[2003] DC kan geen netwerk shares benaderen

Pagina: 1
Acties:

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 14:20
Ik heb hier een 2003 SP1 domain controller staan. Member servers en clients kunnen zonder problemen shares benaderen van deze machine. Echter andersom, kan de DC geen shares benaderen van andere member servers.

De DC werkt verder prima, Novell shares kan ik bijvoorbeeld wel benaderen. Ik heb zelf het idee dat het in de "Client for Microsoft networks" zit. De mogelijke oplossing zou kunnen zijn om de client opnieuw te installeren, echter vind ik dat nogal een beetje "eng" op een DC, omdat dit tevens ook de licentie server is.

Heb ook al aardig zitten googelen op dit probleem, maar kan niet echt een oplossing vinden. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Kan ik de client zonder problemen verwijderne en opnieuw installeren op een DC? Of heeft iemand een ander idee?

Verwijderd

Dus:

DC\share is vanaf memberA te benaderen
MemberA\share is vanaf DC niet te benaderen

Kan bijv MemberB wel naar MemberA\share een connectie maken?
Zo ja, dan ligt het aan de betreffende member server.
Zo nee, herstart je Netlogon service eens?

Staat er nog iets in de eventlog?

• _Chris_
Klopt. DC\Share is zonder problemen vanaf MemberA te benaderen.
De MemberA share is niet vanaf de DC te benaderen. MemberA kan zonder problemen shares van MemberB benaderen, en andersom.

Het moet dus wel op de DC zitten. DC is onlangs ook nog gereboot, probleem bestond ook al voor de reboot, en de reboot heeft ook niets opgelost. (en de netlogon service is hierdoor ook al eens opnieuw gestart)

In de eventlog gaan geen bijzondere meldingen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Chris_ op 28-06-2007 11:37 ]

Verwijderd

Pingen gaat wel? Geen DNS issue?
Firewall die moeilijk doet?

• _Chris_
Pingen gaat zonder problemen. Resolven gaat ook goed, dus lijkt me geen IP adres. Heb geprobeerd shares te benaderen op IP adres, maar dat werkt ook niet. Alhoewel de DC ook 1 (van de 2) DNS servers is.....

Lijkt me niet dat het in een firewall zit. De servers zitten in dezelfde IP range / subnet / op dezelfde locatie. Er staat hier nog wel een PIX, echter lijkt het me sterk dat het in de firewall zou zitten, maar ik zal het eens nakijken.

• _Chris_
Nog even een toevoeging. In de netwerk omgeving van de DC kan ik ook geen Windows netwerken zien....

Edit: In de filrewall staat ook niets.

[ Voor 17% gewijzigd door _Chris_ op 28-06-2007 11:50 ]

Verwijderd

Doelde op de interne firewall van Windows zelf, die kan nog wel eens dwars liggen.

• _Chris_
De firewall van Windows zelf staat uit (disabled)...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lanmanworkstation en lanmanserver tuning gedaan waardoor de smb-settings die kant op ontzettend conflicteren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Chris_
sanfranjake schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:07:
Lanmanworkstation en lanmanserver tuning gedaan
Ik denk van niet, want ik zou niet eens weten waar, hoe (en waarom) dat gedaan zou zijn.

Er staat ook naast de Windows client een Novell client op de DC, echter zijn deze geconfigureerd net zoals op alle andere member servers. De settings heb ik al diverse malen gecontroleerd.

Wat ik in een eerdere post ook al aangaf, is dat ik in de netwerk omgeving niet door de Windows netwerken kan browsen. Een mogelijk oplossing zou kunnen zijn om de client voor Microsoft te verwijderen, te rebooten, en daarna opnieuw toe te voegen.

Echter, gaat dat wel goed op m'n DC. Wat zou ik voor problemen tegen kunnen komen als ik dat doe?
Heb wel volledige backup iedere dag, dus ik kan altijd nog wel terug, maar toch....

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 13:39

grimson

domeingrommer

Is het de enige DC?
Heb je ook andere DC's die wel connectie kunnen maken?

On the problematic domain controller(s), please check the following four
registry values, you may change their value to 0 to test this issue:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\para­meters
enablesecuritysignature
requiresecuritysignature
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameter­s
enablesecuritysignature
requiresecuritysignature

[ Voor 73% gewijzigd door grimson op 28-06-2007 20:16 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• _Chris_
We hebben ook nog een 2e DC. Deze functioneert zonder problemen....

Met betrekking tot de registry key's. Ze stonden op 1, heb ze veranderd naar 0, echter bood dat ook geen oplossing. Heb ze dus weer terug gezet naar 1.

[ Voor 53% gewijzigd door _Chris_ op 02-07-2007 11:13 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

_Chris_ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:09:
We hebben ook nog een 2e DC. Deze functioneert zonder problemen....

Met betrekking tot de registry key's. Ze stonden op 1, heb ze veranderd naar 0, echter bood dat ook geen oplossing. Heb ze dus weer terug gezet naar 1.
Heb je je server wel eerst nog gereboot?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• _Chris_
jep...

• _Chris_
Subtiel schopje omhoog....

• _Chris_
Zou het verstandig zijn om alle services en protocollen uit de netwerkomgeving te verwijderen, en deze dan opnieuw aan te maken?

Het probleem is er nog steeds, en een andere oplossing zou ik eigenlijk ook niet meer weten. Maar ja, gaat een DC dat leuk vinden....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je vertelt nergens wat je dan voor (fout)melding krijgt.
Een err.5 of iets anders?
Wat gebeurt er als je op je eigen netlogon dir probeert te kijken?
Wat zie je met een network monitor?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Chris_
Als ik naar of een netwerk share (vanaf de DC) of naar de eigen netlogon directory ga, krijg ik de melding "This file doen not have a program associated with it for performing this action. Create an association in the Folder Options control panel".

Deze melding kijg ik dus als ik naar een share wil connecten, dus niet naar een bestand, ook al lijkt de melding zo...

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Hmmm, al wat searches gedaan op google?

http://www.google.nl/sear...ciated+%2Bwindows&spell=1

[ Voor 148% gewijzigd door Pedr0 op 09-07-2007 16:54 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07-2025
staat netbios over ip wel expliciet aan?
[netwerkverbinding][tcp/ip][advanced][wins][enable netbios...]

misschien heb ik niet goed genoeg gelezen, maar heeft het op deze machine al gewerkt? nieuwe machine?

• _Chris_
netbios over tcp/ip staat inderdaad aan.

Machine heeft wel normaal gewerkt (draait al 2 1/2 jaar) en sinds enige maanden is er dit probleem(pje). Tis geen wereldschokkend probleem, verder werkt de server prima, alleen wil ik het gewoon opgelost hebben :-)

Op google zoeken heb ik zeker wel gedaan. (dat is toch het eerste wat je doet) .en tevens diverse andere manieren (technet, discussiegroepen e.d.) heb ik ook al geprobeerd

Verwijderd

c:\windows\system32\etc\services bestand wel in orde?

• _Chris_
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:21:
c:\windows\system32\etc\services bestand wel in orde?
File is in orde, kan 'm lezen, en zo 1.2.3 geen rare settings ontdekken, of zijn er nog specifieke punten waar ik naar zou kunnen kijken?
Pagina: 1