Toon posts:

Foto-opdracht week 4 - "Mijn kamerplant"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:11

Foto weekopdracht week 4 - "Mijn kamerplant"

Weekopdracht nummer 95.
Groene sluitervingers wil ik zien.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Mijn kamerplant".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ozkilator
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik moest meteen denken aan de enige plant die ik op mijn kamer heb staan:

Exif: 1/180 f4 95mm iso100
Gebounced via plafond

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

• semtx
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-01-2012
Ik heb een Evil boompje:

http://farm3.static.flickr.com/2199/2101023115_0d714fb8ec.jpg

• happycpu
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Pat-Skim schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:24:

Maar goed ik heb geen planten hierzo dus doe niet mee :(
Ah :Y) Dat is juist een reden om mee te doen! Ik heb nl. ook geen planten...

Nee- hij is niet helemaal zoals ik em wil. Maar dat is een kwestie van nog meer fotos maken... Alleen zit er voor dit moment ff genoeg tijd in :) Zie nu pas dat ik die pot beter recht van voren had kunnen belichten, nu lijkt ie smaller dan die is... Oh well :+

Pot belicht met SB800 @ 1/32, de stam 'getekend' met een ledje- en een kartonnen sjabloon om een SB25 (met groen filter) voor de bladeren... Tot slot een rode led voor het bloempje bovenin, et voilla. Again, nog niet helemaal zoals ik wil, maar qua concept ben ik er blij mee- en van het uitvoeren veel geleerd =)

[Voor 12% gewijzigd door happycpu op 24-01-2008 00:37]

• Griffin
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-12 13:58

Griffin

Is mythical

Ik zag het thema en begon te denken hoe krijg ik een plant goed en apart op de foto.
Ik liep naar beneden en zag het direct, het licht viel goed (voor mijn gevoel) op de plant dat ik gewoon ben gaan fotograferen uit verschillende hoeken.

Foto is bijna onbewerkt, alleen een kleinbeetje gecropped.

Zelf vind ik de foto goed gelukt omdat het contrast van licht (vanuit buiten) en donker erg groot is op de foto, terwijl dit niet het geval in reallife was. zelf denk ik dat dit komt omdat de lichtmeting op het lichte gedeelte is gedaan. Ik heb ook geprobeerd rekening te houden met the rule of third. (waar ik op geattendeerd ben hier op GOT.)
Enige nadeel van deze foto is dat je weinig plant ziet, ik heb wel staande fotos gemaakt en bekeken echter deze komen minder mooi uit de 'verf'.

• bbandruin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05-12-2014
Een lichte poging tot iets abstracts waarover ik wel tevreden ben - of iig - verbaasd door het resultaat.

Het is een redelijk abstracte plant, dus mijn aanvankelijke idee was om de plant tegen de achtergrond (behang met wat reliëf) te knippen en 'm dan z/w te maken. Toen ik echter even ging spelen met het contrast, werden de buitenkanten steeds donkerder en bleef alleen nog het midden licht - met extra benadrukking van het reliëf in het behang en de groene kleur. Het heeft een beetje de ambience van een nachtshot van de maan met een tak ervoor, vind ik. :)

Is het geen idee om voor de flickraars een standaard tag in te stellen per week? Iets als 'GoTfow4' (GoT foto-opdracht week 4) in dit geval?

[Voor 0% gewijzigd door bbandruin op 25-01-2008 13:31. Reden: Grammatica!]

• silencedead
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:53
Hierbij een bijdrage van mijn plant/bloem voor deze week. Heb voornamelijk wat aan de kleuren gerommelt om er wat speciaals van te maken, ik vind het zelf wel geslaagd.

http://farm3.static.flickr.com/2191/2220491274_a941a3bb56_o.jpg

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-12 15:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zo! Op de valreep nog even :)

Helaas niet helemaal het gewenste resultaat; het was de bedoeling er meer diepte in te krijgen. Maar hier doe ik het ook wel voor ;)

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 16:53

Gutteguttegut

CEO of TFD

http://i16.photobucket.com/albums/b34/Carshopper/P1040095_600.jpg
Panasonic FZ7 i.c.m. Raynox M-250
Iso 80 - 1 sec - f3.3 - 72mm.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee