Toon posts:

Kan geen verbinding met Draadloze netwerk maken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem.

Ik heb 2 laptops. 1 Acer 5102wlmi met Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter en 1 Haier laptop die een stuk goedkoper was. Als ik op 1 plek in huis zit heb ik met de stuk goedkopere Haier laptop wel verbinding maken met mijn draadloos netwerk, maar met mijn Acer laptop kan dit slechts als je binnen een paar meter van de router staat.

Het gaat om een Sitecom WL108 router.

De acer laptop ziet het draadloze netwerk wel, en geeft hem ook 5 strepen qua verbinding. Echter als ik er verbinding mee probeer te maken krijg ik de volgende foutmelding.
Kan geen verbinding met Sitecom maken.

Het Netwerk is gemarkeerd als een 'verborgen' netwerk en bevindt zich niet binnen het bereik van deze computer, of de instellingen voor draadloos netwerk op deze computer komen niet overeen met de netwerkinstellingen

Controleer of de computer binnen het bereik van Sitecom is en of de netwerkinstellingen overeenkomen met de instellingen voor de router of het toegangspunt voor het draadloos netwerk.
Het lijkt me dat hij wel binnen het bereik is van de router, aangezien hij hem gewoon ziet en 5 streepjes geeft.

Wie heeft een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mark

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hm.. apart..

Heb je XP of vista, gebruik je software om te verbinden of gewoon de monitor van windows zelf. (wireless zero)

[ Voor 6% gewijzigd door SCIxX op 04-01-2008 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de Haier gebruik ik XP en dat werkt dus wel.
Op de Acer gebruik ik Vista en dat werkt dus niet.

Ik gebruik op beide aparaten gewoon het scherm van windows zelf.

• SCIxX
  • Nu online
Verborgen netwerk houdt in dat "Broadcast SSID" uitstaat, oftewel dat je als je naar netwerken zoekt je niet je eigen netwerk ziet staan, is dit het geval?

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:47:
Verborgen netwerk houdt in dat "Broadcast SSID" uitstaat, oftewel dat je als je naar netwerken zoekt je niet je eigen netwerk ziet staan, is dit het geval?
Ik zie mijn eigen netwerk gewoon, met zoals gezegd 5 streepjes er naast.
Dat is dus niet het geval.

• SCIxX
  • Nu online
tja was wel weer de verwachten, die mogelijke problemen slaan meestal nergens op.

Wat je kan proberen:

netwerk verwijderen
Netwerk toevoegen
Handmatige een netwerkprofiel toevoegen
ssid, wpa personal, tkip, netwerksleutel
verbinding maken

Werkt dit alsnog niet, via apparaatbeheer je wireless card deinstallen, en opnieuw installeren.

Werkt dit niet, XP installeren, vista is kut met draadloos.
Pagina: 1