Ik heb een probleem met m'n netwerkverbinding. Zodra m'n PC weer uit de slaapstand (of stand-bye) komt werkt het interne netwerk niet meer, de PC heeft wel een IP-adres ontvangen van de router. De internetverbinding via de router doet het echter wel.
Een ping naar de buitenwereld lukt wel, maar een ping naar de router of een andere PC op het netwerk niet. Er komt dan een bericht "Hardwarefout". Een andere PC op het netwerk kan mij ook niet pingen. Wel kan ik mezelf een ping geven. De netwerkverbinding uit- en weer inschakelen helpt ook niet.
Ik heb twee netwerkaansluitingen op m'n moederbord, maar beide reageren met dezelfde fout na een slaapstand. Het enige wat helpt is een reboot.
Configuratie:
Moederbord: ASUS A8N32-SLI deluxe met twee nic's: Nvidia en een Marvell Yukon.
Router: Linksys WRT54G
Iemand enig idee?
Een ping naar de buitenwereld lukt wel, maar een ping naar de router of een andere PC op het netwerk niet. Er komt dan een bericht "Hardwarefout". Een andere PC op het netwerk kan mij ook niet pingen. Wel kan ik mezelf een ping geven. De netwerkverbinding uit- en weer inschakelen helpt ook niet.
Ik heb twee netwerkaansluitingen op m'n moederbord, maar beide reageren met dezelfde fout na een slaapstand. Het enige wat helpt is een reboot.
Configuratie:
Moederbord: ASUS A8N32-SLI deluxe met twee nic's: Nvidia en een Marvell Yukon.
Router: Linksys WRT54G
Iemand enig idee?