[xp] softwarelijst met grote zwart-wit afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186756

Topicstarter
Ik ben er onlangs achter gekomen dat er een hele grote afbeelding in de lijst met software staat die de lijst in 2 gelijke helfden deelt. De afbeelding ziet er uit als een groot langerekte zwarte balk met daarin een wat smaller en minder lange witte balk en daar weer in een weer wat kleiner zwart balkje etc. etc. Ik heb al een systeem herstel punt gedaan maar dit mocht niet baten.

Ik heb mijn pc ook gescant op virusen en spy-ware, helemaal schoon. Regcleaner ook gedraait. alle software&drivers zijn up to date behalve de BIOS. Ik gebruik Windows XP SP2
Ik heb ook gezocht op GoT, 1 gesloten topic gevonden en op google vond ik helemaal niks noch in de Software Algemeen FAQ.
Sinds enige tijd haperde mijn pc eerst de hele tijd om de halve seconden, toen later (na systeem herstel) werd dit precies 1 x om de 30 seconden. op dat moment was er even CPU gebruik van 80% met normaal 20% max. na nog een poging tot systeem herstel (wat niet lukte want ik kreeg de melding dat het niet herstelt kon worden) heb ik er geen last meer van gehad dat hij haperde.

[software lijst] De lijst is deels een 'barcode geworden' (link van dat gesloten topic)

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder heel windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je boven en onder die vertekende entry wel normale items in de lijst staan?

In dat geval kun je in de registry onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
mogelijk de boosdoener ook achterhalen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja daarboven en daaronder staan alle normale items.
dat rare ding staat tussen "csi-miami" en "file renamer basic"

ik heb dat pad in regedit even opgezocht maar ik zie op het eerste oog niets vreemds, waar moet ik op letten? het valt me wel op dat er véél meer dingen in die lijst staan dan in softwarelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:55
Er zijn programma's die zich bij een install niet goed "aanmelden" in de softwarelijst. Een paar bekende zijn sommige versies van autocad, ringtoneripper en nog een paar.

Zoek op je hele C-schijf naar de file appwiz.cpl. Zul je met name vinden in C:\WINDOWS en C:\WINDOWS\$NTservicepackUninstall$. Start deze 1 voor 1 (double-click) en je krijgt weer je lijstje met software te zien, waarbij minstens 1 van de appwiz.cpl files die je start wél het goede beeld geeft, en daar kun je zien welk programma de boel verkloot (degene tussen csi en file-renamer in jouw geval).

Uninstall dat programma en als dat werkt, tja....Nooit meer installeren of op jacht naar een nieuwe (goede) versie.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had er 3 gevonden en 1 had een blauwe tekst in het zoekscherm en dat was de goede:) ik kon hem daar deinstaleren, (was trouwens de EA game updater).

ik ben je erg dankbaar voor je gouden tip!
wat mij betreft mag er een slotje op:)