Toon posts:

Ipod touch samen laten werken met dv-201amr lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleempje. Ik heb een maand of 2 geleden een Ipod touch gekocht, dat is een soort mp3 speler, dat is verder ook niet belangrijk. er zit ook wifi op dus nu mijn vraag. ik heb een DV-201AMR modem van versatel en als ik deze site doorlees en zoals ik ook op google heb gelezen, hoor je met dit modem draadloos te kunnen internetten. Echter herkent mijn Ipod vele internetverbindingen maar niet die van mijn.

mischien is het een knopje of iets wat ik om moet zetten, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb er namelijk de ballen verstand van.
BVBD sven:)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tis heel simpel. Lees de handleiding van je wireless modem door om na te gaan hoe je deze moet configureren en doe dat vervolgens. Daarna lees je de handleiding van je ipod door om te zien hoe je deze verbinding moet laten maken met een draadloos netwerk en doe dat.

Probleem opgelost ;)

Tenzij je hierbij andere problemen tegenkomt natuurlijk, dan moet je maar eens posten wat je precies gedaan hebt allemaal en wat er niet lukt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iets met show/broadcast ssid .. moet je aanzetten (in je routerd)

als dat ding eenmaal is geconfigureerd, kun je het weer uitzetten

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 02-01-2008 22:34 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish kun je me uitleggen waar je overpraat?, routerd. show.broadcast?
ik ben niet erg handig met dat soort dingen zoals je ziet :P

Verwijderd

Topicstarter
Meer mensen met tips?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sven .... je moet meer gebruiksaanwijzingen lezen

dat geld zowel voor die van het forum als van je router

Iperf

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat staat er allemaal in de handleiding? Iets over SSID?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Lees zoals aangegeven eerst even de handleiding van je DV-201AMR modem/router, kijk in de sectie waar je het draadloze gedeelte van dit apparaat aan kan zetten en hoe je dit moet configureren. Waarschijnlijk staat de Broadcast SSID op dit moment uit waardoor je Ipod je draadloze netwerk niet ziet. Zet dit even aan en je Ipod zal DV201AM als draadloos netwerk wel zien.

Verwijderd

Topicstarter
Sircam schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:56:
Lees zoals aangegeven eerst even de handleiding van je DV-201AMR modem/router, kijk in de sectie waar je het draadloze gedeelte van dit apparaat aan kan zetten en hoe je dit moet configureren. Waarschijnlijk staat de Broadcast SSID op dit moment uit waardoor je Ipod je draadloze netwerk niet ziet. Zet dit even aan en je Ipod zal DV201AM als draadloos netwerk wel zien.
Oke bedankt, helaas ben ik de handleiding kwijt, ik kijk wel even op versatel's site of ik bel morgen wel

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Je moet in je router je wireless "zichtbaar" maken via de optie "hide access point" uit te vinken.

In je browser type: 192.168.1.1 inlog: user/user
Bij Wireless Basic: "enable wireless" aanvinken.
Bij "hide access point" uitvinken.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 03-01-2008 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt lullig maar ik weet niet waar ik dat venster kan vinden?

Verwijderd

Kom je eventueel wel in je router? Zoals cornfed99111 zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die tip van cornfed991111 wel goed alleen kan iemand mij vertellen hoe ik een venster kan open waar deze gegevens instaan

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 15:15
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:55:
Ik vind die tip van cornfed991111 wel goed alleen kan iemand mij vertellen hoe ik een venster kan open waar deze gegevens instaan
Zelf uitzoeken jongen. Anders wordt je nooit een echte tweaker. Ik neem aan dat dat je intentie is, anders had je je niet hier geregistreerd. Ik geef je één hint: Gateway IP. :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:14

Nitai

Live the life you love.

Sven5324, je tikt dat ip adres in je browser in, dan kom je op je DV201AM router.

Daar heb je wireless instellingen. Sowieso hoef je niet de ssid te broadcasten om te internetten, je kan gewoon op je Touch kiezen voor 'other' en dan tik je de naam in van je router (DV201AM).

Dit is namelijk de standaard ssid (naam van de router) van de Versatel/Tele2 router. Als het goed is moet hij het dan doen.

Doet hij het niet, dan is je wireless niet ingesteld en moet je die aanzetten in je router. Je moet dan naar de instellingen van je router.

Hier heb je de handleiding van je modem: http://www.davolink.co.kr/upfile/DV_Multi_Eng.zip

En hier heb je een topic lopen over de Versatel modem.
Versatel 20MB modem tips & tricks

[ Voor 16% gewijzigd door Nitai op 03-01-2008 13:50 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:10:
Je moet in je router je wireless "zichtbaar" maken via de optie "hide access point" uit te vinken.

In je browser type: 192.168.1.1
Bij Wireless Basic: "enable wireless" aanvinken.
Bij "hide access point" uitvinken.
Waar kan ik de optie "Hide access point" uit vinken

Verwijderd

Volgens mij heeft Nitai en de anderen het wel erg duidelijk voor je uitgelegd? Heb je de handleiding van je router doorgelopen?

Verwijderd

Topicstarter
die is engels;d

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:47:
Sven5324, je tikt dat ip adres in je browser in, dan kom je op je DV201AM router.

Daar heb je wireless instellingen. Sowieso hoef je niet de ssid te broadcasten om te internetten, je kan gewoon op je Touch kiezen voor 'other' en dan tik je de naam in van je router (DV201AM).

Dit is namelijk de standaard ssid (naam van de router) van de Versatel/Tele2 router. Als het goed is moet hij het dan doen.

Doet hij het niet, dan is je wireless niet ingesteld en moet je die aanzetten in je router. Je moet dan naar de instellingen van je router.

Hier heb je de handleiding van je modem: http://www.davolink.co.kr/upfile/DV_Multi_Eng.zip

Sorry dat is er zo weinig van snap maar, als ik mijn ip adress intyp, wat jij zij dan moet ik een wachtwoord en een naam vermelden, watvoor naam en wachtwoord moet ik daar intikken?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:56:
[...]

Sorry dat is er zo weinig van snap maar, als ik mijn ip adress intyp, wat jij zij dan moet ik een wachtwoord en een naam vermelden, watvoor naam en wachtwoord moet ik daar intikken?
naam: user
wachtwoord: user

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:47:

Ik heb inmiddels Hide accespoint afgevinkt, toen weer geprobeer maar weer herkende hij hem niet
Toen heb ik handmatig "DV201AM" in gevoert en toen verbinding gemaakt maar nog doet hij het niet.
Hij geeft aan: Geen verbinding mogelijk met netwerk 'DV201AM', mischien moet ik ook nog een wachtwoord intikken. kan iemand me vertellen waar ik dat wachtwoord kan vinden, anders weet ik het ook niet meer

PS ik vind het zoiezo al raar dat hij mijn router niet automatisch herkent als ik "Hide Access Point" AFvink

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat er weer : niet gevonden DV201AM

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb je nou al de handleiding erbij gepakt?

Verwijderd

Topicstarter
mischien moet ik hier iets wijzigen?:
[img]http://http://img139.imageshack.us/my.php?image=naamlooscq1.png[/img]

http://http://img139.imageshack.us/my.php?image=naamlooscq1.png

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r ik ben me handleiding kwijt
maar daar licht het denk ik ook niet aan

• cornfed99111
Heb je "enable wireless" aangevinkt in het menu basic? En dan "save/apply"?

Laat je beveiliging nog even open staan om alles uit te testen. Als alles loopt moet je WEP, WPA of WPA2 pakken om je netwerk te beveiligen.

Je netwerk zou nu actief moeten zijn. Controleer anders misschien met iemand z'n laptop,
vriend of familie. Ik weet natuurlijk niet wat je kan/moet instellen op je Ipod. Anders eens googlen
naar een forum over Ipod's en netwerken....

Verwijderd

Topicstarter
Enable wireless internet was al aangevinkt, ik denk echt dat het aan mijn modem licht want toen ik op me psp wou internetten deed hij ook al raar

• cornfed99111
Er kan natuurlijk is mis zijn met je router. Houdt wel rekening met het zwakke signaal
die de Davolink afgeeft. Is algemeen bekend. Anders moet je toch eens testen via een laptop.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verkeerd gelezen ..

[ Voor 87% gewijzigd door Fish op 03-01-2008 22:10 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
t is gelukt allemaal bedankt, het kwam door het volgende. Ik testte mijn ipod verbinding toen mijn pc aan stond. toen ik het nogmaals probeelde toen mijn pc uitwas luktte het wel
ik denk dat ik ff een netwerkje moet maken ofzo

Allemaal bedankt:D
Pagina: 1