Toon posts:

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 206.961 views sinds 30-01-2008

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 09:08
Matched: enigma
Grrrrr.... heb gisteren de componentkabel van Konig binnengekregen en aangesloten en ten dele tevreden....
Na het opstarten van de xbox met de componentkabel (in 576i pal) vond ik dat het beeld er niet mooier op geworden was. De kleuren waren iets minder mooi en de resolutie leek lager (kan natuurlijk niet maar alles was blokkiger). Het lijkt er dus op dat de kwaliteit van mijn scart kabel beter is dan die componentkabel (beide in pal 576i).
Vervolgens natuurlijk naar enigma om de xbox op NTSC te zetten, dat gaat goed met een softreset en vervolgens geeft mijn xbmc (T3CH release) geen 720p en ook geen 1080i (ja heb deze opties aangezet in de instellingen).

Over de beeldkwaliteit tijdens een film ben ik gematigd tevreden; het beeld is er niet heel veel op vooruit gegaan (soms maar niet altijd kun je merken dat de kwaliteit iets hoger is). Dus daaruit maak ik op dat de upscaling van mijn tv aardig goed is. De bron blijft natuurlijk 576i pal. en als dat geupscaled wordt naar FULL HD dan doet mijn tv dat niet echt slechter dan de xbox zelf.
De de-interlacing wordt door de xbox beter uitgevoerd dan door mijn tv moet ik zeggen. Daarin is de kabel dus ook een uitkomst.
Begrijp me niet verkeerd, voor de 15 euro van die kabel (bol.com) vind ik het zeker de moeite waard (beter menu, mooiere ondertitels betere kwaliteit fotos, soms iets beter beeld en betere de-interlacing).

Maar ik blijf twee problemen houden;
- ten eerste na harde reboot blijft de instelling van de xbox niet in NTSC maar springt terug naar PAL. Ik heb dit probleem eerder voorbij zien komen en heb het volgende al geprobeerd; andere enigma versie (1.6 final), eprom_nul bestand op e:/ (of iets dergelijks, zie post aantal maanden terug), config magic) niets helpt, na harde reset gewoon weer PAL.
- de T3CH release geeft geen 720p of 1080i menu omgeving. Dit lukt in de bigfoot release wel..?? Ik dacht dat de bigfoot release gebaseerd was op de T3CH. De PM III skin gaat bij BF87 gewoon naar 1080i en ik moet zeggen, dat ziet er leuk uit. Maar die Xypher skin.....die is echt om van te smullen zo strak in 1080i. Meesterlijk moet ik zeggen, ook fotos bekijken, de ondertiteling in films, en scherpte van de iconen zijn erg goed.

Voor het tweede probleem lijkt me de oplossing simpel, ik ga gewoon de BF87 release gebruiken >:)
Maar voor het eerste probleem heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

• berties
Fire69 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:05:
Volgens mij is dat omdat je een softmod gebruikt. Kijk eens op de site van Schweino, daar kan je een aangepast ms-dashboard vinden.
Die had ik gezien maar ik dacht dat het een alternatief was voor enigma. Gewoon een andere optie net als configmagic en enigma dus om de waarde van PAL naar NTSC te zetten. Maar als ik mijn box weer gesoftmod heb middels hotswap dan ga ik deze proberen. Gewoon als applicatie onder de e:/apps installeren en eenmalig runnen om van PAL op NTSC te komen?

• berties
Weer een update in het PAL -> NTSC drama

Ik heb nu een volledig nieuw ndure er op staan. Alles werkt naar behoren, behalve....

Als ik evolution-x opstart zegt mijn tv een 480p signaal binnen te krijgen. Ik dacht nog even, ik ben er....
Ik dacht gewoon de 480p 720p en 1080i aan te vinken maar dat lukt dus niet.
Op naar enigma en die geeft vreemd genoeg aan dat de xbox op PAL staat (waarom zegt mijn tv dan 480p?? Kijkend naar de beeldverhouding (breedte/hoogte verhouding) lijkt het meer op NTSC dan op PAL). Dus met enigma op NTSC zetten, softreboot en ja hoor de xbox kan in 480p 720p en 1080i. Maar na een harde reset zelfde probleem als voorheen, weg instelling. Tv zegt weer 480p te krijgen, enigma zegt op PAL te staan en pas na omzetten naar NTSC en softboot gaat xbmc in 720/1080.
Ook de eeprom_off.bin op e heeft geen zin gehad.

Ik weet nu echt niet meer wat te doen????

• berties
Laatste update voor wat betreft het PAL -> NTSC drama.......het werkt!!!
Ik heb nogmaals een ndure er op gezet. Toen met avalaunch eeprom writeback aangezet. Daarna met enigma in NTSC, softreboot, en in orignele laatste MS-Dash 480p 720p en 1080i aangezet. Toen harde reset en instellingen zijn behouden gebleven.

Wat een gedoe....maar het resultaat mag er zijn en de tijd investeer ik er graag in!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10
berties schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:51:
[...]
Toen met avalaunch eeprom writeback aangezet. Daarna met enigma in NTSC, softreboot, en in orignele laatste MS-Dash 480p 720p en 1080i aangezet.
[...]
Heb je dit de andere keren ook steeds gedaan? Want dat lijkt mij gewoon een logische manier van werken. ;)

Ben blij dat het werkt, hopelijk nu geen berichten meer over softmods, enigmah, ... want daarvoor is dit topic echt niet... Ben al blij dat het topic hierdoor niet gesloten is!

• berties
Toch nog maar weer even over het PAL->NTSC gebeuren... 8)7

Mijn Xbox staat momenteel op NTSC. Prima om 720p of 1080i weer te geven op mijn fullhd tv maar....
Stel..ik wil mijn xbox meenemen naar iemand anders die een CRT tv heeft. Stel dat die TV geen NTSC weer kan geven, krijg je dan een zwart/wit beeld of is er dan helemaal geen beeld?
Als het beeld dan z/w is kan ik altijd via enigma en softreboot de xbox in pal zetten. Anders moet ik toch een andere oplossing zoeken.

• berties
Denk dat die optie het wordt, ik zie die enigma als bootdisk, die neem ik mee en kies voor B en dan "ctrl, alt del" :P

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 18:29
@Mar2zz, super bedankt voor je hulp. Ik had de Berties story al gelezen en zo kwam ik er achter dat ik dus dat Enigma nts / pal selector nodig had. Die kan ik nog even niet vinden (zou op de slayer disc moeten staan maar helaas) maar dat is dus een deel van het > ntsc probleem.

Het andere is dus dat mijn audio settings niet blijven staan. Dat lijkt me weer een ander probleem. Kijk het is niet zo'n ramp na een reboot ze even goed te zetten maar tja.......

Is het niet gewoon mogelijk om de config file die geladen wordt handmatig aan te passen ? zodat ik forced digitaal / acs / dts krijg ? Ik heb met ftp al behoorlijk wat user en config bestanden doorgelopen maar er helaas niets over gevonden.

oja enne ik heb wel een hele map trainers gevonden op de slayer cd maar geen idee hoe ik ze kan gebruiken. helaas levert google niets bruikbaars op..weet jij wat ik daar mee kan ? (ik wil vals spelen in crash 2 en die staat er tussen :))

[Voor 14% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 19:45]

• berties
In het geval van een shadow c:
Plaats het (lege) bestand genaamd; "EEPROM_off.bin" in de e:/ map van je xbox. Reboot, dan met enigma PAL naar NTSC en een hard-reboot. Kijken of het werkt.

Andere optie om van PAL naar NTSC te gaan is met configmagic, (waarschijnlijk lukt dit niet, als het met enigma niet lukt kan configmagic het waarschijnlijk ook niet, maar het is het proberen waard).

Andere optie, je eeprom is read only, die kun je als ik me niet vergis in avalaunch omzetten naar read/write. Dan blijven je instellingen waarschijnlijk wel behouden na een hard-reboot.

Succes.
Voor software zoek eens met google naar "xbins help", eerste link is meteen prijs ;)

• Ray
berties schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:33:
In het geval van een shadow c:
Plaats het (lege) bestand genaamd; "EEPROM_off.bin" in de e:/ map van je xbox. Reboot, dan met enigma PAL naar NTSC en een hard-reboot. Kijken of het werkt.

Andere optie om van PAL naar NTSC te gaan is met configmagic, (waarschijnlijk lukt dit niet, als het met enigma niet lukt kan configmagic het waarschijnlijk ook niet, maar het is het proberen waard).

Andere optie, je eeprom is read only, die kun je als ik me niet vergis in avalaunch omzetten naar read/write. Dan blijven je instellingen waarschijnlijk wel behouden na een hard-reboot.

Succes.
Voor software zoek eens met google naar "xbins help", eerste link is meteen prijs ;)
super thx! helaas kan ik ook daar die enigmah tool niet vinden.....en avalaunch ??? die zag ik wel op de slayer cd staan geloof ik maar daar kan ik volgens mij niets mee omdat die voor hardmodded xboxen is toch ?

edit zou je anders eventueel je dm aan willen zetten zodat ik wat meer info kan krijgen ?

edit2> dammzz heb zelfs mijn irc script uit de kast gehaald in zit in hun channel. Netjes alles gedaan maar helaas geen msg met de ftp info :'(

[Voor 10% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 21:19]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47
Ray schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:01:
[...]

super thx! helaas kan ik ook daar die enigmah tool niet vinden.....en avalaunch ??? die zag ik wel op de slayer cd staan geloof ik maar daar kan ik volgens mij niets mee omdat die voor hardmodded xboxen is toch ?

edit zou je anders eventueel je dm aan willen zetten zodat ik wat meer info kan krijgen ?

edit2> dammzz heb zelfs mijn irc script uit de kast gehaald in zit in hun channel. Netjes alles gedaan maar helaas geen msg met de ftp info :'(
Enigma tool staat niet meer op de 2.7 versie van Slayer.. ik weet ook niet waarom. de 2.6 heeft hem wel nog.

• Ray
YEAH!, het is me gelukt. via de eeprom_off.bin blijven mijn settings nu bewaard. Ook heb ik met de enigma switch de xbox naar ntsc kunnen zetten en zijn de 480p/720p en 1080I opties beschikbaar (en blijven bewaard!)

Nu ben ik aan het switchen geweest maar als ik kies voor een 720p dan krijg ik ghosting op mijn lcd (vage letters etc) met 1080i ziet het er wel prima uit.

Dit terwijl mijn dvd speler die via hdmi loopt wel op 720p draait.

Nu kan ik dit wellicht niet met elkaar vergelijken dus vandaar de vraag:

Hoe hebben anderen via component hun output ingesteld ? 720p of 1080i of kan ik daar nog andere dingen aan modden ??

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 17:44

scorpio

To be is to do...do bi dobido

Mar2zz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:45:
[...]

je hoeft je schijf niet te unlocken. Je eeprom.bin kopieren naar de e-schijf. Xbox hardbooten en dan kan je het switchen. Dit is de methode voor softmod met shadow-c pal/ntsc switch. en gebruik wel de enigmah videoswitcher, gooi die met ftp op je e schijf onder apps, zoals fire69 al zei.
Sorry maar nu kom ik in de war.
eeprom kopieren naar e-schijf ( k heb de hele c-schijf incl eeprom.bin gekopieerd>pc) OK
Xbox hardbooten en dan kan je al switchen ? hoe boot je hard?
enigmah videoswitcher wel op de E onder apps ? waarom als je na hard boot al zou kunnen switchen?

Ik heb nu de enigma videoswitcher (iso) uitgepakt en in de e -apps gegooid.
Nu kan ik in xbox neem ik aan ernaartoe en opzoeken en de default.xbe opstarten?

Mijn systeem

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:48:
[...]
Sorry maar nu kom ik in de war.
eeprom kopieren naar e-schijf ( k heb de hele c-schijf incl eeprom.bin gekopieerd>pc) OK
Xbox hardbooten en dan kan je al switchen ? hoe boot je hard?
enigmah videoswitcher wel op de E onder apps ? waarom als je na hard boot al zou kunnen switchen?

Ik heb nu de enigma videoswitcher (iso) uitgepakt en in de e -apps gegooid.
Nu kan ik in xbox neem ik aan ernaartoe en opzoeken en de default.xbe opstarten?
Eerst doen wat MsG zegt, dus backup C en E op je pc. Vervolgens zet je eeprom.bin van de c naar je e op je xbox (daar wordt hij writable van). Dan hardboot je (xbox uitzetten en weer aanzetten). Dan kan je enigmah videoswitcher writen in de eeprom en blijft de switch op ntsc ook definitief. (dus ook in ntsc na een hardboot).

Anoniem: 255178

engelbertus schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:52:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, ik heb een Xbox, en daar net een konig component / digitaal geluid kabel voor gekocht, zodat ik met component uit, mooi een hogere resolutie kan instellen. echter bij mij vind ik nergens een insteling waar ik de resolutie kan instellen?

hoe werkt zoiets?
bij de video instellingen krijg ik alleen de optie om te kiezen voor normal, letterbox en wide. maar die had ik ook al met de standaard kabel.

met de componentkabel zou ik toch hogere resoluties moeten kunnen instellen, die native breedbeeld uitsturen?

ik heb nu gewoon de kabels omgewisseld en de knig kabel op component gezet met dat knopje dat er op zit?

ik had begrpene dat je het beeld in de originele xbox dash van microsoft moet kunnen veranderen, maar ik vind die optie dus niet.
Effe zoeken in dit topic onder enigma

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:40:
[...]

neen werken niet.. neem een HD AV pakket..
vergeet niet dat je met 'engima video switcher' uw xbox vanpal naar NTSC moet doen, anders kan je geen 'hd' doen..
Welke HD AV pakketten zijn er allemaal? Ik zie er bijvoorbeeld op ebay een aantal staan en her en der in webshops. Welke kabels zijn er allemaal goed voor? Dan pak ik de goedkoopste van de goeie kabels :)
(misschien iemand ook een link naar een goede goedkope kabel?)

Dat van die 'enigma video switcher' had ik al gelezen. Ik heb er verder nog niet naar gekeken wat het is maar het is denk ik gewoon een programma wat je moet installeren op je XBMC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:35
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Welke HD AV pakketten zijn er allemaal? Ik zie er bijvoorbeeld op ebay een aantal staan en her en der in webshops. Welke kabels zijn er allemaal goed voor? Dan pak ik de goedkoopste van de goeie kabels :)

Dat van die 'enigma video switcher' had ik al gelezen. Ik heb er verder nog niet naar gekeken wat het is maar het is denk ik gewoon een programma wat je moet installeren op je XBMC?
hmm ik weet enkel van psxshop die ik heb zijn goed (weet de naam ff niet) maar zeker zijn dat ze voor 'component' zijn..

en is inderdaad een soort 'dash' .

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• berties
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Ik heb deze en die werkt prima. De afscherming zou misschien nog iets beter kunnen, maar voor het geld een aardige kabel!

• Remen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11-2019
alles werkt gelukkig weer naar behoren, echter toen ik door de verschillende posts heen scrolde kwam ik een aantal keer 1080i en meer gerelateerde begrippen tegen.
omdat ik een full hd thuis aan de muur heb is dat natuurlijk wel intresant, maar bestaat er ook een tuturial / how-to om het te kunnen bewerkstelligen?
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar verder dan ''omzetten van pal naar ntsc met enigma'' kom ik niet echt, kan iemand mij mischien een stukje op weg helpen?
en heeft iemand nog een tip voor een goede site voor skins voor xbmc? ik las dat die xypher skin erg mooi is, maar die site ligt plat...
thnx in advance

edit : nog een 2e vraag, momenteel start mijn xbox op in de bios van de modchip, ik wil graag dat XBMC opstart by default, welke stappen moet ik ondernemen om dat voor elkaar te krijgen?
in het verleden heeft hij het altijd gedaan, tot dat ik een x dvd-speler issue's had... toen heb ik een aantal dingen aangepast alleen ik weet niet meer wat :+

ik heb 5 dim-jumpertjes aan de voorkant zitten, maar geen idee of die er nou wel of niet wat mee te maken hebben, ze staan nu allemaal op off.
bvd.

[Voor 28% gewijzigd door Remen op 04-08-2008 15:50]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee