Philips streamium SL400I/00 en Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• janwing
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 18:24
Beste mensen

Ik heb mijn computer sinds kort draaien met windows Vista Home premium 32 bit.
Verder staat er onder mijn televisie een Philips streamium SL400I/00 die met een vaste kabel aan de router hangt.

Voorheen (onder windows XP) was de software van Philips nodig. Die software maakte contact met de Streamium. De Philips media manager, een vreselijk log stukje software maar goed het deed zijn werk. Het zetje een virtuele mediaserver op waar de streamium zijn media vandaan plukte, JPG AVI MPEG DVD files MP3 WAV alles wordt afgespeeld via de Streamium. Al met al een leuk apparaat.

Onder VISTA is de Philips media manager niet meer nodig. Het programma werkt nog wel maar niet soepel. Het hoeft ook niet meer want de streamium maakt rechtstreeks contact met de mediabibliotheek van Windows.

Op de streamium kan ik wel alle mappen van mijn netwerk zien echter ik kan niets zien van de media die in die mappen moet staan.
Ik heb alles toegevoegd aan de mediabibliotheek
Ik heb op de Vista PC toestemming gegeven aan de Streamium dat hij de mediabibliotheek mag gebruiken.
Ik heb Media delen aangezet op de Vista PC.

De streaming maakt contact met het netwerk en met mijn PC. Ik zie op de streamium ook de mappen verschijnen waar de media in zou staan. Als ik op de streamium deze mappen wil openen krijgen ik ze als EMPTY weergegeven

Moet ik nog wat instellen ??
Ben ik wat vergeten ??

groeten Jan Willem