Bestandsoverdracht

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 13:01
Ik heb het volgende:
een linksys wag200G met daaraan twee pc's en een laptop, alle drie draadloos.
Nu heb ik telfort 20mb en kan met een dikke 1,2mbps downloaden. Gaat als een trein.
Alleen: als ik dan een bestand heb gedownload, en dat van bv. de laptop naar een gedeelde map op de pc wil zetten, duurt dat bij wijze van spreken nog langer dan het downloaden zelf. Net getest: een bestand van 250MB duurt zomaar 15 minuten om over te zetten.

Waar zit em dat nou in? Ik heb op alle pc's xp professional en overal laat ie de verbinding zien als : snelheid 54mbps
signaalsterkte: uitstekend

Ik heb tcp optimizer gedraaid maar dat haalt niets uit. Wel heb ik de linksys in bridge mode (1483) staan, anders werkt internet niet. Waar zou ik verder nog naar kunnen kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 22-02-2008 10:22 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

post de ipconfig van alle pc's eens hier.

• GurbY{nl}
Hier de twee pc's waar het om gaat (en die nu aanstaan; de derde staat normaal uit)

Afbeeldingslocatie: http://www.thenextfuture.nl/users/gerben/persoonlijk/ipconfa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thenextfuture.nl/users/gerben/persoonlijk/ipconfb.jpg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het ziet er allemaal wel goed uit verder. Hoe is de response tijd als je tussen de machines pingt.

• GurbY{nl}
4 verzonden 4 ontvangen en een ping van 2ms....

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

doe er eens wat meer stuk of 1000 ofzo ping -n 1000 ander ip adres

Verwijderd

Een trage verbinding kan aan meerdere factoren liggen. Een trage harddisk die de data niet snel genoeg kan lezen of opslaan kan ook zorgen voor een trage verbinding. Als ik jou was zou ik even wat testjes gaan doen met dataoverdracht, om uit te sluiten dat het aan andere apparatuur ligt.

• GurbY{nl}
binnen mijn eigen netwerk strak op 2ms, als ik naar buiten ping strak op 24ms..

• GurbY{nl}
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:16:
Een trage verbinding kan aan meerdere factoren liggen. Een trage harddisk die de data niet snel genoeg kan lezen of opslaan kan ook zorgen voor een trage verbinding. Als ik jou was zou ik even wat testjes gaan doen met dataoverdracht, om uit te sluiten dat het aan andere apparatuur ligt.
ik download op de laptop met ca 1,2mbps, dus 100mb staat er in een vloek en een zucht, en als ik dan de boel naar boven stuur, waar een nieuwe machine staat met 250gb samsung sata (in een 6750 c2d pc met 4gb) dan duurt het 15 minuten. Lijkt me dat het zeker niet aan de ontvangende kant ligt, en bij de download ook niet aan de laptop kant?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt wel of het verkeer eerst via de wan link gaat maar geen idee waarom. Hoe connect je naar elkaar op basis van ip of op pc naam. Eventueel kan je proberen een simpel ftp servertje te installeren op een van de 2 en kijken of dat beter gaat.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:38
- Signaalsterkte?
- OS'?
- Welke Netwerkprotocollen staan op de drie machines ingesteld?

Mijn ervaring is dat de snelheid in het netwerk met de 'QoS Pakketplanner' er een stuk op vooruit gaat.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kom op denk je nu serieus dat de bandbreedte op een lokaal wifi netwerk zo verschrikkelijk beinvloed wordt door het wel of niet aan hebben staan van QoS. Sterker nog QoS heeft natuurlijk nul zin als je maar een enkele TCP sessie over je netwerk hebt. Wat wil je dan gaan optimaliseren.
Bovendien heeft hij op beide PC's XP proffesional en is de signaal sterkte uitstekend.

[ Voor 13% gewijzigd door TrailBlazer op 22-02-2008 11:30 ]

• GurbY{nl}
_Apache_ schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:25:
- Signaalsterkte?
- OS'?
- Welke Netwerkprotocollen staan op de drie machines ingesteld?
Zie startpost
Wat bedoel je met netwerkprotocollen?
Mijn ervaring is dat de snelheid in het netwerk met de 'QoS Pakketplanner' er een stuk op vooruit gaat.
Heb ik aan staan, en staat op 0% beperking bandbreedte...

[ Voor 4% gewijzigd door GurbY{nl} op 22-02-2008 11:30 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

netwerk protocollen zijn dingen als netbios en dergelijke. Netbios is niet het beste protocol voor datatransfers. Daarom kan je ook het best even een simpele ftp server installeren op 1 van de 2 dat is eenstuk betrouwbaarder.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Houd in de gaten dat je met een maximale verbinding zit van effectief op zijn best rond de 25mbit (zou nog in 80 second ongeveer 250mbyte moeten zijn) Als je hier nog wat tussendoor hebt draaien, zou het best kunnen dat overall de transfer heel traag is.

ps. gebruik eens wat duidelijker bit en byte, want volgens mij download je met 1.2mbyte en niet 1.2 mbit.

[ Voor 34% gewijzigd door R.E. op 22-02-2008 11:35 ]

Vette shit!

• GurbY{nl}
Net even andersom gedaan; vanaf pc een aantal bestanden (12mb) van de laptop af gekopieerd. Duurt ca. 30-40 seconden...

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Is die USB dongle op een USB 1.1 poort aangesloten?

Vette shit!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Vergeet niet dat je WiFi bandbreedte gedeeld word door het aantal aangesloten (en communicerende) pc's. Houdt dus in dat tijdens het downloaden meer bandbreedte beschikbaar is (tenzij meerdere pc's tegelijkertijd actief zijn), waardoor de snelheid hoger kan zijn.

Zoek eens op ervaringen op GoT met betrekking tot kopiëren van bestanden over WiFi en de snelheid van WiFi in het algemeen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GurbY{nl}
R.E. schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:40:
Is die USB dongle op een USB 1.1 poort aangesloten?
Nee; adapter zit op een 2.0 poort.

Heb nu ftp server draaien boven, maar geen idee hoe ik daar nu bij kan komen. Als ik ftp://192.168.1.102 intik gaat het fout, en met mijn eigen externe ip adres ook?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

externe ip is zeker niet goed. Probeer eens ftp://127.0.0.1 op de machine waar de ftp server op draait.

• GurbY{nl}
TrailBlazer schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:54:
externe ip is zeker niet goed. Probeer eens ftp://127.0.0.1 op de machine waar de ftp server op draait.
Dan kom ik erbij en kan ik in inetpub/ftproot komen. Maar vanaf beneden niet?

• lier

lier

MikroTik nerd

toch stiekem een firewall die het tegen houdt ?

Kan je beneden eens een telnet 192.168.1.102 21 doen ?
En daarvan het exacte resultaat hier posten...

• GurbY{nl}
lier schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:17:
toch stiekem een firewall die het tegen houdt ?

Kan je beneden eens een telnet 192.168.1.102 21 doen ?
En daarvan het exacte resultaat hier posten...
Het resultaat is daarna een zwart scherm met knipperende cursor. Er gebeurd dus niets...

Overigens kom ik met smartftp wél bij de pc boven; wel door het interne ip adres in te geven.

Met een ftp programma kan ik met 124kbps een bestand ophalen. Iets van 185MB in 23 minuten....

[ Voor 20% gewijzigd door GurbY{nl} op 22-02-2008 13:04 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

gyedema schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:25:
[...]

Het resultaat is daarna een zwart scherm met knipperende cursor. Er gebeurd dus niets...

Overigens kom ik met smartftp wél bij de pc boven; wel door het interne ip adres in te geven.
Je weet ook heel zeker dat je de hele opdrachtregel hebt ingegeven ?

code:
1
telnet 192.168.1.102 21

• GurbY{nl}
lier schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Je weet ook heel zeker dat je de hele opdrachtregel hebt ingegeven ?

code:
1
telnet 192.168.1.102 21
Jep. Zwart scherm.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Is al je draadloos verkeer traag, of enkel van een bepaalde bron en in een bepaalde richting?

In mijn geval, waarbij ALLE verkeer dat via draadloos gaat, ligt het aan de volgens mij te zwakke antenne van de WAG200G. Als de antenne op een bepaalde manier vastgrijp, dan haal ik van 400 tot 500 kB/s zo'n ruwweg 2MB/s. Scheelt enorm als je grote bestanden overzet via het draadloze netwerk.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
telnet is in vista geen standaard onderdeel meer, deze moet je via de software / onderdelen toevoegen...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
tc982 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:13:
telnet is in vista geen standaard onderdeel meer, deze moet je via de software / onderdelen toevoegen...
Klopt, maar de TS heeft dubbel XP.

Ik had hier ook last van, en dat heb ik opgelost door de Wireless router als access point in te stellen. In Netwerken staat wel een howto daarover.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Om het netwerk uit te sluiten kan je het programma NetCPS downloaden en hiermee testen hoe snel de verbinding is. Vervolgens kunnen we dan gericht gaan kijken.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

BlackWhizz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:54:
[...]

Ik had hier ook last van, en dat heb ik opgelost door de Wireless router als access point in te stellen. In Netwerken staat wel een howto daarover.
Verlies je daarmee niet de draadloze beveiligingsmogelijkheden zoals mac filtering en WEP/WPA?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
DevilsProphet schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:40:
[...]

Verlies je daarmee niet de draadloze beveiligingsmogelijkheden zoals mac filtering en WEP/WPA?
Nee, jouw wireless router staat alleen ingesteld als accesspoint waardoor die zelf de DHCP niet regelt. Het kan zijn namelijk dat de 2 DHCP server met elkaar in de knoop zitten.. Beveiliging kan, het enige wat je doet is DHCP uitschakelen/doorschakelen naar modem erachter.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Leg eens uit hoe die twee DHCP servers elkaar dan zodaning in de weg kunnen zitten dat ze een trage bestandsoverdracht veroorzaken.
Pagina: 1