Toon posts:

Sterk wisselende ping-resultaten en traag internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: 1 XP-laptop, 1 XP-desktop en 1 Vista desktop in een draadloos netwerkje met Casema-modem en Sitecom-router.

Sinds enkele weken is Internet heel traag geworden op de Vista-pc. Speedtest geeft bij de xp-apparaten snelheden van rond de 8000 kbits/sec en bij de Vista-pc rond de 70 kbits/sec. Onderzoekje m.b.v. pingen wijst uit dat pingen van en naar de Vista pc zeer wisselende resultaten geeft. Vanaf de andere twee computers in hetzelfde netwerk geeft het pingen erg stabiele resultaten (veelal rond de 12ms) maar vanaf de Vista-pc levert 4 keer pingen bijvoorbeeld 11ms, 87 ms, timeout en 26 ms op.

Ik heb inmiddels volgens mij alles nagekeken en iedere tip die ik maar heb kunnen vinden geprobeerd, maar helaas is het nog niet verbeterd. Heeft iemand nog een goed idee?

Alvast bedankt.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Heb je de router al eens geprobeerd te resetten?
En de drivers van de vista machine, heb je daar de meest recente van?

[ Voor 15% gewijzigd door allure op 01-01-2008 13:26 ]

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat het sinds enkele weken is gekomen, zou kunnen omdat er iets verandert is in huis. Ik weet niet of je iets verandert hebt, maar ik kan thuis bijvoorbeeld aan de internetverbinding zien of de deur openstaat.
Hoe ver staan de router en PC eigenlijk van elkaar? en zitten er muren tussen?
Helpt het als je de PC dichter bij de router zet, of de antenne anders richt?

Verwijderd

Topicstarter
Van de 3 pc's staat deze het dichtst bij de router en daar is ook niets aan veranderd de laatste tijd. De signaalsterkte wordt overigens ook steeds aangemerkt als uitstekend. Router uit- en weer aanzetten heeft niet geholpen. Een echte reset heb ik nog niet gedaan omdat de anders pc's wel goed werken dus ik niet het idee heb dat er aan de router iets mankeert. Of ik de meest recente drivers heb, weet ik niet. Hoe kan ik dat checken?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Uitzoeken welk merk en type je hebt, en dan naar de site van de fabrikant gaan en kijken of je de recentste drivers hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een controlevraagje, want ik zit niet zo graag aan de firmware. Ik heb de Vista nu even via een kabel gekoppeld aan de router en dan heb ik het probleem niet. Wijst dat nu juist wél naar de drivers als oorzaak of betekent dit dat de firmware wel goed is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste versie van de firmware op mijn router gezet en het probleem lijkt opgelost.

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1