Toon posts:

Netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb misschien wel een hele domme vraag, maar ik ben momenteel op zoek naar het volgende:

Ik ben op zolder een computer-werkplek aan het realiseren, en ik heb daar helaas geen UTP kabel heen getrokken toen ik in dit huis trok, verder ligt er wel overal UTP. ( gefreesd in de muren :) ) Nu heb ik bij verschillende webshops iets gelezen over PowerLan, met toch wel geen fijne reacties.

Wat ik wel hier thuis heb, is een wireless verbinding die ik zo af en toe gebruik voor mijn laptop. Nu dacht ik, is er niets te koop dat wat ik op Zolder kan zetten, die met mijn wireless connect en daar 1 UTP poortje op zit om die computer te voorzien van Internet? Ik heb hier zelf nooit van gehoord, maar misschien bestaat het? Wie zou mij hier meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt!

Frank :)

Verwijderd

werk met een draadloos netwerk kaart op je pc ;)

Verwijderd

Is een HomePlug misschien een oplossing? 'computernetwerk via het stopcontact'
Zie voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/HomePlug

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Je kan een bridge realiseren (wordt door een aantal access points ondersteund) die je vervolgens op een switch aansluit. Vervolgens kan je op de switch een of meerdere pc's aansluiten.

Als je maar een pc wil aansluiten is een WiFi kaartje voor in de pc voldoende.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat je aangeeft dat je zoekt is een wireless bridge, maar in dit geval lijkt het me -zoals vonfoxx zegt- veel simpeler en goedkoper gewoon een draadloze netwerkkaart te kopen.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:20
Wat vonfoxx zegt is een hele goede mogelijkheid, of anders neem een wireles access point, wanneer je geen extra wireless-pci-kaart in je pc kwijt kunt. Hierop kun je of je pc direct aansluiten, of zet er een switch tussen waardoor je meerdere apparateren kunt aansluiten via je wireless-netwerk.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Franky, wat jij aangeeft bestaat :)
Kijk maar eens naar de Asus WL330G. Das een Wifi Accesspoint die in Client Mode kan draaien en dan gekoppeld aan je normale netwerkkaart een brug naar wifi maakt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zolder eh ..

ik wed dat er een stijgruimtevan de meterkast zo naar zolder loopt
zoniet dan zou ik voor wifi gaan, persoonlijk dan

Het is me altijd behoorlijk gelukt utp leidingen te camoufleren .. via trapkasten, achter plinten langs ventilatie kokers (waar een plankje omheen getimmerd is) etc.
ja lol zelfs door ventilatie kokers .. priem, gaatje, ducktape, klaar

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 30-12-2007 12:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!, ik heb zojuist de Asus besteld, na het bekijken van de handleiding heb ik hem maar besteld. Lijkt mij toch wat beter dan Powerlan, en ik heb altijd de mogelijkheid om een switch er nog achter te plaatsen.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1