Wireless Sitecom WL 183 Router, corrupte downloads

Pagina: 1
Acties:
  • 3.706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 15:55
Hallo,

Sinds 3 dagen heb ik een draadloos netwerk via een Sitecom WL 183 router.
De verbinding is 300mbps (draft n). Ik zit op glas 24mbit up en down, dus de downloads gaan met zo'n 3 mb per seconde. Nu download ik zo nu en dan een film die is opgedeeld in een aantal RAR bestanden, meestal zes of zeven 100 + mb bestanden. Het downloaden gaat razendsnel, maar vrijwel alle bestanden zijn corrupt, oftwel veel CRC errors in Winrar en het gedownloade is dus waardeloos (repairen helpt niet).

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de router ligt of aan een bepaalde instelling waardoor om één of andere reden er iets mis gaat tijdens het downloaden.

Ook komen sommige images niet goed over op websites.

Dit had ik nooit met de gewone LAN kabel.

De link quality is 100%
Strenght 1 & 2 ligt meestal rond de 81%
Noise ligt meestal rond de 26%

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb zelf namelijk geen idee.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ook hier hetzelfde probleem, vanochtend de Sitecom WL 182 usb adapter en Router aangeschaft en gelijk het spul geinstalled.
Ging goed en had een 100% verbinding met de Router.
Alleen de snelheid fluctueerde tussen de 1 en 300Mbps en er was dus veel uitval waardoor ik verminkte websites heb en downloads corrupt zijn.
Hierna op aanraden van de helpdesk de nieuwe firmware gedownload maar dit mocht niet helpen.
Mocht iemand er meer over weten of een oplossing hebben hoor ik het graag. Heb zelf alles geprobeerd, resetten van modem met en zonder div beveiliging etc....

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-03 12:44
Heb zelfde problemen ongeveer laatst ook gehad. Ik heb na 3 dagen klooien de boel terug gebracht en een tientje meer uitgegeven voor een Netgear. Die toevallig in de aanbieding was.

Verwijderd

Zo! ook ik heb de WL 183 en de USB WL182 weer teruggebracht.
Wat een ondingen, niet aan het werken te krijgen.

• KrissCross
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 23:46
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:10:
Zo! ook ik heb de WL 183 en de USB WL182 weer teruggebracht.
Wat een ondingen, niet aan het werken te krijgen.
Zelfde geld hier! Sitecom's WL-183 Wireless Network 300N Router gekocht, maar draadloze gedeelte niet goed aan de praat te krijgen draadloze router is zichtbaar voor notebook, maar kan met geen mogelijkheid connecten zodra WEP- of WPA-beveiliging wordt ingeschakeld! (Notebook bevat Intel's PRO/Wireless 2200BG.) Nu ben ik ook nog een advanced user en weet hoe alles handmatig in te stellen (encryptiesleutels, etc.). Het mocht niet baten. Ga deze router deze week nog terugbrengen naar de MediaMarkt en voor die 100 euro een hopelijk beter (géén Sitecom) exemplaar kopen. Overweeg nu:
  • Linksys Wireless-N Broadband Home Router - WRT150N, of
  • D-Link Rangebooster N 650 Router DIR-635/E
Iemand ervaring met één van beiden?

[ Voor 12% gewijzigd door KrissCross op 17-01-2008 19:06 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen ook een sitecom wl-183 draaien maar nog geen problemen ondervonden.
Ik hoop dat dat ondanks bovenstaande berichten zo blijft :/
Pagina: 1