Linksys WRT54G kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Linksys WRT54G versie 1.0. Gisteren viel de verbinding uit. De diagnostic-LED ging branden. De router een tijdje uitgezet, gereset, geen verbetering. Toen maar helemaal uitgezet, ging toch slapen... Vanochtend start de router niet meer op, dat wil zeggen, geen enkele LED gaat branden. Ik heb de router even geopend, geen kapotte condensatoren of andere duidelijke problemen kunnen zien. De voeding lijkt het te doen. Hebben jullie nog tips? Wat zou ik kunnen testen/doormeten?

Nog wat details: Had de op een na laatste Tomato-firmware erop draaien, daarvoor DD-WRT, het ding is al jaren oud natuurlijk. Ik gebruikte het als "ontvangst"-deel van een bridge, dus breedband-netgear--draadloos--linksys-PCs.

Wat zou een redelijk alternatief zijn mocht het ding definitief de geest hebben gegeven? Een Linksys WRT54GL?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04

The Zep Man

🏴‍☠️

Heb je de voeding ook doorgemeten?

Het alternatief (al ben je fan van gemodde WRT54G's) is de WRT54GL. Deze is hardwarematig gelijk aan de WRT54G 4.0 en kan ook de daarvoor gemodificeerde firmwares draaien. Neem hiervoor niet de nieuwste WRT54G. Deze draaien VxWorks, hebben minder geheugen en zijn hierdoor slechter/moeilijker/minder leuk te modificeren. De prijs tussen de WRT54G en de WRT54GL is toch praktisch gelijk.

Kijk op Wikipedia voor een overzicht van de verschillende WRT54G's.

[ Voor 98% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2007 10:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
De voeding heb ik nog niet doorgemeten, maar het LED-tje op de voeding brandt gewoon, dus dan zou het hooguit een kabelbreuk kunnen zijn zou ik verwachten; dat die er is lijkt me onwaarschijnlijk gezien het feit dat de kabel niet is aangeraakt sinds enkele LEDs op de router het nog deden. Als ik weer mijn multimeter kan gebruiken zal ik de voeding eens doormeten.

De WRT54GL leek me inderdaad ook al een voor de hand liggend alternatief. Maar zijn er leuk geprijsde N(draft)-routers waarmee ik een soortgelijk netwerk op zou kunnen bouwen?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Helaas, niet echt tijd gehad, maar in die beperkte tijd geen duidelijke defekten gevonden...

Echt niemand meer met hints?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet dat het een heel late kick is maar heb je de voeding doorgemeten?
Dat de voeding van eerdere WRT54G's stuk gaat is een gekend euvel en dat de LED brandt, wil niet zeggen dat hij werkt. Ik heb hier zo'n voeding liggen en die geeft nog maar 3,4V in plaats van 5V en daarenboven piept hij.

offtopic:
Normaal zou ik je dit geDM'd hebben maar aangezien je die uit hebt staan, toch maar een kick. Misschien hebben andere mensen hier nog iets aan. :)

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
nope router of voeding is dood dus idd eerst voeding doormeten

linksys routers kunnen standaard btw niet als bridge dienen zoals jij hem wil gebruiken dus dan zit je vast aan de wrt54gl met alternatieve Firmware ik zelf gebruik tomato.

de wireless n router hebben nog geen optie tot alternatieve firmware dus die vallen af

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Hardcore-Maniac schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:03:
nope router of voeding is dood dus idd eerst voeding doormeten

linksys routers kunnen standaard btw niet als bridge dienen zoals jij hem wil gebruiken dus dan zit je vast aan de wrt54gl met alternatieve Firmware ik zelf gebruik tomato.

de wireless n router hebben nog geen optie tot alternatieve firmware dus die vallen af
TS bedoelt denk ik WAN niet gebruiken en m via lanpoortjes als AP/switch gebruiken. Geen echt bridging tov de wanpoort, maar 't werkt prima. In (bv) ddwrt kun je idd wan als switchpoort toewijzen

Voeding is een mogelijkheid, maar betwijfel ik. In tegenstelling tot compacte geschakelde voedingen is de adaptor gewoon een ordinaire trafo (+rest). Er is maar 1 serie geweest met geschakelde voedingen volgens mij. Uiteraard kan die voeding brak zijn (of lekke condensatoren), maar t percentage uitval van dat soort adaptors is wel laag.

Uiteraard kun je ook gewoon <insert any adaptor> gebruiken, zolang polariteit maar klopt en ie 12V levert bij min 1A.

TS: Heb je 'm ook al gereset naar fabrieksinstellingen? Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit een echt dode linksys gezien (bliksem uitgezonderd) en op een of andere manier waren ze altijd wel te recoveren. ( tftp desnoods)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Versie 1.0 heeft nog een 5V adapter met 2A en aanvaardt geen 12V!

Zie ook: Forumpost over versie 1.0 en zijn adapters

[ Voor 73% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-12-2007 20:57 ]

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
uit zijn verhaal denk ik dat hij de wrt54g gebruikt om het draadloze netwerk op te vangen en met een kabel daarna weer verder te zenden...

als er geen enkel lampje gaat branden is resetten ook geen mogenlijkheid dan zou iig power moeten branden/knipperen tftp is ook geen optie dan omdat je pc gewoon aan gaat geven netwerkkabel niet aangesloten;)
Pagina: 1