• bitjesmaker
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-05-2012
Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2
Algemene Info

Dit topic gaat over de W-serie van HP onder andere de W1907, de W1907v, de W2007, de W2007v, de W2207, de W2207H, de W2408 en de W2408H.

De series die eindigen op een H zijn precies hetzelfde als de modellen zonder H maar hebben in plaats van een DVI aansluiting een HDMI aansluiting.

De series die eindigen op een v zijn precies hetzelfde als de modellen zonder v maar hebben geen DVI of HDMI maar slechts 1 VGA aansluiting.

Verder bevatten deze monitoren een glanzende bovenlaag op de scherm wat sommigen als een voordeel zien (=levendigere kleuren en zwart lijkt zwarter) en anderen als een nadeel(=weerspiegeling in het beeld).

De Schermen

HP W1907

HP W1907v

Monitorformaat en -type:19 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1440*900
Reactietijd / helderheid : 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.285mm
Afmetingen (HxBxD): 37.8 x 45.2 x 18.2 cm
Gewicht: 5 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 49 watt, 2 watt in idle, hoogte verstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreerde actieve speakers 2* 2 watt
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI-D

HP W2007

HP W2007v

Monitorformaat en -type: 20.1 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1680*1050
Reactietijd / helderheid : 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: tot 3000:1 dynamisch (gem), 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.258mm
Afmetingen (HxBxD): 39.6 x 48.7 x 18.2 cm
Gewicht: 6 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 52 watt, in idle 2 watt, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreede active speakers 2* 2 watt
Aansluitingen: 1xVGA, 1x DVI-D

HP w2207

HP w2207H

Monitorformaat en -type: 22 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1680*1050
Reactietijd / helderheid: 5ms / 300cd/m2
Contrastverhouding: tot 3000:1 dynamisch (gem), 2000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.252 mm
Afmetingen (HxBxD): 48.1 x 52.3 x 28.9 cm
Gewicht: 9 kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, verbruik van 65 watt, 2 watt in idle, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreede active speakers 2* 2 watt, 2xUSB aan de linkerkant.
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI(HDCP), 2xUSB (bij de H versie ipv 1xDVI een 1xHDMI)

HP W2408

HP W2408H

Monitorformaat en -type: 24 inch Breedbeeld Thin-Film Transistor LCD actieve matrix
Resolutie: 1920*1200
Reactietijd / helderheid : 5ms / 400cd/m2
Contrastverhouding: 1000:1 statisch (gem)
Pixelgrootte: 0.27mm
Afmetingen (BxDxH): 58,6 x 28,9 x 50,0 cm
Gewicht: 9,8 Kg
Kenmerken: HP BrightView technologie, HP Vivid Color technologie , verbruik van 130 watt, 2 watt in idle, hoogteverstelbaar, gereed voor Kensington-slot, geintegreerde actieve speakers 2* 4 watt, 4xUSB 2.0, omgevingslichtsensor,
Aansluitingen: 1xVGA, 1xDVI(HDCP), 4xUSB (bij de H versie ipv 1xDVI een 1xHDMI)

Reviews

HP2408
GoldenSample
_uploader_
PC Magazine
Digital Trends
ZDNET
CNET
Prijzen

Hier worden gemiddelde prijzen genoemd, bij de ene shop kan het duurder zijn dan bij de ander (klik op de modelnaam om op pricewatch te komen)

Hp W1907v € 219
Hp W2007 € 250
Hp W2207 € 330
Hp W2207H € 350
Hp W2408 € 500
Hp W2408H € 550

Problemen

Er zijn wat problemen met de meegeleverde software (mydisplay), beste oplossing is uninstall. Ook zijn er wat scheve voeten die je dus voorzichtig moet rechttrekken.

Foto's

HP W2207 Staand

HP W2207 Liggend

HP W2207

Samsung 226BW

FAQ

- Heeft de HP W-serie een HDMI aansluiting?:S
Ja, alleen modellen waar een H achter staat. LET OP: deze modellen hebben dan geen DVI aan boord.
- Wat is HDCP?
High bandwidth Digital Content Protection is een systeem waarmee de filmindustrie probeert om piraterij te voorkomen. Het betekent dat een decoder met HDCP alleen een digitaal signaal door zal geven aan een apparaat als dat ook HDCP ondersteunt. Anders 'vertrouwt' de decoder het scherm niet, en zal geen (of alleen een lagere resolutie) signaal leveren. Dus als je nu al een (ouder) scherm hebt gekocht zonder HDCP , en de decoders (of de zenders) vereisen dit straks wel, dan kan je nog steeds niet naar HDTV kijken...
- Heeft 1 van deze schermen HDCP functionaliteit?
HDCP wordt pas ondersteund vanaf de W2207.

Suggesties, toevoegingen :?

Heb je interessante links, quotes, reviews, correcties etc. voor één van de monitoren? Laat het me weten en ik voeg het toe aan deze topicstart :)

Deze topicstart werd gemaakt door the squaler1, die ik overigens niet meer heb zien reageren in het topic. Wil hem toch de credits geven voor de topicstart. Ik heb kleine wijzigingen aangebracht zoals taalfouten en overmatig gebruik van plaatjes van alleen de W2207H en nog wat verbeteringen

[Voor 25% gewijzigd door bitjesmaker op 17-01-2008 13:46]

• bitjesmaker
dion_b schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:13:
Beetje vol dit (>500 posts) - en verder vooral veel slowchat. Is een volgend deel echt nodig?
Je kan echt geen 500 postjes spenderen aan allemaal wetenswaardigheden (in een perfecte wereld wel ja), af en toe moet er ff geslowchat worden. Maar we zullen er dit keer beter erop letten, goed?

• bitjesmaker
l102212 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:36:
Hoi, mooie topicstart. Alleen klopt het eerste plaatje bij de w2207 niet volgens mij, het beeldscherm op de foto heeft geen scharnier en in het echt heeft de w2207 natuurlijk wel een scharnier. Ik kan het wel begrijpen, zelfs op de HP-site heeft een tijdje de verkeerde plaat gestaan:)

Ik heb zelf trouwens naar volle tevredenheid de w2207v, gekocht bij de Prijstopper. Ze hebben hem daar niet staan, maar ik kon hem bestellen (was er na 3 dagen:)) en nog een leuke prijs gemaakt ook:)
Haha, toevallig heb ik dat al opgelost voordat ik je post las. Het viel mij ook op aangezien ik zelf ook de W2207H heb. Maar de topicstart is oorspronkelijk door iemand anders gemaakt (zie onderin topicstart). Het rare is dat de bestandsnaam van die foto wel W2207H luidt. Hoe dan ook, het is al opgelost.

• bitjesmaker
GoldenSample schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:37:
@bovenstaande: verhip! 't is ook niet zo dat er eerst een versie was die niet in hoogte verstelbaar is want ik heb 1 v/d eerste en die heeft ook gewoon de scharnier daar zitten..

de pixelgrote klopt in de startpost niet, de 20 en de 22 versie hebben namelijk volgens je Startpost de zelfde grote..
zet 't anders even gekleurd in de startpost, dat er minder geslowchat moet worden

Overigens voor de gene die wilde weten het verbruik zonder de uit knop te gebruiken is volgens de specificaties 3 watt geloof ik, misschien wat voor in de startpost ook
De 20 en 22 inch hebben toch hetzelfde pixelgrootte? Dat klopt volgens mij wel? De startpost gaat nog veranderen in een post met meer info en gerichtere inhoud.

• bitjesmaker
Ik heb de topicstart zoveel mogelijk verbeterd/aangepast. Ook heb ik voor het gemak URL's erbij gezet zodat jullie zelf zien waar ik de info vandaan heb. Ik hoop dat de info nu wel klopt? Ik heb ook de gewicht erbij gezet en zelfs dat de schermen 2 watt verbruiken in idle modus.

Mocht er alsnog iets niet kloppen of erbij gezet worden, dan hoor ik dat graag.

NB: Ik wil geen waarschuwing in de startpost zetten, dat komt zo zeikerig over en ik weet dat het ook niks zal helpen. Wat meer helpt is dat we zelf ervoor zorgen dat er niet te weinig nieuwsverruimend gepost worden.

[Voor 23% gewijzigd door bitjesmaker op 16-01-2008 17:05]

• bitjesmaker
l102212 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:05:
Een 19" met klassieke verhouding heeft ongeveer dezelfde hoogte als een 22" breedbeeld scherm. Maar die 2 19" schermen die je nu hebt hebben wel een groter oppervlak lijkt me.
Ik heb zelf een 22" en daar haal ik net niet 2 browser naast elkaar...
Ik gebruik nu maxthon, daar kan je 2 schermen naast mekaar doen in 1 browser. Past wel goed vind ik?

• bitjesmaker
supermadcow schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:33:
ik heb met de w2207H het probleem dat als ik mijn pc opstart, en ik heb de kabel voor de extra usbpoorten in de monitor in een usbpoort van de pc, dat als ik mijn pc opstart dat hij blijft stilstaan bij het bootscherm en dat als ik de usbstekker eruit haal dat hij wel normaal opstart.
weet iemand hoe ik dat kan veranderen? dat hij ook aangaat als ik een usbstekker erin heb zitten.

hij doet nu dus precies hetzelfde als dat hij normaal doet als ik een usbstick in een usbpoort heb zitten, dan blijft hij ook stilstaan bij het bootscherm... :s
Dat is volgens mij iets in je BIOS. Daar zit 1 of andere instelling dat je computer moet zoeken naar opstartbare USB-dingen. Snuffel eens rond in je moederbordboekje of in je BIOS zou ik zeggen.

• bitjesmaker
primusz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:48:
Ik heb net een DVI/HDMI kabel gehaald om m'n w2207 digitaal aan te sluiten maar nu heb ik een zacht ploppend geluid uit m'n monitor? Het lijkt uit de speakers te komen.. het geluid heb ik al op 0 staan en via de VGA kabel had ik dit niet.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand een oplossing?
Misschien is het een aarde probleem (geen geaarde stopcontacten) maar daar kan ik ook weinig aan doen..

edit:

Als ik naar het menu ga/in het menu rondblader houdt het steeds voor een halve seconde op om dan weer terug te komen..
Het kan eigenlijk niet, er is geen geluid te krijgen via een dvi kabel. Ik zou zeggen dat de kabel stuk is of dat je wat fout doet.

• bitjesmaker
primusz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:39:
[...]

Ik wil ook helemaal geen geluid krijgen via die kabel..
Als de kabel niet goed zou zijn zou je toch geen/brak beeld krijgen en niet een signaal wat je (monitor)speakers stoort?
Wat kan ik verder nog fout doen?

Ik heb even een opname gemaakt van het geluid:
http://members.home.nl/primus/geluid.wav
Je moet je geluid wel hard zetten anders hoor je het niet :P
ik bedoel dat het niet zou mogen om enig geluid te horen bij een DVI kabel. Maar oke, ik heb geen glazen bol. Enige wat ik kan zeggen is probeer het eens met een andere dvi-hmdi kabel (lenen, stelen, huren, whatever)

Mocht je ooit een oplossing vinden, post die dan ff, dan zet ik die in de startpost.

[Voor 5% gewijzigd door bitjesmaker op 19-01-2008 18:03]

• bitjesmaker
tweakraiser schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:56:
Hebben jullie ook last van trillend beeld bij bijvoorbeeld de achtergrond (diagonale zwart/grijs streepjes) frontpage van tweakers.net.
Ik heb mijn HP w2408h met een verloopstukje hdmi (female) > dvi aangesloten. Nu net geprobeert met gewoon vga>vga maar dat is de storing nog erger.
Ik heb een W2207H maar ik zie geen diagonale strepen of zo op de frontpage. Heb trouwens dvi>hdmi, vga heb ik nog nooit geprobeerd.

[Voor 5% gewijzigd door bitjesmaker op 22-01-2008 21:21]

• bitjesmaker
primusz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:18:
[...]

Nog even een updateje voor dit probleem: als ik het volume op 1 (of hoger) zet heb ik er geen last van.. Je hebt dan wel een heel klein beetje ruis via de speakers maar dit is veel zachter en lang niet zo storend als het 'ploppen' van de speakers.

Eigenlijk hoort het natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar zo is het iig niet storend genoeg om hem om te ruilen (= paar weken kwijt zijn)..
heb je nou verder niks uitgezocht? Een verlengsnoer met aarde erop aangesloten op een stopcontact ergens in huis met aarde en op de pc en monitor aangesloten.

monitor op een andere pc uitgeprobeerd, bij een vriend of zo.

hoezo weken wachten om om te ruilen? is het gekocht bij een gewone winkel of onlineshop?

• bitjesmaker
primusz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:03:
[...]

Ik heb hem even geaard via de verwarming -> geen resultaat.
Andere videokaart (toevallig upgrade gedaan) -> geen resultaat.
Andere pc niet geprobeerd.

[...]

Mijn eerste exemplaar heb ik meteen omgeruild in de winkel omdat ie gewoon bij aankoop brak was. Aangezien ik deze nu al een maandje heb staan gaan ze uit van garantie en krijg je niet meteen een vervangend exemplaar mee..
Verwarming is geen garantie op goed geleidend aarde.

Wat was er zo brak aan de 1e monitor dan?

• bitjesmaker
primusz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:45:
[...]

Even mezelf ge-quote uit het vorige deel.

De verwarming is wel geaard (ik voel stroom als ik de behuizing en de verwarming tegelijk aanraak), het is geen garantie voor een goede aarde maar meer moeite wou ik er niet voor doen (pc in de keuken zetten is ook niet ideaal :P).
Heb je geen lange verlengsnoer naar de keuken (badkamer een optie?), het is maar een test van hooguit 5 minuten. Trouwens, je hoort eigenlijk al geen stroom te voelen als je pc en verwarming aanraakt.

• bitjesmaker
bluesman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:44:
[...]

Het zit echt tussen je oren dat je denkt dat je echt verschil kan zien.
Het zit echt tussen je oren dat je denkt dat je echt geen verschil kan zien.

• bitjesmaker
Justchill schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:15:
Probeer het uit en weet het ons te zeggen!
1e snuggere opmerking in dit topic. _/-\o_

• bitjesmaker
FulmeN schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:35:
[...]

Ik zelf kijk meestal me films op me lcdtv, maar enkel ook wel is vanachter me bureaustoel ik vind het goed te doen met de films en vallen de donkere scenes echt goed te kijken, niet donkerder als met non glossy (laptop)
Dan doe je iets verkeerd... :P Je moet de stand film kiezen met de 3e knop op de monitor. Ik verzeker je dat films er dan fantastisch uitzien.

• bitjesmaker
Umboo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:29:
Ik ben sinds een week ook de bezitter van een HP w2207h.
Ik heb deze in combinatie met een acer M5620 systeem gekocht waar een ATI Radeon HD 2600 Pro kaart in zit met DVI poortjes.
De scherm heeft zoals hierboven al ter sprake is gekomen slechts een vga en een hdmi poort.

Nu het probleem: Bij de acer heb ik ook gelijk een connector HDMI-DVI gekregen. Als ik de lcd scherm hiermee aanluit op de pc krijg ik alleen maar een flikkering zodra windows opstart. Dit probleem heb ik niet als ik de vga kabel met de dvi connector aanlsuit.

Ik heb al met ATI gebeld. Na aanraden van hun heb ik de ATI driver (de laatste, 8.1) eerst verwijderd en daarna alles opnieuw opgestart met de HDMI-DVI kabel. Zo werkt t dan wel, maar zonder ATI driver is de beeldkwaliteit natuurlijk ook weer niks en zijn alleen hele lage resoluties beschikbaar. Dus moest ik volgens ATI een oudere driver (versie 7.10 ipv 8.1) installeren na het opstarten zonder driver. Dit heb ik gedaan. Alleen is het probleen dan niet verholpen. Ik heb dan alleen beeld bij zeer lage resoluties. Zodra ik de native resolutie selecteer krijg ik weer de flikering terug. Bij hogere resoluties is er wel beeld maar trilt het beeldscherm heel erg.

Ik heb navraag gedaan bij Saturn. De medewerker daar wist me te vertellen dat het niet echt slim was om een hdmi aan te sluiten op de pc omdat de pc veel hogere resoluties uit zo sturen dan dat de HDMI kabel aan zou kunnen. Dit lijkt me sterk?

Ik heb hier van enkele gebruikers al gelezen dat zij de HDMI kabel gebruiken. Zou het aan mijn beeldscherm kunnen liggen of werkt de combinatie van grafische kaart lcd scherm niet goed? Nogmaals de HDMI-DVI connector is er een van ATI zelf. De HDMI kabel is bijgeleverd bij de HP beeldscherm.

Ik hoor graag jullie antwoorden hierop aangezien zo langzamerhand mijn omruilgarantie binnen 14 dagen gaat verlopen.

Alvast bedankt,
Umboo
Ik gebruik HDMI en dat werkt gewoon goed, 1680x1050 met de bijgeleverde HDMI kabel en een HDMI<>DVI verloopje. Het klinkt alsof je grafische kaart ernaar neigt om te hoge refresh rate te geven bij hogere resolutie, staat ie op 60 hz? Staat in de OSD de optie input kiezen bij opstarten op VGA ipv HDMI? Zoveel dingen kan het zijn, je zal zelf ff moeten zoeken.

• bitjesmaker
goosche schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:25:
ja dat had ik maar het werkt nu ff new drivers van MOBO geinstalleerd opnew.

Maar ik heb een vraag: ik bekijk nu deze pagina maar recht heb ik ongeveer 10 cm vrije ruimte hoe kan ik dit opvullen?
Je kan het oplossen door een normale scherm ipv widescreenscherm te kopen :)

• bitjesmaker
goosche schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:03:
ja deze heeft hdmi enzo dus dan heb ik wel die drivers nodig om dingen aan tepassen.

Maar dit scherm is gruwelijk :d
Hoewel Tweakernick het op een flamerige manier zegt, bedoelt hij dat er weinig verschil is tussen de W2207 en W2207H. Dat er een HDMI of DVI aansluiting opzit maakt volgens hem niks uit qua drivers.
Bij mij staat overigens ook in beeldschermeigenschappen dat het een W2207 scherm is terwijl het een W2207H is.

[Voor 11% gewijzigd door bitjesmaker op 09-02-2008 13:39]

• bitjesmaker
am2 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:33:
Bij mijn 2408h staat ook gewoon 2408. Ik heb er deze week ook maar een gehaald. Om te gamen enzo echt perfect scherm, maar de inkijkhoek (of hoe noem je het) bij gewoon surfen enzo valt me wel wat tegen. In de winkel viel het wat minder op, maar thuis heb ik toch wel dat als ik mn kop wat beweeg dat de kleuren en wat anders uit zien enzo. Bij mn andere lcd (Sony) is dat toch een stuk minder.
Ben ik met je eens. Heb dat zelf ook bij de W2207H. De kijkhoeken zijn een beetje belabberd.

• bitjesmaker
sander-sp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:47:
Ik heb nou sinds een tijdje een w2408h en het valt me steeds meer op dat het verloop tussen kleuren en verschillende tinten niet goed is. Ik heb hiervoor een crt gehad, en daarbij leek het beter. Ik vraag me dus af of dit een tft probleem is of dat er iets mis is met mijn instellingen of mijn monitor. Het lijkt erop alsof er te weinig kleuren zijn, als je bij beeldscherminstellingen de kleuren op 16 zet ipv 32 wordt het effect versterkt.

Ook het verloop van donkergrijs naar lichtgrijs is bijvoorbeeld slecht, ik zie dan gewoon lijnen met verschillende tinten grijs ipv dat het mooi in elkaar overloopt. Ik heb een geforce 7800gs kaart met recente drivers.
Via DVI aangesloten?

• bitjesmaker
Heeft iemand een idee wat de oranje-groen-oranje-groen-oranje geknipper betekent? Vanmorgen wilde ik email checken en deed ik mijn pc en monitor aan. De pc starte wel op maar het beeld bleef hoe dan ook op zwart. Ik drukte hem uit en toen weer aan en weer dat geknipper. Toen heb ik kabels gecontroleerd maar die waren goed. Npg een paar keren overnieuw opgestart zonder resultaat.

Ik heb toen een normale CRT monitor gepakt en aangesloten op VGA en opnieuw de pc gestart en kreeg op de CRT wel beeld en toen ik in windows kwam sprong de TFT weer aan. Er dansten wel lijntjes door het beeld en het duurte ff voordat het beeld ophield met bewegen. Het hielp toen ik via CCC de CRT uitschakelde, toen was het beeld op de TFT weer goed.

Wie herkent dit probleem? Is het mijn ouwe videokaart, is het de bagger CCC, is het een bug van de TFT?

• bitjesmaker
MrSnake schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:28:
[...]

De kijkhoek is gewoon gerelateerd aan het feit dat een TN paneel is.
Elke 150-500 Euro kostende LCD monitor doet dit hoor. Als je dit niet wilt moet je gewoon 2x-3x meer geld uitgeven aan een S-IPS paneel.
TN panelen daarenentegen hebben wel een betere reactiesnelheid.

Die HP is duur ja, maar je krijgt doorgans ook wel meer dan een ander merk (of je het nodig hebt is een andere zaak), maar er is zeker een reden voor.
Als je een
Je verhaal stopt abrupt? Je was net op dreef, kom op, maak je verhaal af :P

[Voor 78% gewijzigd door bitjesmaker op 14-03-2008 13:45]

• bitjesmaker
omgwtfbbq schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:51:
[...]

Het was dus geen kijkhoek probleem, als je mijn eerdere reacties hebt gezien. Als ik gewoon opstond oid bleeft het donkerder. In mijn ogen geen kijkhoekprobleem.

Dus TN paneel of niet, dat hoort niet, niet voor eentje die 100 euro kost, en niet voor eentje van 340.
Dat is dikke onzin, als je opstond MOET het beeld waziger en donkerder (beetje gebroken wit) geworden zijn dan het al was. Me dunkt dat je gewoon erg kritisch bent, en ik geef toe dat ikzelf het ook wel beetje vind tegenvallen dat de kijkhoeken zo belabberd zijn. Maar ik ben het nu gewend en ik zit er altijd recht ervoor. Ik zat in het begin wel erg te prutsen om het beeld in de goede hoek te krijgen. Dus dat het scherm zowat op dezelfde hoogte als mijn ogen kwamen en dat hielp.

• bitjesmaker
Pepperana schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:35:
Ik heb nogal intresse in de HP w2408.
Probleem is dat hij nergens meer te koop is zo lijkt.
Aleen de HP w2408H versie hebben ze overal. Maarja ik wil geen hdmi aansluiting.
Mag ik de reden weten? Gaat ie sneller kapot? Is het te duur om een DVI>HDMI verloopje of kabel te kopen als het toch al de scherm is dat je zoekt? Is de kwaliteit van HDMI slechter dan DVI? Ja ik ben reuze benieuwd naar je antwoord. :)

• bitjesmaker
Pepperana schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:45:
[...]

Waarom heeft dan een firma als HP een scherm zonder hdmi gemaakt. :)
Om die reden wil ik geen HDMI
8)7

• bitjesmaker
Gieliovd520 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:15:
Is er trouwens al een concluding antwoord op de vraag of de conversie van DVI naar HDMI output/input goed gaat? Ik lees heel wisselende berichten. Mijn videokaart heeft helaas geen HDMI.
Werkt supergoed. Tenminste van DVI naar HDMI.
Hoe ziet het beeld er nou uit als je het op 1440x900 of 1280x800 zet? Is het dan echt geen potje meer of valt het reuze mee? Dat is toch iets om over te denken gezien ik toch wel minimaal 5 jaar met een scherm wil doen.
Geen idee waarom je op die resoluties wilt werken maar het kan prima, alles is dan wat groter. Het oogt gewoon als een 640x480 op een 19 inch crt. Alles ziet er te groot uit maar verder is het wel goed.
Heeft iemand anders wellicht nog een idee voor een mooi scherm? 24 inch, bij voorkeur glossy, snelle response, grote kijkhoek, verstelbare voet, geen dikke schermranden, zo min mogelijk input lag, goede contrastratio en lichtopbrengst.... met andere woorden: een goed 24 inch scherm?

Voorwaarde is wel dat ik een maximumbudget heb van 500 euro.

Bedankt voor de reacties!
Goede inkijkhoeken? Mja, dat zul je gewoon niet krijgen met TN-panelen. De reden dat de inkijkhoek van je laptop goed is, komt omdat ie klein oppervlakte heeft. Hoe groter de scherm, hoe meer het opvalt dat de kijkhoeken belabberd zijn. Ik vond hem vroeger ook belabberd maar het is net hoe ouder hij wordt, hoe beter hij is gaan doen. Of misschien is het de gewenning, ik wil iig niks anders meer dan mijn scherm. Iedereen die hier komt en mijn scherm ziet zegt altijd: ZO! Dat is een mooie. Groot ook. Zo zo... (heb een W2207H)

• bitjesmaker
mrdjey schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:47:
Ik heb mijn HP W2207h inmiddels ook binnen, hij was groter dan ik dacht, ik had hem alleen nog maar op plaatje gezien.

Overigens zat er bij mij gewoon een HDMI kabel bij. ik meende uit het topic te begrijpen dat dit bij de meeste mensen niet het geval was.
Dat begreep je verkeerd. Wat de meeste mensen hadden willen krijgen was een verloopje van DVI>HDMI of een kabel van DVI>HDMI.

Je kreeg behalve een HDMI kabel toch ook een VGA kabel, audiokabel en USB-kabel?

• bitjesmaker
sander-sp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:21:
Ik heb de W2408h nu al een tijdje, maar ik begin me toch steeds meer te ergeren aan de banding (slecht kleurverloop) vooral in games. Het menu in Collin Mcrae Dirt ziet er echt niet uit en lucht/rook in games zijn ook verschrikkelijk. Ook de dynamic contrast functie staat me een beetje tegen, vooral tijdens normaal gebruik van de pc (surfen/verkenner ed)

Ik denk dat ik toch maar is naar een ander scherm ga kijken bij de Media Markt. Of zijn er hier mensen die geen last hebben van banding met hun w2408? Dan zou het misschien aan mijn exemplaar kunnen liggen...
Mijn gamerservaringen zijn werelds, heb je de optie "film" al uitgeprobeerd? (3e knopje) Daar speel ik mijn games het liefst mee, want zwart is dan echt zwart en de andere kleuren zijn wat feller. De optie "games" vind ik waardeloos, veel te hoge gamma, een kamer dat pikdonker had moeten zijn lijkt wel verlicht met een onzichtbare lamp.

• bitjesmaker
Arfman schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:04:
[...]

Hbe zojuist ook een 2207h aangeschaft, kom thuis, kan ik hem niet aansluiten omdat er geen DVI -> HDMI kabel bijzit, en D-sub heb ik 5 jaar geleden al afgezworen 8)7
Anyway, wat is beter? Converter of kabel? en welke converter en/of kabel moet ik dan precies hebben? Qua converter DVI -> HDMI female denk ik, omdat de kabel die bij de 2207H zit male is?
Ik had eerst een verloopje, maar kocht later alsnog kabel van dvi naar hdmi omdat die verloopje te lang was zodat mijn pc die toch al groot is teveel naar voren moet staan.

Ga niet af puur op een merk of goldplugged snoeren, ik heb een snoer van 12,50 geloof ik, en heb niks de klagen over de beeldkwaliteit,

• bitjesmaker
Arfman schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:29:
Ik weet het, goldpluggen e.d. zeggen niets, daarom heb ik die "goldplated" DVI-HDMI kabel ook niet meegenomen voor 66 euro bij de MM :o

Maar welke kabel of converter moet ik nu precies hebben dan :?
Kabel, mannetje naar mannetje
verloopje, mannetje naar vrouwtje en dan de bijgeleverde HDMI kabel mannetje naar mannetje.

• bitjesmaker
whiteclear schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:42:
[...]

[...]

[...]

Iemand?

Bij voorbaat dank
Open een eigen topic met "[9600GT XT+W2207H]poort 1:*brom**plof*,poort 2:stil. Defekt?" (titel kan niet langer dan dit) Je probleem lijkt mij een eigen topic waardig aangezien je zowel hier als in nvidiatopic geen antwoord heb gekregen en je probleem zal vast nog wel meer mensen overkomen en die vinden je dan in de search.

[Voor 4% gewijzigd door bitjesmaker op 01-04-2008 16:57]

• bitjesmaker
MeltedForest schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:25:
Ik wou net de vraag stellen welke instellingen jullie het fijnst vinden, want die Games presets zijn inderdaad om te huilen. Film is idd nog wel het mooiste, maar Photo staat me ook nog wel aan. Dat is iets helderder, plus zet hij z'n irritante Dynamic Contrast uit :) Zal Photo even wat langer gaan proberen en af en toe switchen wat me 't mooiste word. Bij Photo is zwart ook nog wel aardig zwart, maar komen de kleuren er wat beter vanaf dan met de film optie.

Eigenlijk moeten ze een combinatie van film en photo hebben, en die games noemen :)

@MaxMadu: De HPW2408 heeft wél 1:1 pixelmapping. De 2207 zou ik niet weten..
Wat is er irrie aan dynamisch contrast?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee