Toon posts:

WRT54GL signaal versterken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben een Newby met een WRT54GL die zijn signaal sterkte wil boosten. Ik lees op de eerste pagina dat ikd an moet werken met hyperwrt...

Maar die site doet niks. En daarbij heeft niemand het daarmeer over dus het lijkt wat passe? Of niet?

Ik ben behoorlijk een leek die alleen maar wat meer kracht wil hebben. Wat raden jullie mij aan?

Remco

Verwijderd

Niet aan beginnen en gewoon een repeater kopen als je te weinig bereik hebt.

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
met wat meer "moeite" had je dit gevonden:

[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

denk dat je hier je vraag beter kwijt kan.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Waarom zou je meer kracht willen hebben? Is je signaal niet sterk genoeg? Heb je onderzocht waarom het signaal niet voldoende is? Controleer of er meer wireless AP's in de buurt zijn, welke kanalen bezet zijn, misschien is de ontvanger niet sterk genoeg?

Of wil je meer kracht om het meer?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Gezien je jezelf als als "newbie" te boek stelt, kan ik niet anders doen dan blackspot gelijk geven...

Daarnaast heb je met een repeater meer en evt. een andere vorm van het uitzendbereik. Immers een grotere/hogere signaalsterkte geeft een grotere "cirkel"om je AP heen, met een repeater kun je een soort van "8"maken welke misschien in de toepassing waarvoor je het gebruikt meer van pas kan komen. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dikkere antenne erop, of richtantenne.
je moet in hyperwrt ook echt zelf het vermogen opvoeren met een knopje\slider oid (heb het hier ook gedaan).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Ik sluit me wel aan bij de vorige posters. Wat wil je precies ? Is er een reden dat je je signaal wat versterken ?
Het verhogen van je output betekend niet per definitie een beter signaal.

Tijd voor een nieuwe sig..

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Thibor Hyperwrt, moet je zeker vinden met google, zet die firmware erop (draait toch behoorlijk stabiel en wat meer functionaliteit tegenover de standaard firmware), zendvermogen staat standaard op 50% (wetgeving EU als ik me niet vergis), je kan dit probleemloos op 100% zetten (of iets ertussen.)

kan geschikt zijn om toch verbinding te krijgen op een plaats waar het signaal net niet sterk genoeg is of waar het te traag gaat om normaal te surfen. Voor de rest zou ik er gewoon vanblijven als je het wil doen om het zendvermogen op max te zetten, kan enkel rapper stuk gaan.
Pagina: 1