WRT54GL Router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met mijn router en krijg geen internet verbinding via mijn router.
Het is een Linksys WRT54GL v1.1 De router zend namelijk een dubbel signaal uit. 1x de ingestelde naam (Router 123) en de originele naam Linksys.
Als ik verbinding maak met de router (Router 123) via wifi en ik hem benader via het ingestelde ip (192.168.2.1) krijg ik het hoofdscherm van de Wireless-G Broadband Router WRT54GL. Maar als ik dan verbinding maak met de originele naam (Linksys) via het originele ip adres 192.168.1.1 dan krijg ik het hoofdscherm van Compact Wireless-G Broadband Router WRT54GC.

Dus misschien dat hier het probleem ligt. Maar wat kan ik er aan doen???

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-03 13:19
Ehh, vang je niet gewoon het signaal op van een ander modem bij jou uit de buurt?
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat je op je eigen netwerkje zit.
Een dubbel signaal uitzenden kan volgens mij niet.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat er een andere router in de buurt is waarmee je verbinding maakt. Die van de buurman?

Lijkt mij niet dat er twee firmwares in je router zitten; de GL en de GC. ;)
Dwazer schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:30:
En zorg ervoor dat je op een andere freq. zit dan je buurman ;)
Een ander kanaal dus, bij voorkeur 1, 6 of 11. Dat zijn namelijk geen overlappende kanalen.

[ Voor 43% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2008 11:31 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11-2025
En zorg ervoor dat je op een andere freq. zit dan je buurman ;)

• visie
  • Niet online
Dit is echt toeval! Ik trek de stekker uit m'n router en er blijft er inderdaad maar een actief.
Dus nu weet ik welke van mij is. Maar het is wel grappig dat er sinds ik problemen met m'n router heb er een andere bij is gekomen...
Maar tnx voor de tip!!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-03 13:19
Waarschijnlijk is dat juist geen toeval :)

Doordat ze op hetzelfde kanaal werken kan er wel is wat verkeerd gaan namelijk.
Maarja dan zou je theoretisch ook niet bij je router config kunnen komen (wel met draad natuurlijk)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt altijd ook even naar de MAC adressen kijken(tenminste, je mag hopen dat die verschillen), mocht de buurman op hetzelfde moment de stekker eruit trekken ;)

• visie
  • Niet online
Kijk weer wat geleerd. Heb voor kanaal 1 gekozen. Zit er maar 1 ander persoon op, en die router staat ver weg (zwak signaal) De andere kanalen (6 en 11) zijn bezet.
Pagina: 1