[Ervaringen]Acer Aspire 5920G Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 54.545 views sinds 30-01-2008

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:58
Matched: standby
Voor de benchmarks:

Windows Vista basisscore = 4,6
3D Mark 2005 = <Moet nog even wachten>
3D Mark 2006 = <Moet nog even wachten>

Maarja, dat is met nieuwe drivers en ik geloof DX10 zelfs...

Probleem:
Als de computer op standby gaat (scherm doe je dicht)
En als je daarna op een toets drukt.. probeert mijn laptop om zichzelf er uit te krijgen maar het scherm gaat niet meer aan 8)7 Hij doet dan niks meer en ik moet hem echt uizetten. |:(
heb ik iets verwijdert wat dit regelt?

#Edit: Waarschijnlijk zijn het de videokaart drivers, meer problemen over geweest.
Ik gooi er even andere op

[ Voor 10% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 21-07-2007 13:12 ]

Beginning to realize the power...

Verwijderd

Gisteren is de laptop voor de eerste keer in standby gegaan en ik kreeg hem er niet meer uit. Nog iemand met dit probleem? Wat is de oplossing?

Verwijderd

Gisteren is de laptop voor de eerste keer in standby gegaan en ik kreeg hem er niet meer uit. Nog iemand met dit probleem? Wat is de oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:27:
[...]
Dat je XP wil installeren op een 5310 snap ik wel, maar om op een moderne mainstream laptop als de 5920? Ik snap de beweegredenen van HanVer c.s. niet.
Mijn beweegreden: heel wat van mijn games werkten niet onder Vista en nu wel onder XP

PS: Heeft nog niemand een oplossing voor mijn standby probleem met deze laptop?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 23:12 ]

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-04 18:05
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:11:
[...]

Mijn beweegreden: heel wat van mijn games werkten niet onder Vista en nu wel onder XP

Moet je eens in de knoledge base van microsoft kijken, ik heb daar ooit wel eens iets vandaan gehaald voor mijn oude desktop aangezien die soms niet meer uit stand-by en slaapstand kwam. Op vista draaien ook veel games goed (vooral na een bezoekje aan de knowledge base en wat updates binnen gehalen).

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 10:26
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:11:
Jawel, in het controller topic besprak ik dit probleem ook al.
lees mijn posts maar even op deze pagina.. ligt aan de videokaart driver versie.
controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-03 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:51:
Instaleer nieuwe video drivers en het probleem zou opgelost moeten zijn.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Taipan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:28:
[...]

Instaleer nieuwe video drivers en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Nieuwer is niet altijd beter. Ik gebruik de 158.45 driver en hiermee krijg ik beeld na standby, maar met een driver uit de 16X.XX reeks blijft ie mooi zwart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:51:
Heb ik ook al twee keer gehad. Ik laat hem dan gewoon elke keer net zolang aanstaan zodat die leeg is en uit gaat. Dan doe ik de stekker van de acu er weer in en start ik hem weer op. Maar is het gewoon veilig om de Video Drivers te updaten niet dat ik zo me computer moet formateren. Had ik laatst al door alcohol 120%.

Weet iemand trouwens waar ik die touchpadinstelinge kan wijzigen?????????

Verwijderd

VinnieM schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:57:
[...]

Nieuwer is niet altijd beter. Ik gebruik de 158.45 driver en hiermee krijg ik beeld na standby, maar met een driver uit de 16X.XX reeks blijft ie mooi zwart.
Dus met de 158.45 zou mijn standby probleem opgelost moeten zijn? Waar vind ik deze?

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:15:
[...]

Wat zijn überhaupt de voordelen van AHCI boven IDE?

Dat terzijde, op zich leuk en aardig XP op de Acer, maar ik kan geen:
1) Bluetooth gebruiken. (Drivers werken niet)
2) CD's/DVD's branden. (Geen enkel programma werkt. Nero InfoTool geeft wel aan dat er een writer in zit.)
3) Slaap stand werkt niet. Als ik weer restore dan krijg ik een zwart beeld. Alsof de grafische kaart niet wakker wil worden ofzo..
Ik weet niet wat de voordelen zijn van AHCI. Dat zou ik ook wel willen weten.

1) Bluetooth werk wel bij mij. Althans het lijkt goed geinstalleerd. Ik gebruik alleen momenteel geen bluetooth apparaten.
2) Geen problemen. Ik ben op dit moment een DVD aan het branden met Nero 7.
3) Slaapstand werkt inderdaad nog niet. Ook uitschakelen niet. Bij beide blijft hij hangen in dat windows aan het afsluiten is of standby aan het voorbereiden is.

• Fatmike
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-03 14:36
goeieavond,
Ik heb een graphic driver probleem bij mijn aspire 5920G, namelijk heb ik een nieuwe driver gedownload van laptopvideo2go, één uit de 160.** reeks, en blijkt dat mijn performance op het vlak van games niet meer zo goed is. Ook wilt hij, zoals ook de driver die er op stond bij de installatie van de laptop, niet uit stand by gaan. Nu heb ik eens dit topic doorspit, en iemand had nu de 158.45 gedownload, die wel uit standby geraakte. Nu is mijn vraag, gaat die de performance verbeteren? of ligt dat standby probleem aan iets anders? En wat is nu de beste driver voor de laptop?

[ Voor 15% gewijzigd door Fatmike op 02-10-2007 20:08 ]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:35
Fatmike schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:50:
goeieavond,
Ik heb een graphic driver probleem bij mijn aspire 5920G, namelijk heb ik een nieuwe driver gedownload van laptopvideo2go, één uit de 160.** reeks, en blijkt dat mijn performance op het vlak van games niet meer zo goed is. Ook wilt hij, zoals ook de driver die er op stond bij de installatie van de laptop, niet uit stand by gaan. Nu heb ik eens dit topic doorspit, en iemand had nu de 158.45 gedownload, die wel uit standby geraakte. Nu is mijn vraag, gaat die de performance verbeteren? of ligt dat standby probleem aan iets anders? En wat is nu de beste driver voor de laptop?
Ik gebruik nu al een hele tijd 163.44. De geoptimaliseerde driver voor Bioshock zeg maar. Deze bevalt bij mij erg goed en ik heb ook geen problemen met slaapstand/standby ofzo. Dus voor mij is dit de beste. Welke driver gebruik je nu eigenlijk?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 14:22
KarlMarX schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:14:
[...]

Ik weet niet wat de voordelen zijn van AHCI. Dat zou ik ook wel willen weten.

1) Bluetooth werk wel bij mij. Althans het lijkt goed geinstalleerd. Ik gebruik alleen momenteel geen bluetooth apparaten.
2) Geen problemen. Ik ben op dit moment een DVD aan het branden met Nero 7.
3) Slaapstand werkt inderdaad nog niet. Ook uitschakelen niet. Bij beide blijft hij hangen in dat windows aan het afsluiten is of standby aan het voorbereiden is.
Inmiddels een update:

Op deze site/ftp kan je Acer drivers voor onze laptop vinden voor Windows XP:
ftp://ftp.work.acer-euro....t_authorized/aspire_5920/
Hiermee verdwijnen alle onbekende apparaten op de PCI memory controller na. De onbekende appataten waren onderdelen van de cardreader. Bluetooth werkt met deze drivers ook gewoon.

Ook zijn mijn slaapstand problemen voorbij. Die kwamen door voor de webcam de Vista drivers te gebruiken. Ik gebruik nu de driver van die Acer locatie en nu werkt het prima.
Als nVidia driver heb ik 156.65

Succes hiermee voor de mensen die ook liever Windows XP op deze mooie laptop gebruiken. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door KarlMarX op 03-10-2007 21:57 ]

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Ik heb nog een probleempje, als mijn laptop in standby gaat en ik druk bijvoorbeeld op enter ofzow om hem weer op te starten. Begint hij weer op te starten, maar het beeld blijft gewoon zwart en uiteindelijk kan ik dan alleen maar de aan knop 5 seconden inhouden zodat hij volledig uit gaat.

Verwijderd

5720 heeft dat idd niet volgens mij... heb die ook al onder handen gehad. Die was groenig afgewerkt zonder een LED-bar of iets dergelijks bij het toetsenbord.

edit:

Ik heb nu de laptop tot mijn beschikking, maar zoals ongeveer iedereen heb ik zwaar gekloot met vista en videodrivers (de bekende standby problemen enzo).
Als ik dit hele topic doorlees kom je 100 x dezelfde en verschillende oplossingen tegen.
Ik wil graag zo snel en efficient mogelijk het beste uit mijn laptop willen halen.
Daarom ga ik proberen om een lijstje op te maken met de beste handelingen uit te voeren om dit ding tot een soepel juweeltje te maken. Maar jullie weten hier meer van dan ik.

Dus wat van Acer zelf kan er nou het beste af?
norton ook weg, en nod32 erop?
welke driver werkt nou optimaal met de videokaart?

ik probeer zelf de antwoorden ook wel te vinden, maar misschien willen jullie helpen.
Zo weet ik straks precies wat ik wel en niet moet gaan klooien.

tnx alot

Mijn specs: Acer Aspire 5920G-602G25MN

Intel® Core™ 2 Duo processor T7500 (2.2GHz/800MHz FSB/4MB cache/1GB Robson), Microsoft® Windows® Vista Home Premium, Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 15.4TFT WXGA CB, 2048MB DDR II (2x1024), 250GB (5400rpm), Super Multi DVD-RW DL, 8-cell, 56K, Lan & Wireless 802.11n, NVidia GeForce 8600M-GT 512MB/1280MB TC, HDMi, 5-in-1 CR, BT, 0.3MP CrystalEye(fixed)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 12:18 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:09:
5720 heeft dat idd niet volgens mij... heb die ook al onder handen gehad. Die was groenig afgewerkt zonder een LED-bar of iets dergelijks bij het toetsenbord.

edit:

Ik heb nu de laptop tot mijn beschikking, maar zoals ongeveer iedereen heb ik zwaar gekloot met vista en videodrivers (de bekende standby problemen enzo).
Als ik dit hele topic doorlees kom je 100 x dezelfde en verschillende oplossingen tegen.
Ik wil graag zo snel en efficient mogelijk het beste uit mijn laptop willen halen.
Daarom ga ik proberen om een lijstje op te maken met de beste handelingen uit te voeren om dit ding tot een soepel juweeltje te maken. Maar jullie weten hier meer van dan ik.

Dus wat van Acer zelf kan er nou het beste af?
norton ook weg, en nod32 erop?
welke driver werkt nou optimaal met de videokaart?

ik probeer zelf de antwoorden ook wel te vinden, maar misschien willen jullie helpen.
Zo weet ik straks precies wat ik wel en niet moet gaan klooien.

tnx alot

Mijn specs: Acer Aspire 5920G-602G25MN

Intel® Core™ 2 Duo processor T7500 (2.2GHz/800MHz FSB/4MB cache/1GB Robson), Microsoft® Windows® Vista Home Premium, Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 15.4TFT WXGA CB, 2048MB DDR II (2x1024), 250GB (5400rpm), Super Multi DVD-RW DL, 8-cell, 56K, Lan & Wireless 802.11n, NVidia GeForce 8600M-GT 512MB/1280MB TC, HDMi, 5-in-1 CR, BT, 0.3MP CrystalEye(fixed)
Ik zou zeggen, probeer zelf eens wat ipv rustig achterover te gaan zitten en maar wachten tot iemand anders je een antwoord geeft.

Verwijderd

internetinfo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:53:
Die specs weet je omdat jij die laptop ook hebt? In dat geval, zou je misschien even met Everest kunnen kijken oid?

Heb net ook nog even gezocht maar werkelijk overal staat weer wat anders over de HDMI aansluiting (wat nu dus bevestigd is), maar nergens wordt er iets gerept over ATA of S-ATA.
Ja, ik heb hem zelf ook.
Ik weet nog steeds niet of het ATA of S-ATA is maar ik denk ATA, kijk maar even ik heb hier een screenshot van everest:
/EDIT denk nu toch dat het S-ATA is.
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/5075/47643656ek2.jpg

De HDMI-aansluiting zit er ook zeker op, hij alle aansluitingen zitten precies zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/4660-IMG5115s.jpg
feelthepower schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:36:
Ok dan, ik heb een nieuwe accu gekocht en dit is het resultaat:

[afbeelding]
Is het niet zo dat je vanuit standby meteen keek wat je accu-status is, dit had ik namelijk ook. Bij mij stond er iets van 110 uur. Daarna ging het gewoon weg toen ik de pop-up even weg liet gaan en toen weer tegugdeed, of is het blijvend?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 22:38 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 19:29
Ja en die oplossingen worden geboden: Probeer een alternatieve driver en deïnstalleer de Acer software.

De smilie is imo ook niet nodig.

Als de problemen dan over zijn, dan weet jij waar het aan ligt, post je dat hier, en hou je in de gaten of anderen wellicht een andere oplossing hebben.
Is het probleem nog steeds? Dan weet je dat het iig niet aan die software ligt.

Je schrijft trouwens ook dat je de boel hebt lopen overclocken. Al eens geprobeerd alles weer standaard te zetten?

Check ook even of er misschien een ATKxxx driver update is. ATK regelt de standby en slaapstand.
Waarom ATKxxx? Omdat ik de laptop zelf nog niet heb en het exacte nummer nog niet weet, wellicht ATK100.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23
internetinfo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:21:
Ja en die oplossingen worden geboden: Probeer een alternatieve driver en deïnstalleer de Acer software.

De smilie is imo ook niet nodig.

Als de problemen dan over zijn, dan weet jij waar het aan ligt, post je dat hier, en hou je in de gaten of anderen wellicht een andere oplossing hebben.
Is het probleem nog steeds? Dan weet je dat het iig niet aan die software ligt.

Je schrijft trouwens ook dat je de boel hebt lopen overclocken. Al eens geprobeerd alles weer standaard te zetten?

Check ook even of er misschien een ATKxxx driver update is. ATK regelt de standby en slaapstand.
Waarom ATKxxx? Omdat ik de laptop zelf nog niet heb en het exacte nummer nog niet weet, wellicht ATK100.
Toen alles nog standaard was gebeurde het ook. Collega van mij heeft ook een Acer, niet dezelfde, maar ook met NVidia GPU. Denk dat het daarmee te maken heeft..

ATK ken ik nog wel van mijn vorige laptop (ASUS A6v), maar heb het bij deze laptop nog niet gezien...

Die smiley was trouwens omdat er net gedaan wordt alsof ik een klein kind ben die alleen om hulp vraagt, maar ik geef ook echt wel genoeg antwoorden en hulp. Dat wil ik gewoon even uit de wereld helpen O-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.