Toon posts:

Firewire netwerk kan mappen niet zien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat iemand me kan helpen hier want ik snap het even niet meer
Ik probeer mijn laptop en pc aan te sluiten dmv van een firewire kabel zodat ik snel bestanden kan overzetten enzo

situatie is nu zo ik kan wel pingen en ze zijn verbonden heb overal bestanden delen aangezet,
handmatig ip adressen ingevoerd, zelfde workgroup, wizard netwerk gedaab en nog wat dingen word er helemaal gek van

want enigste en belangrijkste wat ik nu niet kan zien zijn die gedeelde mappen van pc_1 naar pc_2 en andersom heeft het met rechten te maken ofzo? en ook als ik in cmd net name probeer krijg ik:
De Messenger-service is niet gestart.

Mag het programma worden gestart? (J/N) [J]: j
Systeemfout 1058.

Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inscha
kelde apparaten met zich heeft verbonden.

weet niet of dat er wat mee te maken heeft of heb ik wizard netwerk of iets anders verkeerd ingesteld

iemand?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Staat er bij start wel dat je verbinding hebt via een 1394 verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
ja hij staat verbonden wel met firewall met als uitzondering bestanden en printers delen.
heb ook zonder firewall geprobeerd zelfde resultaat ben nu even die rechten aan het na lopen en alles staat admin maar als ik naar netwerklocaties ga en in mijn microsoftnetwerk `firewire` wil gaan krijg ik wel een melding dat ik niet `de juiste machtingen heb voor deze netwerkkbron en de lijst met serrvers is niet beschikbaar` als ik inlog als admin in veilige modus kom ik er wel in maar dan zie ik niks staan snap het niet ik weet dat ik iets niet goed heb gezet weet alleen niet wat

Verwijderd

Topicstarter
nou bedankt hoor

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Lukt het nog een beetje ?

Als je nu nog een beetje vriendelijk een topic-schopje doet...

Er zal heus wel iemand eens komen met een oplossing hoor, daarvoor moet je niet zo bot uit de hoek komen :X .

Connect je op IP of op hostname? probeer eens te connecten op IP ipv hostname als je dat deed...

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2008 20:18 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

offtopic:
Even de slash uit de titel gesloopt

nou bedankt hoor
Hé, GoT is geen helpdesk waar je een vraag kan dumpen en een dag later een kant en klaar antwoord krijgt.

Onthoud dat je in een dergelijke setup op beide PC's dezelfde gebruikers aan moet maken. Anders kan de PC waar je aan probeert te verbinden je niet autoriseren. Je hebt immers geen domain waar de PC dat kan doen..

Verwijderd

Topicstarter
weetje wat het is, was er al en tijd mee bezig en lezen zoeken etc en de laatste optie was dit forum dus is niet zo dat ik er vanuit ga dat hier een helpdesk is ofzo in iedergeval ik heb idd geprobeerd op host name ik ga het op IP proberen dan de gebruikersnamen zijn wel hetzelfde oja en het gaat om xp met sp2 ik laat wel ff weten als het gelukt is vriendelijk BEDANKT voor de reactie :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Verder kan je dacht ik ook connecten met een verschillende gebruikersnaam (dus niet dat alle pc's zelfde accounts moeten hebben), maar dan moet je bij username het IP ingeven van de computer waarnaar je probeert te verbinden gevolgd door een "\" en een username op die pc die rechten heeft op die map.

dus bv

username: 192.168.1.12\Jdough
password: **********

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je file and printer sharing for microsoft networks wel aangevinkt onder je firewire verbinding?

Alle proemn in n drek

Pagina: 1