[2003] Raar Active Dir probleem, wordt er steeds uitgegooid

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik hier een windows 2003 small business server met een kleine actieve dir, nu wil de secretaresse aldaar graag emails van de baas onder zijn naam kunnen versturen. Opzich geen probleem, genoeg op internet over te vinden en bij mij prive lukt dat ook wel op mijn test server. Alleen hier dus niet :(

Ik ga in de active dir in de instellingen van de baas naar het tabblad beveiliging, daar voeg ik de secretaresse toe. Klik ik dan op toepassen en ok, en controleer vervolgens of zij er inderdaad tussen staat is dat wel het geval. Echter na een poosje, laten we zeggen 15 minuten, is de secretaresse gewoon verdwenen uit de lijst :?

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j51/Haranaka/adir.png

Zo vul ik het dus in en na 15 minuten staat de secretaresse niet meer in die lijst "Namen van groepen of gebruikers"

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grote kans van :)
Default policy refresh op Exchange 2003 is 15 minuten inderdaad :)

Nou begrijp je gelijk waarom het Ev0l (c) is om je users Domain Admin rechten te geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij doe je dat op de verkeerde plaats.. Bij Exchange Advanced en dan mailbox rights rechten geven om de mailbox in te zien (full mailbox access)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/permissions.gif

en dan via Exchange general en dan via delivery options kun je dan de send on behalf instellen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/sendonbehalf.gif

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee Send As en Send On Behalf Of zijn twee totaal verschillende dingen, en werken compleet anders, met een totaal ander effect. Send As is de correcte weg, alleen moet je geen protected sid's hebben zoals ik hierboven aangaf :P

Bij send-on-behalf zie je altijd "Secretaresse namens(on behalf of) Jan Directeur"

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 12-08-2007 11:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Euh ja OK ;)
Toch is het wel een nettere manier vind ik zelf :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja de wensen vanuit de organisatie staan bij mij altijd voorop, en ik heb al heel vaak meegemaakt dat men gewoon niet wil dat de ontvanger ziet wie specifiek het mailtje heeft gestuurd, enkel de afdeling oid. Displayname is het enige waar 99,9% van de mailers naar kijkt, en soms lezen ze de mail ook of klikken ze op reply :P
Maar send-on-behalf kan ook heel nuttig zijn in sommige gevallen. Begrijp me niet verkeerd, ik geloof dat het er een beetje rot uitkwam hierboven.

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 12-08-2007 11:55 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

alt-92 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:29:
Nou begrijp je gelijk waarom het Ev0l (c) is om je users Domain Admin rechten te geven.
offtopic:
Volgens mij is de users geen Domain Admin. Die rechten zitten namelijk onder Lid van... Dit zijn slecht de account rechten.

Ik heb het ook eens geprobeerd en bij mij blijven de rechten gewoon staan ook na reboot enzovoorts. Toch de settings van de test omgeving en de real omgeving eens goed vergelijken?! Op KB van microsoft is er ook niks over te vinden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thijmen schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:17:
offtopic:
Volgens mij is de user geen Domain Admin. Die rechten zitten namelijk onder Lid van... Dit zijn slecht de account rechten.
Het screenshot in de topicstart is ook niet representatief.
Wat echter in de praktijk vaak gebeurt is dat de dikkedeur en staf nog wel eens Domain Admin rechten worden gegeven "want dan werkt alles tenminste en dan kunnen ze overal bij".

Dat heeft echter ook zo z'n vervelende kanten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Allereerst sorry voor de late reactie, ben er vandaag pas aan toe gekomen om het uit te testen. De secretaressen en de directeur waren geen lid van de administrators, dat is zelf voor mij een no-go. Maar ze waren wel domein power users. Dat lidmaatschap bij beide weggehaald en de secretaresse op dezelfde manier weer toegevoegd en hij blijft dit keer wel gewoon na een paar uur staan.

Om een lang verhaal in te korten: Thanks! _/-\o_

...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oja, small business server. Dan heb je ineens weer "power users" :P Mooi dat het opgelost is :)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2007 23:34 ]

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1