1 PC wel netwerk andere niet.

Pagina: 1
Acties:

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-03 13:02
Hallo,

Ik zit met een vaag probleem.Ik heb een thuis een klein netwerk van een router en 2 computers en nou is sinds kort het volgende het geval. De ene pc werkt perfect maar de andere heeft hele vage problemen waar ik niet uitkom. Deze pc heeft contact met de router maar alleen als hem een vast IP adres geef als ik hem op DHCP laat staan krijgt ie een lokaal ip adres. (169.254.x.x) er is ook sporadisch ( ok soms) contact met het internet en het lokale netwerk. Als ik de pc direct op de modem aansluit heb ik wel perfect internet

Ik heb het volgende al geprobeerd.
Nieuwe kabel
Nieuwe NIC
Nieuwe windows installatie
Netwerk kabel in ander poortje (ook als ik de kabel van de werkende pc gebruik in het poortje van de werkende pc blijft het probleem)
Nieuwe firmware op de router

Mijn router is Draytek 2200E en mijn netwerkkaartjes zijn beide generic. Beide PCs draaien windows XP. Netwerk instellingen maken niet echt veel uit want het probleem blijft ook of ik nou DHCP of vaste IP gebruikt.

Zou mijn router overleden zijn? Ik vindt het heel vaag dat wat ik ook doe de werkende netwerkverbinding blijft werken en de stukkende stuk blijft. Dus voor ik naar de winkel ren voor een nieuwe wou ik eerst jullie om advies vragen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Hmm, apart.
Meestal moet een andere kabel het probleem oplossen.

Je hebt zo'n beetje alles al wel getest.
Als ik jou was zou ik de boel dan maar statisch laten staan.

zeker weten dat de kabels goed zijn?
Zijn ze zelf gemaakt?
Als je bij zelfgemaakt kabels de aders niet goed aansluit (ader 3-4 dezelfde kleur) kan je bij langere kabels dit probleem krijgen.

[ Voor 103% gewijzigd door job op 27-12-2007 19:12 ]

Verwijderd

Het kan voorkomen dat inderdaad je NIC niet wil functioneren met je andere hardware. Het is sporadisch dat dit kan voorkomen, maar het kan wel zo zijn.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wie is je provider, wellicht moet je je MAC clonen in je router.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-03 13:02
Even een update.

Het was mijn router die vlak na mijn post volledig de geest gaf. Dank in elk geval voor de replies maar het was vrij snel duidelijk en ben een beetje vergeten deze post te updaten.