Toon posts:

Probleem met MyBookWorld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een MyBookWorld van Western Digital II (1terrabyte) gekocht, maar ik krijg hem maar niet deftig aan de praat.
Thuis ziet mijn netwerk er zo uit. Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/89j9moj.jpg

De mybookworld is aangesloten op de belkin switch. Ik heb direct de bijgeleverde software (mionet) op PC1 geïnstalleerd, en toen heeft hij de mybookworld even herkend. Hij werd aan m'n account toegevoegd, maar gaf nog altijd geen nieuwe schijf op m'n computer. Toen herstartte ik, maar wanneer ik mionet opstarte, gaf hij altijd aan 'mount failed'. Ik heb nu de mionet-software ook al op PC2 geïnstalleerd en via de mionetsoftware heb ik connectie tussen PC1 en PC2. Maar op geen een van beide PC's kan ik connecten met de mybookworld.
Toen ik de mybookworld aansloot op de andere switch, werkte het een paar minuten op PC2, en kreeg ik wél een K-schijf=de mybookworld, maar daarna luidde het weer mount failed.

Ik heb al gezocht naar oplossingen voor dit probleem, en kwam eerst bij http://wdc.custhelp.com/c...WlsZWQ*&p_li=&p_topview=1
. Ik heb de firewall-instellingen juist gezet (ben ik vrij zeker van). Maar oplossing 2 kan ik niet uitvoeren, want ik zit vast bij deze stap.
1. Sign into WD Anywhere Access using the username and password of the user who has the device currently registered. Select File from the menu and then select "Manage MyBookWord." The Shared Storage Manager web page will appear. Or Please open your web browser and enter (without the quotes) "http://" or "http://mybookworld" in the address bar. The Shared Storage Manager web page will appear.
Als ik 'manage mybookworld' doe, dan komt er geen webpagina want hij zegt dat de harde schijf tot het lokaal netwerk moet behoren (waartoe het wél behoort). Als ik de twee adressen intik, vindt hij ook niets. Nu heb ik op een webpagina iets gelezen;
2. Open een browser en als adres: mybookworld. (Dit geeft toegang tot de instellingen van de schijf.)
Maar helaas werkt dit niet altijd, de oplossing is dan uitvinden welk adres de schijf heeft gekregen in je netwerk (bijv. zoekfunctie van je router), en direkt het ip adres in browser typen.
Nog even ter info; als ik online aanmeld op de site van minionet, dan komt de mybookworld er wél bij te staan en staat er niet failed mount.

Nu is mijn vraag; hoe kan ik het ip-adres van de mybookworld achterhalen?
Heeft iemand misschien een andere oplossing voor dit probleem?

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Hoeveel ip adressen kan je modem wel uitdelen? Of is je modem ook een router, want anders heb je maar een raar netwerk (zonder router)...

Verwijderd

Precies, als er geen router / server in jou netwerk staat die ip adressen uitdeeld, kan het zo zijn dat de mybook geen ip adres krijgt, en daardoor niet te bereiken is.

Verwijderd

Topicstarter
De modem is geen router. Het zou dus goed kunnen dat het probleem daar zit. Ik heb vroeger ook eens geprobeerd om een netwerkje op te zetten tussen PC1 en PC2, maar dit werkte niet.

Ik had gelezen dat je de mybookworld ook op een switch kon aansluiten, maar dat is dus blijkbaar alleen als je ergens een router hebt staan in je huis die met die switch verbonden is?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25
Klopt ja, nu ga je dus eigenlijk je mybook rechtstreeks aan het internet hangen

Een router verbindt twee netwerken (subnetten heet dat dan) en zorgt dat ze met mekaar kunnen communiceren, verder biedt een router vaak ook nog wat extra functies, waaronder in jouw geval hetgene wat je nodig hebt, nl een DHCP server.

Een DHCP deelt aan iedere pc binnen een netwerk die er om vraagt een adresje uit, hierdoor is iedere pc te identificeren en te benaderen binnen het netwerk. Jouw mybook vraagt waarschlk een IP aan en krijgt er geen of heeft een handmatig ingesteld ip wat normaal binnen een lokaal netwerk (subnet) ligt, maar jij hangt rechstreeks aan het internet, dus je kan dat daarom niet bereiken.

Ik had je topic al eens gelezen, en ik dacht al dat het zo raar was dat je geen router had...

[ Voor 82% gewijzigd door HyperBart op 04-01-2008 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu, ik heb een router gekocht USR805464 802.11g Wireless Ndx Router. Tof routertje trouwens ;)

Nu heb ik nog een vraag. Wij hebben telenet turbo, en wij hebben 4 PC's. Bij Turbo kan je slechts 4 PC's met het internet connecten. Nu krijgt de mybook ook een IP toegewezen en ik denk dat hij dus ook in verbinding staat met het internet. Dit wil ik vermijden, want dan zou ik maar met 3 PC's tegelijk online kunnen.

Wat kan ik doen om de mybookworld op het LAN te zetten, en er tegelijk voor zorgen dat hij geen verbinding maakt met het internet?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25
euhm, nu gebruik je maar één ip van telenet

met een router zorg je dat twee netwerken verbinding met mekaar hebben, in jouw (en ook in dat van vanderen) geval dus het internet en je intern netwerk.

Nu ga jij dus één ip afnemen van Telenet met de router, en de router zorgt voor een nieuw netwerk waar jij heel wat meer apparaten kunt hangen.

bijgevolg: alle pc's van jou (en de mybook) hangen nu in een netwerkje en de router vormt een muur tussen jouw netwerk en het internet

Nu zou je bv nog drie routers kunnen kopen en die allemaal op een switch hangen, zo kan je dus eigenlijk 4 netwerken gaan maken, of je kan bv nog een webserver, een mailserver en een gameserver op die 3 resterende ip's hangen (utpkabel van modem naar switch, vanuit switch een utp naar iedere server en wederom vanuit de switch een utp naar de router)

[ Voor 104% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2008 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gemerkt. We kunnen nu online met meer dan 4 computers dankzij de router. Bedankt allemaal! Ik snap het nu helemaal ;)

Dankzij jullie kunnen ook mensen die minder goed zijn in netwerken een netwerkje maken :)
Pagina: 1