[LOAD-BALANCING]Dual WAN poort kwestie.

Pagina: 1
Acties:

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Hier een uiteenzetting van de vraag in kwestie.

Een kennis van mij heeftv twee internetverbindingen thuis.
Te weten, een ADSL-verbinding (POTS) en een kabelinternet-verbinding.
Beide aansluitingen geven uiteindelijk via een RJ45/UTP aansluiting internet door aan de eindaansluiting.

Nu wil het geval dat hij een gameserver heeft draaien, maar daar op bereikbaarheidsgebied hogere prioriteit aan wil gaan verlenen, mede vanwege het feit dat hij een redelijk grote clan heeft.

Ik kwam met het idee van een load balancer, omdat hij van beide ISP's al de duurste pakketten heeft, echter verder heb ik eigenlijk geen ervaring met dit soort zaken, ik ben meer een server/pc hardware man .....

Welke routers zijn er, die dit soort verbindingen kunnen teamen, en in welke prijsklasse moet ik dan denken? (100€-1000€, of 1000€-xxxxx€)

Ik zat te zoeken en kwam meer zaken tegen op het LAN gebied dan op het WAN gebied zodoende mijn vraagstelling .......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Draytek heeft een router hiervoor, kijk bij http://www.routershop.nl/...00mbps-32-vpn-annex-a.htm

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Ohwwwww geweldig, valt nog reuze mee ook kwa prijs, toppie bedankt ga dit meenemen in mijn voorstel _/-\o_

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Gameserver? Hogere bereikbaarheid? Als eens een plaatsje in een datacenter overwogen? Lijkt mij goedkoper, betrouwbaarder, en sneller.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
maar of dat werkt.. Er word toch maar verbonden naar 1 IP, en dus alleen over die lijn pakketjes verstuurd. Of zit ik er naast?

Burp

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 08:04
Loadbalancing kan je niet doen over 2 wan lijnen bij verschillende ISP's. Daarvoor moeten ze teaming over hun lijnen opzetten, dat zal niet gebeuren ;) Failover kan wel. Maar of dat veel nut heeft (ander IP, dus dat moet ook meegedeeld worden aan de mensen die naar de gameserver connecten)...

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

AndriesLouw schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:53:
Gameserver? Hogere bereikbaarheid? Als eens een plaatsje in een datacenter overwogen? Lijkt mij goedkoper, betrouwbaarder, en sneller.
Inderdaad. Er zijn routers (pro-routers) met 2 WAN poorten die aan load-balancing doen. Feitelijk hou je maar 1 IP over op het eind en je kan hoogstens je bereikbaarheid vergroten mocht er 1 uitvallen. Toch blijft het nutteloos aangezien thuisverbindingen niet echt gebouwd zijn om daar een 24/7 server op te draaien. Het kan wel, maar kwaliteit zoals je dat bij een gameserverhosting hebt is anders. Daar heb je namelijk een 100MBit lijntje in de meeste gevallen, en bij een custom map oid kan je die piek makkelijk opvangen zonder dat iedereen daarvan lag ervaart.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je blijft met het feit zitten dat de mensen die connecten over alle twee de lijnen eerlijk verdeeld moeten gaan worden. En dit is gewoon niet haalbaar, ook al zijn bijde ip's zichtbaar in de zoek functie van het spel. De router gaat dit niet voor jou verdelen.

De router kan wel ingezet worden voor het interne netwerk, om een snellere download te halen maar in de pratijk wijst uit dat je dan met meerdere connecties moet gaan werken door bijvoorbeeld een download manager te gebruiken

Laat de clan mensen lekker betalen dit kost de kop tegenwoordig ook niet en vooral niet als je een grote clan hebt. Als het om 1 server gaat a 32 man.. 10 vaste mensen die betalen max 10 euro ieders permaand

[ Voor 36% gewijzigd door Aapie op 08-02-2008 05:29 ]

Pagina: 1