Toon posts:

[Planet KPN] Cisco 857W Router

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Cisco 857W router gekocht die ter vervanging moet komen van mijn standaard Alcatel modem. Echter krijg ik geen verbinding met mijn ISP ( Planet ).

Dit zijn mijn settings nu:

- ATM0 Enabled
- Encapsulation: PPPoA
- VPI: 8 en VCI: 48
- Address Type: IP Negotiated
- Authentication: CHAP
- Authentication Type: Username/Password

Ik vraag me af of IP Negotiated werkt bij een ISP en/of ik een statis IP moet opgegeven. Mijn IP wat ik van Planet heb gekregen is een statis adres en die weet ik uiteraard. Alleen moet er een subnet opgegeven worden wat neem ik aan een class A address moet zijn?

Mijn gebruikersnaam heb ik aangevuld met @adsl-planet wat vaak word vergeten. Wie kan mij verder helpen? Ik heb de instellingen in eerste instantie via de CLI gedaan, maar ook na een reset en na het gebruik van SDM werkt het niet.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Lijkt me dat DHCP inderdaad zou moeten werken (ip negotiating)
Class A subnet is enkel van toepassing als je een 10.x.x.x ip-adres hebt gekregen.
Moet je username niet eindigen op @adsl-comfort of @adsl-standard?

Verwijderd

Topicstarter
Moraxv schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:18:
Lijkt me dat DHCP inderdaad zou moeten werken (ip negotiating)
Class A subnet is enkel van toepassing als je een 10.x.x.x ip-adres hebt gekregen.
Moet je username niet eindigen op @adsl-comfort of @adsl-standard?
Volgens mijn niet:

uw gebruikersnaam: [USERNAME]@adsl-planet , indien u een ADSL Economy-abonnement hebt aangevraagd.
uw gebruikersnaam: [USERNAME]@adsl-standard , indien u een ADSL Standard-abonnement hebt aangevraagd:
uw gebruikersnaam: [USERNAME]@adsl-comfort , indien u een ADSL Comfort-abonnement hebt aangevraagd:
uw gebruikersnaam: [USERNAME]@adsl-advanced, indien u een ADSL Advanced-abonnement hebt aangevraagd.

Source: http://www.planet.nl/plan...ontentid=301834/sc=be5693

Edit: CD LED op de Cisco router brand gewoon en knippert niet. Ik kan de router wel pingen op adres 10.10.10.1 en kan ook het IP dat ik van planet krijg pingen ( 84.83.16.xx ), maar geen server naar buiten. Ook kan ik niet de DNS server pingen van planet ( 195.121.1.34 ).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, vreeeeeemd. Na een factory reset en hetzelfde gedaan te hebben via de CLI werkt het nu wel. 8)7

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
En heb je nu weer CHAP authenticatie gekozen? Het moet namelijk PAP zijn.

edit: nvm, je kon al naar buiten pingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart op 31-12-2007 09:20 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Bart schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:17:
En heb je nu weer CHAP authenticatie gekozen? Het moet namelijk PAP zijn.

edit: nvm, je kon al naar buiten pingen.
Ja, dit was mijn eerste fout. Ik ging er vanuit dat deze op CHAP moet staan gezien dit een sterker authenticatie protocol is. Had niet verwacht dat PAP nog gebruikt zou worden.

PAP stuurd alles in 'plain-text' door dus ging uit van CHAP. Tweede fout waar ik ook snel achter kwam was de default route. Die moest met de 857W op Dailer0 interface staan.
Pagina: 1