[W2K3]RDP werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Mijn server hing eventjes geleden (is maar een gewoon Medion bakje, maar draait heel stabiel), dus heb 'm net even een restart moeten geven, blijkbaar had ie dat niet ZO graag, want een rdp-sessie opzetten is nu niet meer mogelijk. Ik krijg volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/5592/vistagv2.jpg

Verder als de server opstart en windows klaarstaat voor login staat er nog een venstertje bovenop het "ctrlaltdel drukkenvenstertj" met de melding "at least one or more drivers/services failed to start". http://support.microsoft.com/kb/321454

Ik ga even kijken in eventviewer, krijg ik volgende melding,

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/4471/48844752zc5.png

ik vind hierover niets, ik ben al gaan kijken in services.msc en heb alle services mbt tot remote acces even opgezet, geen oplossing.

Ik ben wel even ten einde raad nu, mijn NOD32 (virusscanner) is ook corrupt geraakt, dus als iemand toevallig ook een goed, gratis alternatief kent wat draait op een Windows Server 2003 mag je dat even melden. (voorlopig vind ik er ook nog geen, allemaal betalende...)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

winvnc, realvnc, tightvnc ...
virus http://www.clamwin.com/

allemaal pretty basic btw

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 09-01-2008 22:04 ]

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je 1 en 1 al eens opgeteld en gecontroleerd of je niet een virus te pakken hebt :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• HyperBart
Die ken ik, maar mijn RDP deed het net zo goed, en ik zou die toch graag terug willen :|

die vnc gaat in mijn ogen nogal traag (tightvnc toch)...

edit: ik ben nu een housecall aan het draaien

@koffie: dit klinkt misschien wel heel onnozel, maar hoe ga jij op de meest effectieve manier een virus opsporten/verwijderen. (voor dat er hier reacties komen van "omg", ik heb vaak al op verschillende manieren gescand, terwijl de pc opstaat een VERSCHILLENDE scanners draaien, daarna met een bootcd'tje, dan nog via een housecall, en toch kwam er indertijd altijd een virus genaamd Licum door, heel ambetant. Hoe doe jij dit ?

Verder vind ik het dan vreemd/jammer dat die NOD32 niets heeft opgepikt, ik heb zonet alleen nog maar een paar files afgehaald en een move van één partitie naar een andere gedaan met TotalCommander

[ Voor 65% gewijzigd door HyperBart op 09-01-2008 22:52 ]

• HyperBart
Om 'm weer rood te krijgen...

Housecall had een BKDR GENERIC gevonden, resultaten niet gezien van locatie enz...

Verder wou ik nog even vragen ofiemand de oplossing voor het RDP probleem kent ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oplossing voor je RDP verhaal staat beschreven op Microsoft.com alsmede meerdere andere sites. Gewoon simpel je error in je eventlog Googlen en je komt er echt wel. Alleen ik mis relevante info tot hoever je daar al mee bent gekomen.

Hint: topic-kick in minder dan 24 uur niet toegestaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Kijk eerst over welke interface we het hebben. Check je registry:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class"

Daar moet een key staan met de opgegeven string:
0C39C88B-8C00-4222-8305-3FBAE893F9A3

Er staat vast wel iets om te identificeren welke interface het is.

Het kan zijn dat RAS de interface probeert toe te voegen aan de router manager.

Er is volgens mijn genoeg te vinden op het net wat het probleem kan zijn inclusief oplossingen. Ik zie niet dat je gezocht hebt en/of dingen geprobeert hebt om het probleem te verhelpen. Je geeft aan niets te hebben gevonden wat apart is gezien google met 86.400 resultaten terug komt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Kun je nog wel telnetten naar poort TCP 3389 ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ChaserBoZ_ schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:46:
Kun je nog wel telnetten naar poort TCP 3389 ?
3389 geeft geen antwoord; hoogstens een zwart beeld (in tegenstelling tot bijvoorbeeld 1494 bij Citrix). Niet voor iedereen een bevestiging dat telnet werkt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2008 00:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:38:
Kijk eerst over welke interface we het hebben. Check je registry:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class"

Daar moet een key staan met de opgegeven string:
0C39C88B-8C00-4222-8305-3FBAE893F9A3

Er staat vast wel iets om te identificeren welke interface het is.

Het kan zijn dat RAS de interface probeert toe te voegen aan de router manager.

Er is volgens mijn genoeg te vinden op het net wat het probleem kan zijn inclusief oplossingen. Ik zie niet dat je gezocht hebt en/of dingen geprobeert hebt om het probleem te verhelpen. Je geeft aan niets te hebben gevonden wat apart is gezien google met 86.400 resultaten terug komt.
mijn kennis als student eerstejaars Toeg Informatica rijkt nog niet zover. Maw, het begrip "router interface" gekoppeld aan de string met alfanumerieke waardes zei niet iets in Windows 2003, verder zou ik ook nog niet beginnen of ik op foutid of op de melding zelf zou moeten zoeken. Ik wist ook niet voor wat die string diende en dacht dat deze altijd afhankelijk is en ik hiervan dus nooit iets zou vinden op het internet (maar dat was weer een totaal andere denkpiste dan diegene waar ik in mijn hoofd mee zat). Verder probeer ik zoveel mogelijk dingen te leren en is alle hulp van google en jullie daarbij meer dan welkom (zoals nu al aangeboden *; )

Verder is dit antwoord getypt op mijn laptop die spontaan opstartte (stond dus af, want had hem laatst gehibernated) en zich herstelde uit een hibernate stand (neen ik heb niet aan de paddo's gezeten, ik zag ECHT het "uit slaapstand herstellen scherm") :? 8)7 8)7 8)7 8)7
Nu begin ik echt wel serieus te twijfelen aan Harry Potter achtige dingen nu net terwijl ik het laatste boek aan het lezen was 7(8)7
MAX3400 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:27:
Oplossing voor je RDP verhaal staat beschreven op Microsoft.com alsmede meerdere andere sites. Gewoon simpel je error in je eventlog Googlen en je komt er echt wel. Alleen ik mis relevante info tot hoever je daar al mee bent gekomen.

Hint: topic-kick in minder dan 24 uur niet toegestaan.
Daar heb ik dus idd (nog) niets meegedaan, ik steunde ivm het niet starten van een service op de services.msc en wat ik daarvan kende. Verder was de geposte site om jullie de letterlijke melding te laten zien, ik beseft niet/niet genoeg dat hier de oplossing voor die melding al geformuleerd stond. Tevens linkte ik deze ook niet aan het probleem omdat deze melding al een tijdje te voorschijn komt en ik er nog geen tijd had voor gemaakt om ze op te lossen.

[ Voor 34% gewijzigd door HyperBart op 10-01-2008 03:14 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 17:16
als die nod corrupt is en deze realtime interfaces scant zou ik die eerst maar eens deinstallen ;)

• HyperBart
De oplossing van de KB die ik zelf had gepost gaat bij mij niet, ik heb geen key mbt protected storage

Verder bestaat string van de interface niet in hkey_local_machine\enz....

[ Voor 63% gewijzigd door HyperBart op 10-01-2008 13:32 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Event ID: 20106
Source RemoteAccess
Type Error
Description Unable to add the interface Internal with the Router Manager for the IP protocol. The following error occurred: The parameter is incorrect. Data: 0000: 57 00 00 00 W
Comments Anonymous (Last update 6/12/2007):
In my case, I had the 1394 adapter automatically added to the ip routing section. Clearly it should not have been there. After removing it, the problem was solved.

Mihai Andrei (Last update 11/29/2005):
Possible causes include:
1.The interface type is not dedicated
2.The loopback and router is configured in Lanonly mode
3.There is not enough memory.
See MSW2KDB for additional information about this event.

Marco (Last update 2/18/2005):
I had the same problem on Windows 2003. It turned out to be caused by the internal 1394 card. I disabled it and the error ceased to reappear.

Anonymous
As per Microsoft: "To resolve this behavior, see whether the relevant RRAS server is configured only for local area network (LAN) routing. If the server is configured only for LAN routing, you can ignore the event. In LAN-only mode, the IP Router Manager does not accept the internal interface because the internal interface is used to govern the behavior of wide area network (WAN) interfaces that dial in to the network." See M308802

Adrian Grigorof
From a newsgroup post: "I am using a Windows 2000 Server for routing and it is also set up with RRAS to allow online updating from the Microsoft site. One of the NIC cards must first be disabled to allow communication through the Browser. At first, event ID 20106 was appearing in the Event Log. As the Knowledge Base contains no reference to 20106, I ran rrasmgmt.msc in the MMC Console and looked at the "General" tab under "Properties" for the local Server (router). I set the "Router" check box on and also set "Local area network (LAN) routing only" as the selected option. I also set the "Remote access server" check box on. These settings seemed to be the logical options to select. The 20106 event id was now gone, but the warning event ID 20192 appears in the Event Viewer. This is not a problem as the Knowledge Base contains the 20192 (M245476) and describes the method to eliminate the Warning if you cannot stand seeing the Message."

Anonymous
Here is what I did to resolve this issue on my Windows 2000 Server:
Go to Start -> Run
Type RRASMGMT.MSC
Expand 'IP Routing' Click on 'Network Address Translation (NAT)' You'll see an interface called 'Internal' Right-Click on it and remove it.
Right-Click on the server name and select 'All Tasks'
Restart. This way it will restart all Routing Services and that's it.

Alex Stefishen
comment for the suggestion above: "You do not have to remove the internal interface on NAT. In fact, if you do NAT will no longer function. Enable the router check box as stated on the first suggestion. If you do not have a certificate, disable the l2tp lan miniports on the remote access to avoid the 20192."

Alle proemn in n drek

• HyperBart
Ik doe met mijn server ook geen NAT of routering, in de hierboven gemelde oplossing staat ook niets van in mijn server; het "nat" takje bestaat bij mij niet.

Ik heb nu mijn 1394-verbinding in "netwerkverbindingen" gedisabled, eens kijken of dat iets helpt...
Server start nu opnieuw op...

• HyperBart
geen foutmeldingen meer gehad, dank voor de hulp !
Pagina: 1