[wifi] antennes, el cheapo vs. merk

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
ik heb pas een 9bi omni-directionele antenne uit hong kong gekocht via ebay, voor 2 euro ofzo, maar als ik deze aansluit op mijn wlan adapter ipv de 2 dbi antenne die er opzat zie ik helemaal geen verbetering van het signaal in netstumbler.

Nou is mijn vraag eigenlijk, als ik nou bijv, een 7 dbi antenne van linksys erop aansluit, zou dit dan een stuk beter werken dan zo'n el cheapo antenne?

Verwijderd

Dit staat in de omschrijving:
  • Increases the effective range of Linksys wireless devices
  • Stronger signal increases wireless coverage into hard-to-reach areas and improves throughput by reducing retransmissions
Ik neem aan van wel, maar denk dat dit alleen uit te sluiten is door te testen?

• tabakje
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:26:
Dit staat in de omschrijving:
  • Increases the effective range of Linksys wireless devices
  • Stronger signal increases wireless coverage into hard-to-reach areas and improves throughput by reducing retransmissions
Ik neem aan van wel, maar denk dat dit alleen uit te sluiten is door te testen?
ja, dat snap ik, maar het er mij meer om of dat er een verschil is tussen bijv. een 7 dbi van linksys en een 7 dbi ala hong kong...

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:19
Hoe heb je het getest dan? als je er 2 meter naast zit, zal er waarschijnlijk geen verbetering zijn. Dat merk je pas wanneer je op grotere afstand gaat meten.

• tabakje
_Hades_ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:16:
Hoe heb je het getest dan? als je er 2 meter naast zit, zal er waarschijnlijk geen verbetering zijn. Dat merk je pas wanneer je op grotere afstand gaat meten.
buiten vanaf een meter of 60, router staat gewoon binnen uiteraard.

Verwijderd

Je komt ergens tegen een grens aan met je zend/ontvangst-vermogen van je wire-less-kaart. Je kan er een meterslange 1:1 antenne plaatsen, maar zolang ook het zendvermogen niet toeneemt denk ik dat je er weinig profijt van hebt.

Als je 60 meter overbruggen moet is wellicht een buitenantenne of richtantenne wel iets.

• tabakje
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:53:
Je komt ergens tegen een grens aan met je zend/ontvangst-vermogen van je wire-less-kaart. Je kan er een meterslange 1:1 antenne plaatsen, maar zolang ook het zendvermogen niet toeneemt denk ik dat je er weinig profijt van hebt.

Als je 60 meter overbruggen moet is wellicht een buitenantenne of richtantenne wel iets.
Het bereik wat ik nu heb met de standaard 2 dbi antenne is prima, mijn wifiadapter heeft een behoorlijk zendvermogen, maar dit is ook niet wat ik wil weten.

Ik wil graag weten of er verschil in kwaliteit is tussen een goedkoop chinees merk en een bekend merk als linksys voordat ik er 1 koop.

Ik heb de 10 dbi antenne gekocht om ook van nog verder weg een goed bereik te houden, maar die heeft geen effect, het bereik blijft precies hetzelfde.
Pagina: 1