Toon posts:

website wireless hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik host momenteel een eigen website op subdomein ( format: bb.aaaa.nl) waarvan de server gezellig naast mij staat te ronken.
Dat loop al een hele tijd zonder noemenswaardige problemen (+97% uptime)

Nu wil ik graag via de wireless functie van mijn alcatel ST780 de inkomende verbindingen forwarden naar poort 80 van mijn server.
Via de index.html moet er dan een functie inkomen om dieper het systeem in te gaan maar dat is van later zorg.

Is hetgeen ik wil: Wifi extern >port 80 mogelijk?
De huidige bedrade config doet dat wel probleemloos maar ik heb het vermoeden dat zodra ik de antenne aanzet er een heleboel zaken veranderen.

Verwijderd

Dat port-forwaden gaat op ip-niveau zeg maar. Of dat dan draadloos of via een draad is verbonden maakt niet uit, dat is een andere netwerklaag. Er verandert wat dat betreft dus niets (zelfs het ip van je server hoeft niet per se te wijzigen waarmee de nat-instellingen zelfs ongewijzigd kunnen blijven).

edit
Ik ga er even van uit dat je server nu via een ethernet-kabel naar die Alcatel loopt en dat je in de Alcatel je port-forwarding doet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 19:34 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-03 11:33
Werkt gewoon hoor ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:26

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

In principe veranderd er eigenlijk niks aan de verbinding buiten het feit dat die nu draadloos geworden is. Je server is nog altijd een deel van het netwerk.

Maar een server zou ik niet wireless aan een netwerk knopen wegens de betrouwbaarheid van een wifi signaal. Wifi kaarten durven zichzelf wel eens in een energiebesparende modus zetten waarbij het signaal wegvalt.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Topicstarter
W3lta schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:35:
Je server is nog altijd een deel van het netwerk.

Maar een server zou ik niet wireless aan een netwerk knopen wegens de betrouwbaarheid van een wifi signaal. Wifi kaarten durven zichzelf wel eens in een energiebesparende modus zetten waarbij het signaal wegvalt.
Hmmm, Server deel van het netwerk maar wordt mijn antenne op die manier niet een open deur richting internet? Het laatste wat ik wil is dat ik de plaatselijke free access provider wordt. Je staat tegenwoordig zomaar op een zwarte lijst...

He betreft trouwens niet een Wifi kaartje maar een dit apparaat

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Als je je verbinding goed beveiligt (WPA2 / AES encryptie + MAC filtering), dan hoef je je daar geen/weinig zorgen over te maken.

Verder is dit wel heel basic netwerk kennis, lees de FAQ even, google / wiki wat info erbij en je leert nog eens wat...

Los daarvan zijn servers en wifi een combinatie die eigenlijk not done is... maar als de uptime geen issue is, who cares ;)

Verwijderd

Topicstarter
<quote>Verder is dit wel heel basic netwerk kennis, lees de FAQ even, google / wiki wat info erbij en je leert nog eens wat...</quote>

Hte is niet mijn dagelijkse werk maar het heeft wel zeker mijn interesse.
Op meer dan de bevestiging (of ontkenning) dat het mogelijk is had ik ook niet gehoopt.
Nu ik eenmaal weet dat het kan, ga ik ook zeer zeker mijn kennis bijspijkeren.

Mocht ik dan alsnog zaken tegen het lijf lopen waar ik niet uitkom zal ik niet schromen weer te posten :Y

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:39
Houd er wel rekening mee dat wireless niet meewerkt aan een goede response tijd (ping wordt hoger).
Pagina: 1