Philips router geeft geen DNS gegevens door aan clients

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12
Dag allen,

Ik heb hier de lijst van topics doorlopen maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb dus een verbinding via Dommel en een router van Belgacom (zo'n nieuwe met een witte bovenkant (geen blauwe of rode).
[ INFORMATION ]
Numbers of DHCP Clients: 2
Runtime Code Version:
0.80i1 (Mar 24 2007 08:41:52)
Boot Code Version: 0.72.5
Hardware Version: 01A
Serial Num: J7*******
[/INFORMATION]

Alles werkt naar behoren, ik heb namelijk een DHCP server opgezet in de router zelf en ik krijg mooi een IP toegewezen, andere clients ook. Nu wringt het schoentje pas, ik krijg een DNS IP mee van de router zelf (192.168.1.1) maar ik kan niet online tot dat ik zelf, manueel de DNS servers van Dommel ingeef (lokaal op de PC) en dan werkt het wel zonder problemen.
Iemand enig idee waar ik iets in mijn router moet aanpassen dat hij niet 192.168.1.1 moet doorgeven als DNS IP maar wel de servers van Dommel?

Wat ik zelf al geprobeerd heb is het volgende:
Bij Advanced settings - System - DNS : de nodige IP's ingevuld
Afbeeldingslocatie: http://xdragon.dommel.be/dns.png
DHCP enabled gezet natuurlijk...

Ik heb ondertussen ook een firmware update van die bepaalde router geprobeerd, maar dat blijkt uiteindelijk ook niet te werken... (firmware voor verschillende van hun toestellen waaronder CIA6720NB te downloaden op www.belgacom.be/tvinstall ) of de rechtstreekse link : http://geniusfiles.mirror...bwi/BelgacomBWIFWU_NL.exe
Nu heb ik helemaal geen idee meer...

Verwijderd

De meeste thuis routertjes werken op deze manier, that is, lokaal IP adres gebruiken als DNS server voor de clients.

Wat me opvalt is dat die DNS severs uit je screenshot niet te pingen zijn, misschien heeft je router daar problemen mee. Al eens geprobeerd met andere DNS servers ? Die van Telenet ofzo.

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12
De DNS servers op zich werken heel zeker, omdat als ik ze in de cliënts ingeef werkt internet zonder problemen.
Volgens mij ligt het aan de gebrekkige werking van de DHCP server van de Philips modem zelf, ik heb al gezocht naar een eventuele fix voor het probleem, maar de site van Philips zegt alleen dat deze modem alleen door Belgacom verkocht word en dat zij dus geen ondersteuning bieden. De site ven Belgacom geeft na 101 omzwervingen wel een update weer, maar het blijkt dat ik al de nieuwste heb; daar ook geen oplossing dus.

Iemand nog suggesties? (ik ben voor het moment gewoon op fixed ip's overgeschakeld...)