Toon posts:

tornado 140 router valt na adsl vaak weg

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een tornado 140 wifi router staan, deze heeft altijd in combinatie met een @home modem prima gewerkt.
Nu heb ik sinds vandaag een adsl aansluiting van telfort met een zyxel modem.
Hier heb ik mijn wifi router achter geknupt en ingesteld.
Dit werkte meteen goed.......dacht ik....
Ik heb 100% signaal en super snel internet, maar om de 5 a 10 minuten valt ineens de verbinding tussen mijn beide pc's en router weg om na 5 seconden weer te herstellen.
Ik heb diverse kanalen geprobeert en ik heb de router al eens gereset, dit al mocht niet baten.

Het is dus niet zo dat i-net weg valt maar mijn wifi verbinding gaat elke keer een paar seconden plat.
Ook het signaal word niet zwak ofzo, zo van 100% naar disconnected.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn??
Firmware upgrade is reeds uitgevoerd op de router.

M.v.g.

Ruben

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer van kanaal veranderd, zit nu op kanaal 3 en eigenlijk sinds vorig bericht geen last meer gehad.......wacht nog even af tot morgen.
Mocht het niet weer gebeuren dan slotje :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het gedonder begon vanmorgen weer.........constant uitvallen en weer terugkomen.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu het vogende te weten gekomen, het probleem doet zich voor wanneer ik newsleecher aanzet en ik heb altijd met 4 bots (connecties) tegelijk gedownload met @home
Nu heb ik em met adsl op 3 bots staan en nu blijft de verbinding wel goed....

Zou de router de volle snelheid niet aankunnen????
iemand??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet het aantal gelijktijdige verbindingen maar eens lager, waarschijnlijk wordt de router te zwaar belast. Bekend probleem met bepaalde routers en modems.

offtopic:
Je wordt geacht de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifedit mogelijkheid te gebruiken om informatie toe te voegen binnen 24u als de laatste post van jezelf is, dus niet 3x zelf kicken :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 04-01-2008 15:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand advies welke router dit probleem niet heeft???
Ik wil natuurlijk wel gebruik kunnen maken van de volledige snelheid.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25
Ik heb goede ervaringen met Linksys WRT54GL's, maar dat is wel op één voorwaarde, namelijk dat je er een alternatieve firmware op zet.

Die linksys'jes zijn fantastische apparaten, maar de firmware van linksys zelf is brak langs alle kanten en vertrouw ik nooit meer.

Ik ga meestal voor DD-WRT, sommige mensen vinden Tomato prettiger werken, daar hebben ze gelijk in, Tomato heeft een heel fijne GUI en zeer sterke QoS met een mooie traffic monitor. DD-WRT is wat meer kaler, niet zo flashy, maar ik heb enkele functies nodig die je niet in Tomato vindt.

In dd-wrt bij mij kan ik het aantal gelijktijdige connecties optrekken naar 4096. P2P trekt zowiezo altijd veel connecties open, veel routers zijn daar niet zo blij mee...

Verder kan je ook eens kijken of je de TCP/UDP time-out van de router niet kan aanpassen, dan laat hij sneller een connectie vallen waardoor er weer ééntje vrijis voor een andere...

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 06-01-2008 13:40 ]

Pagina: 1