één of andere bizarre reden geen antwoord wanneer ik van men desktop men laptop ping, maar wel wanneer ik met mijn laptop mijn desktop ping
* bovenstaande heb ik geprobeerd, zowel met de cross FTP ingeplugd, als uitgeplugd
Is het niet gewoon mogelijk dat beide PC's draadloos connecteren naar Internet, en dat ik op de één of andere manier een shortcut neem via de crossed FTP, om gewoon files te sturen van de ene naar de andere PC...?
Ik hoor het graag wat de mogelijkheden moesten zijn
Thanks,
Gert
Situatie:
* Access point van men provider (2 IP addressen beginnende met 84.194.xxx.xxx)
* 1 IP voor men Laptop van men werk, waarbij ik aanlog in een domein (Win XP)
* andere IP voor men desktop (Win XP)
* Beide computers zijn draadloos gelinkt aan deze access point
Vraag:
Regelmatig moet ik ettelijke GB's aan data doorsturen van men laptop naar men desktop. Eitje dacht ik zo. Ik ben dus een cross UTP kabel gaan kopen, in de netwerkkaart geplugd van zowel de desktop als van de laptop, maar dit lijkt me toch niet zo schitterend te lukken.
Wat ik reeds geprobeerd heb, en wat niet lukt:
* wizard netwerken van Win XP ==> lukt blijkbaar niet met het domein van de laptop
* puur op IP ==> krijg om de één of andere bizarre reden geen antwoord wanneer ik van men desktop men laptop ping, maar wel wanneer ik met mijn laptop mijn desktop ping
* bovenstaande heb ik geprobeerd, zowel met de cross FTP ingeplugd, als uitgeplugd
Is het niet gewoon mogelijk dat beide PC's draadloos connecteren naar Internet, en dat ik op de één of andere manier een shortcut neem via de crossed FTP, om gewoon files te sturen van de ene naar de andere PC...?
Ik hoor het graag wat de mogelijkheden moesten zijn
Thanks,
Gert