Toon posts:

Router probleem belkin 54g

Pagina: 1
Acties:
  • 1.602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sins vanmiddag een probleem van met mijn router
hij geeft mij namelijk geen ip meer
hij laat gewoon alles door dus nu zit ik met hetzelfde ip als mijn internet

en ik kan ook niet bij mijn router via 192.168.2.1
weet iemand een oplosing voor mijn probleem?

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:53

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Weet je zeker dat de kabel van je internet verbinding wel in de WAN poort zit? Anders werkt je router alleen als switch namelijk en krijg je direct je WAN IP.
Als je router na een factory-default reset nog steeds niet op het standaard IP te benaderen is en je geen IP van de DHCP krijgt zou ik met een IP scanner (angry IP ofzo) de hele 192.168 range afgaan om te kijken of je zijn IP kan vinden.

Maar sindskort nog iets veranderd of werkt het spontaan niet goed meer?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Zowel met een router van E-tech als met een router van Sweex. Ik heb al van alles geprobeerd, maar in geen van beide routers kom ik het menu. Het internet is voor mij ook niet toegankelijk. Ip-adressen worden ook niet uitgedeeld. Provider is trouwens @home...

Wie o wie kan ons helpen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een acces point aan gezet dat is het enige
hoe doe je trouwen een master reset als je er niet bij kan? of mag ik dat in geen geval doen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 19:08 ]

• Nextron

Nextron

Een losse accesspoint? Wat gebeurt er als je die even los koppelt van de router en de router en PC reset? De kans bestaat dat ze hetzelfde default IP hebben en dan raakt je netwerk in de war :).

@TTx, misschien is het makkelijker als je dit topic volgt en kijkt of je er wat aan hebt of dat je een nieuw topic opent. Als er twee aparte problemen en oplossingen door het topic vliegen wordt het wat rommelig.

@Nicky123's edit: Gewoon het reset knopje indrukken zorgt er meestal voor dat de router opnieuw opstart. Vaak is het dat als je hem ~30sec indrukt tijdens het opstarten dat hij naar factory defaults gaat, maar hoe het precies bij Belkins is weet ik niet uit mijn hoofd.

[ Voor 60% gewijzigd door Nextron op 02-01-2008 19:17 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
nee die acces point heb ik gezet op 192.168.2.254

• Nextron

Nextron

Ik zou toch even de accesspoint en internetverbinding los koppelen van de router en maar 1 PC op de router aansluiten. Op die PC het IP vrijgeven en opnieuw aanvragen en kijken of je een intern IP krijgt.

zelf een keer lang op zoek geweest naar de oorzaak van een probleem dat veroorzaakt werd door een duplicaat MAC-adres

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu gereset en alles weer opnieuw ingesteld en nu doet hij het weer

thnx i ow you 1 ;)

@TTx je moet hem resetten door het stekkertje eruit te trekken en als je het stekkertje er weer in doet tegelijkertijd de reset knop aan de onderkant in te drukken en zeker 30 sec ingedrukt houden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 19:55 ]

Pagina: 1