Toon posts:

Senao router en gewapend beton

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een draadloos netwerk hebben waar ik overal kan internetten maar in ons huis zitten redelijk wat muren en er zit tevens gewapend beton in en ook in de vloeren, dus staal en beton.

Ik weet dat dit voor conflicten kan zorgen en daar ben ik ook al tegen op gelopen. Op dit moment heb ik een Belkin 54G, redelijk oud model. Nu heb ik inmiddels al een Linksys router WRT54G aangeschaft om te kijken of het werkt. Geen resultaat. Toen heb ik een Sitecom WL-183 met N technologie en een WL-182 usb adapter die bij de serie hoorde ook geen resultaat.

De router staat boven in een server hok en ik moet dus beneden kunnen internetten.

Nu heb ik deze router gezien:

Senao Wireless Indoor 100mW Multi-Client Bridge/AP/ WDS 802.11b/g

http://www.routershop.nl/...idge-ap-wds-802-11b-g.htm

met goeie reviews alleen de vraag is of dit het probleem oplost. En ik wil ook aan jullie vragen om te kijken wat jullie eventueel denken dat de beste oplossing is

Met vriendelijke dank

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:57:
De router staat boven in een server hok en ik moet dus beneden kunnen internetten.
Twee mogelijkheden: de router op een meer centrale plaats in het huis zetten (trappenhuis bijvoorbeeld), of een repeater gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01
Of een andere firmware op je linksys en het vermogen wat opvoeren.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:18
[flauwegrappenmaker]Ergens anders gaan wonen O-) [/flauwegrappenmaker]

Ff serieus: huizen met veel ijzer (gewapend beton) zijn zowiezo niet zo lekker om daar wifi te installen.

Met al die dingen die je nu al gekocht hebt (twee routers/ap's) heb je wel genoeg om een leuk netwerkje te bouwen, in jouw geval zou ik gewoon een repeatertje bijzetten, al ben ik niet zo voor die dingen.

Wat je wel kan doen (aangezien je nu al een WRT hebt) er nog eentje bijnemen en dan zo weer een netwerkje opzetten en de ander WRT hierop als client laten connecten. Dan moet je wel even DD-wrt eropzetten (alternatieve firmware)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het niet makkelijk is maar ik wil het wel, op dit moment beschik ik alleen over de belkin 54g

@gambieter: het serverhok is precies in het midden van het huis en is een soort meterkast qua formaat, er langs is de trappenhuis dus

@hyperbart: ik wil het liefst gewoon een aparaat hebben en dan ook 54G want dat is compatibel met de standaard hardware/laptops

niemand ervaring met deze senao? want de reviews zijn wel erg interessant

• HyperBart
Die Senao is wel stevig als ik zo rond hoor.

Toch moet ik je even melden dat ik de kansen niet hoog inschat dat je en goed netwerk gaat hebben.

Kennissen van ons hebben een huis met heel veel ijzer in de muren en plafonds, gsm's werken daar niet of amper. Een draadloos netwerk wat in een heel open hal werd gezet was al niet meer detecteerbaar één kamer verder. We spreken hier wel over een standaardrouter.

Ik hoop dat jouw muren niet zoveel ijzer bevatten, en raad je aan om per verdiep/deel van de woning toch een apart ap of routertje te zetten.

De Senao zal zowiezo van pas komen, al is het maar om één heel groot deel te dekken...

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 21:01
Ik kan je vertellen: die senao gaat NIET werken. (heb dit probleem al bij diverse klanten gezien. Senao, D-Link, Zyxel, Linksys.. wat je er ook neerzet, het blijft gewoon ruk. Zelfs met 10dbi omni antenne.

Sowieso proberen: extra antenne, een richtantenne 7dbi of hoger, of een stevige omni.
Oplossing 1: kabeltje trekken naar centraal punt en daar ap plaatsen.
Oplossing 2: repeaters gebruiken.

Good luck.. tis niet op te lossen door zomaar een andere router/ap te gebruiken in de meeste situaties.

In geval van nood zijn er via ebay ook 1 watt boosters te verkrijgen :P niet helemaal legaal.. maar het werkt wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door stfn345 op 06-01-2008 02:47 ]

• HyperBart
ja, maar dan moet je ook weer goed gaan berekeken welke antenne's, krijg je meer ruis, meer vervuiling en al die rommel.

En eigenlijk als ik de SP terug lees, de plafonds/vloeren bevatten vooral veel ijzer, de muren zegt ie niets van ijzer. op het belangrijkste verdiep lijkt me een stevig AP (een senao bv) wel handig, en dan voor de rest van de verdiepen allemaal gewone ap's.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:46
je zit met de kooi van faraday, rf signalen komen gewoon niet door het staal heen, misschien wel een beetje rf-lekking maar that's it

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

shure-fan schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:55:
je zit met de kooi van faraday, rf signalen komen gewoon niet door het staal heen, misschien wel een beetje rf-lekking maar that's it
Dan moet het toch een sluitende kooi zijn? Dan is het wel erg gesteld met dat huis. Alsof je in een totaal stalen kooi zit. Wat is het in hemelsnaam, een bunker? Geen enkel beetje modern en normaal huis is rondom én van binnenuit ook nog eens met gewapend beton gebouwd toch?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 16:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik denk dat de makkelijkste oplossing toch is om het accesspoint in de meest gebruikte ruimte (woonkamer) te zetten en dan óf een draad trekken naar de modem, óf een setje ethernet-over-het-stroomnet koopt. Die heb je in 80 en 200 mbit versies, ruim snel zat voor internet en je hoeft niet te boren en te breken :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik woon hier ook in een huis van gewapend beton. Ik heb m'n accesspoint op de 1e verdieping geplaatst ( Linksys WAP54G ) en ik heb in het gehele huis prima bereik

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
razorhead schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:46:
In geval van nood zijn er via ebay ook 1 watt boosters te verkrijgen :P niet helemaal legaal.. maar het werkt wel :)
Hoeveel is legaal?
En zijn er echt lui (van de politie?) die dat controleren? :+

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:57
razorhead schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:46:
Zijn er tweakers die ervaring hebben met deze zgn boosters ? hoe werken ze bijvoorbeeld ?
geeft het extra ruis ?

My favorite programming language is solder.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

DexterDee schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:27:
Ik denk dat de makkelijkste oplossing toch is om het accesspoint in de meest gebruikte ruimte (woonkamer) te zetten en dan óf een draad trekken naar de modem, óf een setje ethernet-over-het-stroomnet koopt. Die heb je in 80 en 200 mbit versies, ruim snel zat voor internet en je hoeft niet te boren en te breken :)
heb zelf zo ook eens eentje getest, ik heb het direct terug gedaan naar de winkel, er zijn verschillende voorwaarden aan verbonden eer dat het "naar behoren" werkt.

ten eerste al je pc's moeten op dezelfde fase aangesloten zijn (voor de leken: een stroomnet bestaan uit 3 fasen dus als je thuis 3-fase hebt liggen vergeet het).

ten tweede er mag niks in de buurt zijn van een overspanningsbeveiliging of een UPS-backu-up systems of een of andere aparatuur waar een condensator inzit (die op het stroomnet staat) anders wordt het signaal dat die adapter stuurt kortgesloten, kan ik staven met formules als het nodig zou zijn.

na alles dat je hier hebt gezien nog steeds van overtuigd dat het een goeie oplossing is :+ ?

draadloos mag je ook al vergeten :( zoals al is gezegd het is een kooi van fardei dus al je signalen worden afgeleid naar de aarde, met antennes los je het probleem ook niet op. er zijn "stralingsnormen" een hoogfrequent signaal mag maar een maximaal vermogen hebben, daardoor is het bereik van draadloze routers soms zo klein.

na dit hele lijstje blijft er nog maar een oplossing over, spijtig genoeg: een gat boren en netwerkkabel trekken, en je router buiten je "serverkot" plaatsen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
ik dank jullie zowiezo allen voor jullie reacties

via het stroomnet is zowiezo geen oplossing want dat vind ik niet ideaal werken en heb er zelf problemen mee gehad.

ik denk dat ik gewoon meerdere access points neer ga zetten om te beginnen zal ik in het server hok de router neer zetten en beneden ergens een access point

even een vraag: heb eigenlijk nog nooit met access point gewerkt. Moet deze met een draad verbonden zijn op de router of zend hij alle signalen door naar de router?

en zoniet zal ik waarschijnlijk repeaters moeten gaan gebruiken want die pikken het signaal op en sturen het signaal door

wat zijn dan goeie repeaters?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 22:45 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:43:
even een vraag: heb eigenlijk nog nooit met access point gewerkt. Moet deze met een draad verbonden zijn op de router of zend hij alle signalen door naar de router?
Een accesspoint moet inderdaad met een kabel aan de router worden verbonden, behalve als je deze in WDS/repeater mode zet, dan is het draadloos naar draadloos. Hou er wel rekening mee dat de snelheid dan lager wordt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Kabels trekken of iets is niet de oplossing. Werkt zon access point beter dan een repeater als we praten van draadloos naar draadloos?
Pagina: 1