Wireless pas actief na login: Problemen met Domein/scripts

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27
Hallo,

Ik heb een vervelend probleem met een aantal laptops die wireless in een domein aanloggen.

Nu is het zo dat er een bekend probleem is dat de service van je wireless pas actief is na dat je ingelogd bent, dus dit veroorzaakt problemen met bv scriptjes of ook bv als de user nog niet bekend is in de windows cache.

Nu heb ik al wat zitten zoeken voor een oplossing, maar nog geen gevonden.

Sommigen zeggen dat je de utilitys niet moet gebruiken maar de service van windows zelf, dit bied helaas ook geen oplossing.
Een anderemogelijkheid is 30 sec wachten vooraleer je inlogt, dit heb ik gevonden op de MS site, wel nog niet uitgetest, maar is ook geen goede oplossing...
Ofwel dit aanpassen door een policy zodat de netwerkverbindingen eerst worden opgestart vooraleer je kan inloggen, maar welke policy is dit dan???

Of heeft iemand een andere oplossing? Ikmaak gebruik van acer laptops.

Bedankt

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:14
lijkt me wel vreemd dat je een policy gaat pushen als ze nog geen netwerkverbinding hebben.

kan je dat niet met iedereen die instelling laten wijzigen met een policy of scriptje bij vlg keer dat ze aanmelden? dat ie dus voor logon screen al connect op een ssid

doet ie al, maar pas na dertig seconden.

Nu nog policy/script dat 30sec aanpast...

[ Voor 63% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 15:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/...g/issues/2007/11/CableGuy

Let wel, dit is afhankelijk van gebruikte OS en support voor dat OS van je laptopboer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HyperBart
* HyperBart wil meer leren over domeinen en die leuke dingen kennen die veel netwerkbeheerders hier kennen :(

• HyperBart
even een vraagje uit intresse:

Is dit niet met Radius? Of geld dit ook als we "gewone" beveiliging gebruiken zoals wep/wpa/wpa2 ?

Wat gebeurd er nu eig ? wat is het verschil tov dat deze optie niet aanstaat ? Wat laat het domein nu wel toe wat het eerst niet toeliet ?
As an example of a Single Sign-On session, consider a Windows Vista wireless client that is configured to perform authentication using only user credentials and a user name and password for both domain logon and 802.1X authentication. When the user presses Ctrl+Alt+Del at the initial Windows Vista screen, Single Sign-On determines that the 802.1X authentication must occur prior to the user logon. When the user types his or her user name and password, Single Sign-On performs user-based wireless network authentication first and displays a message indicating that it is connecting to the wireless network by its name. After wireless authentication, Windows Vista performs user logon and displays the user's desktop.
Dit gedeelte snap ik niet zo, hoe kan er op user based geauthenticeerd worden op het netwerk als we bv wpa gebruiken ?

Waar moet een cleint dan instellen dat de key bv "mijnbedrijfiscool" is ?

[ Voor 99% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 16:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HyperBart schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:29:
* HyperBart wil meer leren over domeinen en die leuke dingen kennen die veel netwerkbeheerders hier kennen :(
Dan was dit wellicht wat voorbarig? :P

Maar lees ook de bijbehorende scenario's op de technet site door, die gaan er wat dieper op in.
Bovenstaande artikel gaat er vanuit dat je die basis al kent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HyperBart
Ja, dacht ook dat dat goed ging gaan met die AD, nu lach je ermee, maar heb daar ooit eens heel mooi gestaan toen door een fout van windows hij de machtigingen wegdeed, en dan sta je daar mooi, had echt NERGENS meer toegang tot (en neen, ownership enzo ging ook niet meer, heb schijven mogen formatten)

Zeker dat puntje van die users die weg werden gedaan leek me nogal fel lijken op de bovenstaande situatie, dus daarom vertrouw ik liever op de kennis van een paar mensen hier, alhoewel ik wel dacht dat het nu geen probleem ging vormen.

Liever bange/onwetende-lijkende haas, dan geschoten haas en ik wou echt geen risico lopen met de gezinsfoto's want we zijn sinds vorig jaar nog maar met z'n 3.

En hey, iedereen begint ooit met leren ;)

Van op je bek gaan leer je het meest, niet altijd even cool ten opzichte van de modjes en de experts, maar kom (no offense ;) ). Die server staat hier ook net om daarover te experimenteren.

[ Voor 41% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 17:02 ]

Pagina: 1