Toon posts:

Netwerkconnectie springt steeds terug naar 10mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe pc met een MSI k9agm3-fih moederbord, met zo'n beetje alles aan boord wat ik nodig heb om te kunnen werken. Alles goed en wel geinstalleerd blijkt echter dat de onboard Realtek 1GB netwerkkaart steeds terugspringt naar 10mbit. Ik heb het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen, helaas zonder resultaat:

-Nieuwe drivers geinstalleerd, zowel van de bijbehorende CD, van de website van MSI, als ook de MS Windows Update website. Steeds met een originele kale Windows Ghost-image (dus conflicten tussen oude en nieuwe drivers zouden niet mogen bestaan).
-De auto-negotiation handmatig ingesteld op alle mogelijke waarden (100mb full duplex, half duplex, 1000mbit full, half). De ingevoerde snelheid blijft 1 seconde plakken, en springt daarna doorleuk weer terug naar 10mbit.

Overige informatie:
Mainboard: MSI k9agm3-fih
Netwerkkaart: onboard
Video: onboard
Geluid: onboard

Iemand een idee hoe dat ding op 100mbit te krijgen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar hangt je computer aan? Als het een switch is of andere computer die niet harder gaat dan 10 Mbit, is het logisch dat hij terug springt. Mijn laptop heeft ook een Realtek lan kaart en werkt prima op giglan naar mijn computer. Als ik hem op het schoolnetwerk of bij iemand anders erin steek, draait hij op 100 Mbit, terwijl ik in de instellingen heb gezet dat hij op giglan moet draaien. Kijk dus eens naar de andere kant van de kabel en de kabel zelf. Cat4 moet je niet gebruiken, liever Cat5 of hoger (5e aangeraden).

Commandline FTW

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Andere kabel geprobeert?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de stekkers omgewisseld, en gekeken naar de snelheid op een andere pc op dezelfde switch. Deze gaf ook 10mbit aan. Uiteindelijk maar even de switch afgekoppeld van de netspanning en daarna er weer op, en dat deed het hem.

Erg irritant dat zoiets gebeurt precies wanneer je een nieuw moederbord hebt! What are the odds!

Anyway, ik ben blij. Bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netwerkvragen kunnen ze denk ik in Netwerken meer mee dan hier...

Move PMG-> NT :)

Oslik blyat! Oslik!