Toon posts:

Internetverbinding valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje valt mijn internetverbinding regelmatig uit. Het enige wat helpt is om het modem te resetten, waarna het weer ongeveer een uurtje goed gaat. Vreemd genoeg blijven downloads wel gewoon doorlopen totdat ze binnen zijn, net als Skype-gesprekken die zijn begonnen voordat de verbinding wegvalt. Wil ik echter een nieuw bestand downloaden, een internetpagina openen of mijn mail checken, dan krijg ik een error.

Het lijkt om een softwarematig probleem te gaan: ik heb allereerst mijn router tussen het modem en de pc weggehaald, maar het probleem bleef bestaan. Vanochtend heb ik van mijn provider een nieuw modem gekregen, maar ook hier hetzelfde. Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen, want mijn kennis van Windows XP is op dit gebied beperkt. Kan iemand me helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 19:18 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Download je op zo'n moment Torrents? Het kan dan zijn dat je router het teveel aan connecties niet slikt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik download vrijwel nooit torrents, dus daar kan het niet aan liggen.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Wat heb je al geprobeerd, heb je al gekeken naar bekabeling ? Heb je al gekeken naar Firmware ?

Je zegt:
Het lijkt om een softwarematig probleem te gaan: ik heb allereerst mijn router tussen het modem en de pc weggehaald, maar het probleem bleef bestaan.
Als het om een software matig probleem lijkt te gaan, waarom wijzig je dan je hardware ? Ik zou zeggen heb je al eens getest met een andere windows(Evt reinstall of andere pc). Heb je al eens gekeken of eventueel je netwerk kaart(en) errors geeft (Eventlog) ? Heb je al gekeken of echt de internet connectie wegvalt, of toevallig alleen je interne netwerk wegvalt ? En heb je nog wel een IP adres als het probleem optreed ? Zo ja, begin eens met pingen naar 127.0.0.1, dan naar 192.168.1.x (Lokale IP), daarna 192.168.1.1(Je router). En daarna de DNS servers proberen te pingen. En zoek eens (van te voren) een ip adres op van een site die te pingen is, en kijk of dat je zowel sitenaam als site ipadres kunt pingen.

** In deze post is gebruik gemaakt van Fictieve ipadressen. De nummers van echte ipadressen is veranderd, om hun privacy in stand te houden. Tijdens het maken van deze post zijn geen ip adressen pijn gedaan.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien handig om je provider te vermelden ? Als het om Orange gaat, dan moet je maar geduld hebben, gebeuren wel vaker onverklaarbare dingen daar...

En @ fleppuhstein, geniaal :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je al geprobeerd, heb je al gekeken naar bekabeling?
Ja, twee verschillende netwerkkabels geprobeerd; geen resultaat.
Heb je al gekeken naar Firmware?
Mijn provider staat me niet toe om de firmware aan te passen. Maar omdat ik net een nieuw modem heb opgehaald, ga ik er voorzichtig van uit dat de firmware recent is.
Als het om een software matig probleem lijkt te gaan, waarom wijzig je dan je hardware ?
Dat concludeerde ik nadat ik de router, het modem en de kabels had getest/verwisseld/verwijderd :)
Ik zou zeggen heb je al eens getest met een andere windows(Evt reinstall of andere pc).
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal het eens proberen via de pc van mijn vrouw. Bedankt voor de tip.
Heb je al eens gekeken of eventueel je netwerk kaart(en) errors geeft (Eventlog) ?
In de Event Viewer zie ik bij 'DHCP' inderdaad een Error en een Warning staan:
Event Type: Error
Description: The IP address lease 10.0.0.2 for the Network Card with network address 0000C50EF43D has been denied by the DHCP server 10.0.0.1 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message).
en
Event Type: Warning
Description: Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 0000C50EF43D. The following error occurred:
The operation was canceled by the user. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
Kan dit er iets mee te maken hebben?
Heb je al gekeken of echt de internet connectie wegvalt, of toevallig alleen je interne netwerk wegvalt ? En heb je nog wel een IP adres als het probleem optreed ? Zo ja, begin eens met pingen naar 127.0.0.1, dan naar 192.168.1.x (Lokale IP), daarna 192.168.1.1(Je router). En daarna de DNS servers proberen te pingen. En zoek eens (van te voren) een ip adres op van een site die te pingen is, en kijk of dat je zowel sitenaam als site ipadres kunt pingen.
OK, nogmaals goede tips. Ga ik proberen zodra de verbinding weer weg valt. Ik denk trouwens niet dat het aan het interne netwerk ligt, omdat het ook gebeurt wanneer ik - zoals op dit moment - het modem rechtstreeks aan de pc heb aangesloten i.p.v. via een router.
Misschien handig om je provider te vermelden ?
Ik woon op Curaçao, dus ik vrees dat je mijn provider, OneNet/UTS, niet zult kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb het modem de afgelopen uren aan de pc van mijn vrouw gehangen, en tot nu toe heb ik geen uitval gehad. Het ligt blijkbaar dus aan mijn pc. Ik zal later deze week Windows XP opnieuw gaan installeren en hier even terugposten of dat inderdaad de oorzaak was. Tot zover bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
XP opnieuw geïnstalleerd, sindsdien geen problemen meer gehad.
Pagina: 1