Draadloos netwerk verlengen.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste tweaker,

Omdat ik grote problemen heb met mijn internet service provider (verhuizing totaal in de soep gelopen). Zit ik de aankomende 5 weken zonder internet in mijn nieuwe woning.

Nu heb ik de buurman zover (is een bekende) om zijn adsl signaal te delen. Het probleem is echter dat zijn adsl signaal net aan de verkeerde kant van het hus binnekomt , en als we een draadloze router achter zijn modem zetten ik het signaal in mijn huis net niet kan oppikken.

Oplossing zou zijn , als we die router aan de ander kant van zijn woning zouden kunnen zetten. Echter is het maar voor tijdelijk en gaan we liever geen gaten boren om een utp kabel te leggen. Wie weet er een goede / goedkope (het mag best wat kosten , maar het is maar tijdelijk dus geen honderden euros) oplossing.

Is het ook mogelijk om in zijn huis nog een router te zetten zodat we een stukje draadloos overbruggen? Kortom wat heb ik allemaal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

Is een powerline setje dan niet handig?
Gaat via het stopcontact en dan kunt u die router aan de andere kant van de kamer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is er mis met voor 5 of 6 weken buiten om een utpkabel te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
WiFi repeater? Kost niet meer dan een paar tientjes.

UTP door de dakgoot is natuurlijk nog gemakkelijker...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Utp buitenom is geen optie. Huizen staan op een recreatiepark. Het is niet echt mijn naaste buurman maar eigenlijk shuin tegenover. Dus zou de kabel over de weg moeten. Dus buitenom is echt geen optie. Als de router aan de ander kant in zijn huis staat is het goed , maar we zoeken dus iets dat er geen utp kabel dwars door zijn huis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
A ) Wat voor wireless ap of router heeft die buurman? (linksys of belkin of .... )
B ) Wat is de afstand tussen jou en de buurman?
C ) Lijkt stom, maar hoe staan je antennes gericht :) ?

A ) Als je een DD-WRT compatible apparaatje hebt, kan je er dd-wrt firmware opzetten. Kan je je signaal sterkte wat opkrikken. Dit is EEN oplossing om het signaal wat verder te krijgen.
B ) Handig om te weten, daar we vechten een oplossing te vinden om een afstand te overbruggen. (met eventuele repeater of niet)
C ) Richten van antennes IS een kunst, maar zeker geen ongein of fabeltje. Het maakt altijd uit hoe de antenne (antennes) staan.

Je hebt ook nog OpenWRT en HyperWRT ... vind zelf dd-wrt wat meer volwassen en doorontwikkeld

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-11-2007 13:34 . Reden: Linkjes erbij gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Hij heeft nu een belkin draadloze router staan. Maar ik wil ook wel een nieuwe kopen want heb zelf ook nog een goede nodig voor later (als ik zelf een aansluiting heb) . Afstand is ongeveer 30m zonder obstakels. Dus wat moet ik allemaal kopen.

ps. dit is misschien ook wel iets:http://www.wifishop.nl/products/draadloos-netwerk-binnen/draadloze-indoor-clients/hawking-hwu8dd-usb-wireless-g-dish-adapter.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Twanjo schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:14:
Hij heeft nu een belkin draadloze router staan. Maar ik wil ook wel een nieuwe kopen want heb zelf ook nog een goede nodig voor later (als ik zelf een aansluiting heb) . Afstand is ongeveer 30m zonder obstakels. Dus wat moet ik allemaal kopen.

ps. dit is misschien ook wel iets:http://www.wifishop.nl/products/draadloos-netwerk-binnen/draadloze-indoor-clients/hawking-hwu8dd-usb-wireless-g-dish-adapter.htm
Schrijf Wifi shop eens aan met dit probleem. Wij hadden exact het zelfde probleem, ikmoest 4 appartementen (200 meter) verbinden met mijn accespoint. Na hele wat heen en weer ge-email heb ik een setje gekocht wat tot op de dag van vandaag perfect werkt. Hun support en keuze uitleg is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Heb ik gedaan,

Die raadme een accespoint van 175 euro aan en een onvanger voor 100 euro. Dan zal ik idd wel een goed ontvangst hebben. Maar omdat het maar voor een week of 6 is vind ik dat dat wel iets goedkoper moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 20:27

Garyu

WW

Zoiets misschien?

https://shop.fon.com/FonS...product&product=PRD-ANT01
La Fontenna
EUR17.20
Add to cart

We have developed the La Fontenna to increase the range of your WiFi signal and expand the coverage of the FON Community. Imagine what all this means! If you are a Bill you will be able to trap more Aliens wherever you have the La Fonera. If you are a Linus this will also help you to offer your signal to more users, or to cover that room at the end of the corridor. This first La Fontenna will multiply by 5 the power of your signal, thanks to its 7 dBi gain. You also have a 3 meters cable to place it in the best place, pointing at that park near your home, that business area or just your garden. This way you will have your own WiFi signal in even more places!

Buy La Fonera and get La Fontenna for only $/€2 more!
To get the discount, add both products to the cart.

Afbeeldingslocatie: https://shop.fon.com/FonShop/shop/NL/getFile?UUID=875162751
Dit ding is voor FON-routers gemaakt, maar dergelijke versterkers heb je vast ook voor andere routers.

Of gewoon een Wifi-repeater neerzetten natuurlijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241710

Anoniem: 154180 schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:10:
Is een powerline setje dan niet handig?
Gaat via het stopcontact en dan kunt u die router aan de andere kant van de kamer zetten.
Lijkt mij moeilijk omdat de twee kastjes op dezelfde stroomkring moeten zitten. Toen wij ze bij een klant gingen plaatsen werkte het ook niet omdat hij op zijn beneden- en bovenverdieping met een andere stroomkring zat...

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat ze een stroomkring delen, en daar komt nog bij dat die kastjes toch wel vrij duur zijn voor een tijdelijke oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teigetjuh schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:14:
Wat is er mis met voor 5 of 6 weken buiten om een utpkabel te leggen?
precies, als je zelf een kabel maakt zul je verbaast staan hoever je kan komen met UTP
(/me had netwerk met vrienden die 2 verdiepingen hoger en 1 opzij woonden, en waren te lui om de kabel van de haspel te halen en hadden dus een UTP kabel van 300 meter ofzo, werkte perfect...)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 12:56
Ik heb pas een 'range extender' gekocht van Sitecom, omdat ik met mijn router in de meterkast geen bereik had in mijn kamer.

Ik heb hem net pas aangesloten maar tot nu toe lijkt het goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Oke even een update.

Ondertussen een linksys wrt54gl met laatste tomato firmware bij de buurman geplaatst. Aan de goede kant van zijn huis.

Nu kan ik bij mijn thuis op mijn desktop pc met een Senao sub326 het signaal goed op pikken (mag ook wel voor 75 euro). Echter die pc staat boven met de antenne op het raam geplakt.

Onder gebruik ik mijn laptop en daar kan ik het signaal maar net ontvangen, dus het schiet niet echt op.

Nu heb ik hier nog 2 routers liggen en daarma wil ik een draadloos bruggetje maken. Kan iemand mij vertellen in welke mode ik die dingen moet zetten. Want als ik de linksys router bij de buurman in wds zet kan hij niet meer op internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou de even via de kruipruimte een utp van meterkast naar meterkast leggen ...
er loopt vast wel een leiding (blokverwarming ?) waar je hem even langs kan leggen
anders graaf je even met de hand of een klein schepje onder de fundering door

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
fish schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:04:
ik zou de even via de kruipruimte een utp van meterkast naar meterkast leggen ...
er loopt vast wel een leiding (blokverwarming ?) waar je hem even langs kan leggen
anders graaf je even met de hand of een klein schepje onder de fundering door
Twanjo schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:24:
Utp buitenom is geen optie. Huizen staan op een recreatiepark. Het is niet echt mijn naaste buurman maar eigenlijk shuin tegenover. Dus zou de kabel over de weg moeten.
Ik denk niet dat er dan een doorgaande kruipruimte onder zit, als de woningen 30m bij elkaar vandaan staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

kan je het zendvermogen opschroeven? vaak via de admin panel.

zo ja, kijk ook eens naar een 6 of 8dbi antenne dit scheelde bij mij een hele hoop. ik kan nu in een straal van 60m om het huis (rijtjes huis aan alle kanten dichtgebouwd) internetten met een goed tot redelijk signaal. let wel mijn router staat op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
Tweede WRT54GL kopen en die in client mode zetten :D

Zo heb ik hier een backup lijn van de buren liggen....
Pagina: 1