[Webcams] Welke functioneren wel onder OSX

Pagina: 1
Acties:
  • 2.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Aangezien binnenkort Leopard uitkomt en er toch nog behoorlijk wat systemen zijn die geen iSight standaard hebben (MacPro's, Mac Mini's etc. etc) is het misschien een idee om tot een lijst oid te komen van webcams die wel werken onder OSX. De enige webcam die Apple verkocht was de iSight los, maar is al een tijd uit het assortiment. En om nou veel geld te betalen voor een tweedehands iSight via Marktplaats, eBay is mij ook wat te gortig.

Een vriend van me had ooit eens een keer bij de MediaMarkt een webcam gekocht voor 20 euro, welke wonderwel goed werkte onder OSX. Het enige nadeel was dat ze er geen merkje op hebben gezet.

Dus weet jij webcams welke wel werken onder OSX, post ze dan hieronder.

[ Voor 15% gewijzigd door Red op 21-10-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voorzover ik weet is alleen de iSight van Apple een webcam die officieel wordt ondersteund, of een videocamera via Firewire. Voor USB ken ik alleen de IceCam van Macally, maar de kwaliteit daarvan is belabberd.

Als je een USB webcam wilt gebruiken, dan kom je bij macam uit, die een hele mooie lijst heeft van supported cameras :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

er is iig 1 webcam die in de Apple store te vinden is :

Logitech Quickcam Fusion USB-webcam

Deze heeft eigen software die hem werkend maakt op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
Webcams welke USB video device class (aka USB video class, of UVC) ondersteuning hebben werken vanaf Mac OS X 10.4.3 op de Apple en vanaf 10.4.9 met iChat (zie ook wikipedia). Er zijn (waren?) wel problemen met sommige webcams waarbij de ingebouwde microfoon niet werkt.
Zo zijn er een aantal webcams van Logitech welke UVC ondersteuning hebben link, hierbij moet bij sommige types wel opgelet worden dat UVC pas vanaf een bepaald serienummer werkt.
De Microsoft XBox live vision camera schijnt ook te werken (wordt vermeld op het Apple forum (o.a. op link).