Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN] Glasvezel OverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 858.957 views sinds 30-01-2008

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-07 16:24
Matched: Airplay
quote:
Pogostokje schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:55:
Voor de MiroTik liefhebbers maar mogelijk ook voor bezitters van andere routers ... ik had het probleem dat op onregelmatige momenten de PPPoE sessie verbroken raakte. Soms na een paar uur, soms sneller.

Ik heb mij helemaal suf gedebugged en zelfs een hele dag een wireshark er aan gehangen. Gelukkig vond ik daarmee de oplossing.

Wat ik zag was dat de verbinding door KPN verbroken werd, door het sturen van een PADT (PPPoE Active Discovery Terminate) over het controlekanaal van PPPoE. De router reageert daar heel braaf op door de verbinding te verbreken.
Heel erg bedankt voor het uitzoeken!!!

Ik was eerder dit jaar overgestapt op een eigen router (Apple Time Capsule) en een HP managed switch om de VLANs te splitsen. Werkte perfect tot een week of 4 geleden, toen verloor ik om de haverklap de verbinding. Ik dacht dat het aan de Time Capsule lag - immers als ik de Experiabox weer aansluitte werkte het wel. Ik heb 'm zelfs omgeruild voor een nieuwe (deden ze niet moeilijk over in de Apple Store). Maar met die nieuwe bleeft het probleem, en dat omruilen was dus niet nodig blijkt nu uit jouw verhaal.

Iemand enig idee hoe je met een Time Capsule / Airport Extreme de PPPoE of andere instellingen kunt aanpassen zodat die ook weer bruikbaar is met KPN Glasvezel? Omdat ik veel gebruik maak van Airplay en bekijken van iTunes content op Apple TVs heb ik de beste ervaringen met Apple routers, en die staat nu dienst te doen als duur accesspoint.

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:55
Mensen hier ervaring met Airplay en de Experiabox V8, ik ervaar problemen namelijk,
Als ik de router een reboot geeft heb ik even het logo op mijn Ipad maar na een tijdje is die weer weg.
Heb van alles al geprobeerd, mijn SR7007 een vast IP gegeven, DNS van de router.
Ipad vast IP, niks helpt.

Iemand raadde me aan een andere router te kopen of een Airport en die zijn eigen netwerk op te laten zetten en dan zou het wel moeten werken

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:55
quote:
Arnlith schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:12:
Heeft iemand een idee of er momenteel een nieuwe versie is van de Experiabox? Ik heb momenteel de Arcadyan VGV7519 en het wilt maar niet lukken om ook maar een enkele poort te forwarden terwijl bij de ZTE H220 Experiabox dit wel goed verliep.

Waarom ik er naar vraag? Het komt enorm vaak voor dat ik als enige niet goed kan verbinden met voice chat, game servers. Als ik wel verbinding kan maken is het nog de vraag of ik niet constant een disconnect krijg van de server.
Je moet ook even naar het stukje DATA-->NAT-->Special Application gaan en daar poort instellen:

3074 TCP en UDP aanzetten, dit naast de gewone port forwarding die je hebt gedaan in DATA-->NAT-->Port mapping

Dit hielp bij mij enorm! Multicasting heet dat ofzo,

Ik heb wel problemen met Airplay, krijg dat niet stabiel met de Experiabox ;-(
Wel me losse andere router als ik daar netwerk mee maak.. Bahh

wimpie007 wijzigde deze reactie 15-07-2013 01:30 (11%)

• Roelos
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Hier thuis nu ook glasvezel beschikbaar en na veel uitzoekwerk besloten om voor KPN te gaan. Ik dacht alleen nog even de laatste 10 pagina's van dit forum gedeelte lezen voor eventuele tips e.d.
Nu lees ik hier allerlei problemen m.b.t. Airplay van Apple i.c.m. de (laatste) Experiabox. Zijn deze problemen alleen op te lossen middels aanschaf van extra apparatuur (zoals op netwerkje.com), of is dit inmiddels opgelost door een firmware update? Aangezien ik nogal veel gebruik maak van Airplay, zou dit best mijn keuze voor een andere ISP kunnen beïnvloeden...

• marcellux
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 18:28
hallo, ik heb nu een UPC kabel met een Airport Extreme router maar wil overstappen naar Glasvezel van KPN. Ik begrijp een paar dingen die hier genoemd worden over airplay niet helemaal. Werkt airplay bedraad icm experiabox wel via de apple TV? Is er eeen mogelijkheid om de Airplay extreme aan de experiabox te hangen waarbij de experia in bridge staat? En tot slot: is het zo dat je pas als alles doorgaat nog 7 dagen bedenktijd hebt of is dat nu al bij het afsluiten? Dit is voor Doetinchem-Noord waar de aanleg nog moet gebeuren en ze op zoek zijn naar de 30% deelname! Bedankt alvast!!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:44

B2

wa' seggie?

quote:
marcellux schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:35:
hallo, ik heb nu een UPC kabel met een Airport Extreme router maar wil overstappen naar Glasvezel van KPN. Ik begrijp een paar dingen die hier genoemd worden over airplay niet helemaal. Werkt airplay bedraad icm experiabox wel via de apple TV? Is er eeen mogelijkheid om de Airplay extreme aan de experiabox te hangen waarbij de experia in bridge staat? En tot slot: is het zo dat je pas als alles doorgaat nog 7 dagen bedenktijd hebt of is dat nu al bij het afsluiten? Dit is voor Doetinchem-Noord waar de aanleg nog moet gebeuren en ze op zoek zijn naar de 30% deelname! Bedankt alvast!!
Toevallig van de week had een collega dezelfde vraag. De Experiabox v8 heeft zowel wifi als bedraad een probleem met Airplay. KPN heeft aan mij bevestigd dat de komende Experiabox v9 dit niet meer heeft, maar dit duurt nog zeker januari/februari 2014 voordat ze deze gaan uitrollen.

Wat een simpele oplossing is om een eigen router te gebruiken, al dan niet in combinatie met het uitsplitsen van de vlans zodat je de hele experiabox niet meer nodig bent. Voor airplay ben je nu dus aangewezen op een andere provider of bijvoorbeeld een TP-Link WR1043ND voor iets meer als drie tientjes

B2 wijzigde deze reactie 30-11-2013 16:51 (5%)

• marcellux
http://i.imgur.com/btA7b4b.png

Ik ben nu toch wat verward! KPN geeft zelf aan hoe Airplay in te stellen is terwijl ik op diverse fora lees dat Airplay niet werkt met de Experiabox???? 8)7

• Roelos
  • Niet online
Vandaag glasvezel geïnstalleerd (100/100, Experiabox V8).
Na hier alle problemen over Airplay te hebben gelezen, haast tegen beter weten in toch maar even geprobeerd en...... Airplay werkt prima! Heel goed zelfs.
(AppleTV 2 bedraad)

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:41
Even een vraagje namens mijn buren.

Die zijn recentelijk overgestapt naar KPN Glasvezel. Hebben dus ook zo'n experia box.

Nu hebben ze gisteren een AirPrint-printer gekocht. Maar dat ding is met geen mogelijkheid te "airprinten". Thuis heb ik dezelfde en die werkte zodra deze aan het WiFi hong. Ik heb dan wel een eigen router.

Na wat google werk kom ik tot de conclusie dat meer mensen dit issue hebben doordat "multicasting" ontbreekt op de experiabox? AirPrint en AirPlay zijn hiervan afhankelijk door de Bonjour services.

KPN helpdesk al gebeld maar daar kom ik niet verder dan "AirPrint ondersteunen wij niet". Vind ik persoonlijk wel erg makkelijk.

Meer mensen met dit issue? Eventueel mensen die dit hebben kunnen oplossen?

Alvast bedankt (ook namens mijn buren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

quote:
AvK schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:23:
Ik heb het al eens vaker geroepen. Ik heb 100/100 glas met zo'n kl#te Experiabox.
Er draaien hier 2 desktop computers, 4 laptops, 4 tablets, 3 Smartfoons, 1 werklaptop, een Playstation, een mediaspeler, 3 flatscreenTV's incluis een Smart TV ( geheim merk ;) ), een gewone beeldbuis, het ene bedraad de ander via wifi en dat alles in 1 netwerk en zonder een enkel probleem. Oh ja, ik ben van de generatie dat ik ook nog vaste telefonie heb (wel dect). De media speler heeft een hard IP adres de rest DHCP. Er wordt gedownload, er wordt tegelijkertijd TV gekeken, geïnternet enz. En als er visite komt krijgen ze gewoon mij inlog code en doen ze vrolijk mee. Ben meer maar dan ook meer dan tevreden met mijn glas van KPN. Helaas is er een groot nadeel. KPN is relatief duur. Maar daar gaan we binnenkort over bellen. Oh, ben de draadloze printer nog vergeten........ ;)
Ik heb een PS3 en een PS4 met OPEN nat met die v8 Experiabox, ook geen probleem. Alleen mijn Airplay doet het niet. :/

• Azqi
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Enige probleem met Apple devices en Experiabox is het niet werken van Airplay. :-(

• p.m.
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08-07 00:45
quote:
Azqi schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:34:
Enige probleem met Apple devices en Experiabox is het niet werken van Airplay. :-(
Het werkt wel, maar bij mij was er wel een reboot nodig van de EB (ZTE 220).

• GoTyce
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:06

GoTyce

B S U R

quote:
axel23 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:26:
[...]

Even mezelf quoten:
Vandaag de nieuwe Experiabox binnengekregen (de V9).
Aansluiten, iPad proberen en ja hoor direct verbinding met het internet *O*
Gebruik hem alleen als noodoplossing maar toch leuk dat alles nu het internet op kan met de experiabox.
Yay for you! :D En werkt Airplay bij V9 inmiddels al?

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-07 14:37
quote:
Boobybandit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:21:
Jemig, net vorige week KPN glasvezel aangevraagd voor onze nieuwe woning, maar nu lees ik hier dat het aanleggen van een netwerk nog best wel wat aandacht vereist.

Heb wat vraagjes:
- Hoe is jullie ervaring met de Experia als router?
Want:
- Ik zit dus te twijfelen om de Experia als router te gaan gebruiken of mijn E4200. Ik begrijp dat de Experia in router modus gebruik maakt van Flexpoorten en dat dat als voordeel heeft dat je een UTP kabel op elk willekeurig punt achter de Experia kan splitten dmv een niet managed switch en gebruiken voor iTV en internet (evt bellen?).
- Ik zal dan de E4200 slechts als tweede wifirouter gebruiker en tevens als switch voor de 1e verdieping en hoger.
- Ik zal overigens 2 interactieve TV's aansluiten.

Het idee om een Experiabox als primaire router te gaan gebruiken spreekt me namelijk niet aan. Maar aan de andere kant zou het gebruiken van een eigen router een flinke investering vragen. Namelijk nieuwe (krachtigere) router en meerdere managed switches.
De experiabox doet het als router prima hoor als je het mij vragen mag. Alleen zijn de meeste klachten over wifi. Gelukkig is dat redelijk makkelijk op te lossen door er zelf een accespoint bij te hangen en desnoods de wifi van de experiabox uit te schakelen. En je zou misschien nog tegen wat problemen kunnen lopen met UPnP/Airplay/ Port Forwarding. Dat zijn volgens mij de meest bekende problemen die je hier tegen zult komen.

Houd er trouwens wel rekening mee dat de poort waar je accespoint op zit geen STB aan hangt, dit zal je wifi goed volgooien met onnodig verkeer.

chickpoint wijzigde deze reactie 09-09-2014 14:32 (4%)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:42
quote:
chickpoint schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:31:
[...]

De experiabox doet het als router prima hoor als je het mij vragen mag. Alleen zijn de meeste klachten over wifi. Gelukkig is dat redelijk makkelijk op te lossen door er zelf een accespoint bij te hangen en desnoods de wifi van de experiabox uit te schakelen. En je zou misschien nog tegen wat problemen kunnen lopen met UPnP/Airplay/ Port Forwarding. Dat zijn volgens mij de meest bekende problemen die je hier tegen zult komen.

Houd er trouwens wel rekening mee dat de poort waar je accespoint op zit geen STB aan hangt, dit zal je wifi goed volgooien met onnodig verkeer.
Hmm, laten die punten die je noemt nu juist de dingen zijn die momenteel vlekkeloos werken. Ik ga denk ik gewoon mn geluk proberen.

Bedankt voor de laatste tip, ik zal proberen dat zoveel mogelijk te splitsen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Pepehv
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-07 17:49
Volgende maand word ik ook aangesloten op het KPN glasvezel netwerk, maar lees dat de multicast/airplay problemen met de EB nog steeds van kracht zijn. Ik zie dat er workarounds zijn, maar dat bijv. Airplay van WLAN naar LAN al problematisch wordt.

Daarom dan toch maar aan de gang met het verbannen van de EB. Wat wil ik bereiken?
  • EB uit het netwerk, ik maak geen gebruik van telefonie
  • Vlekkeloze werking van Airplay
  • Zoveel mogelijk gebruik maken van de bestaande hardware
Op basis van deze http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1-extra.png tekening op netwerkje.com (bedankt voor alle effort!) ben ik tot de volgende indeling gekomen:

N.B., het is (fysiek) evt. mogelijk direct een (extra) kabel te trekken van de managed switch naar het TV meubel. Een extra kabel naar ruimte 2 is niet mogelijk, maar kan uiteraard wel worden aangesloten op de managed switch ipv via de Asus Router.

Mijn vragen:
  • De hamvraag: gaat dit werken? En is dit de meest logische oplossing?
  • Verstoren de IPTV decoders het Mutlicast protocol en daarmee Airplay?
  • Kan mijn iPhone, verbonden via het AP in ruimte 2, de Airplay devices in de meterkast en bij het TV meubel bereiken?
  • Hoe dienen de VLAN instellingen binnen deze tekening te staan? In het netwerkje.com voorbeeld snap ik de VLAN100 niet helemaal?
Alvast enorm bedankt voor jullie input.

Pepehv wijzigde deze reactie 18-02-2015 21:09 (6%)

• Roelos
  • Niet online
Ik snap het niet... Ik lees veel verhalen hier over slecht tot niet werkende Airplay. Ik heb een EB V8 en alles werkt prima straight out of the box. Meerdere iPads, iPhones, MacBooks.....allemaal zonder problemen.
Heb ik een magische V8?

Roelos wijzigde deze reactie 18-02-2015 22:52 (5%)

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01:15
quote:
Pepehv schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:22:
Volgende maand word ik ook aangesloten op het KPN glasvezel netwerk, maar lees dat de multicast/airplay problemen met de EB nog steeds van kracht zijn. Ik zie dat er workarounds zijn, maar dat bijv. Airplay van WLAN naar LAN al problematisch wordt.

Daarom dan toch maar aan de gang met het verbannen van de EB. Wat wil ik bereiken?
  • EB uit het netwerk, ik maak geen gebruik van telefonie
  • Vlekkeloze werking van Airplay
  • Zoveel mogelijk gebruik maken van de bestaande hardware
Op basis van deze http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1-extra.png tekening op netwerkje.com (bedankt voor alle effort!) ben ik tot de volgende indeling gekomen:

[afbeelding]
N.B., het is (fysiek) evt. mogelijk direct een (extra) kabel te trekken van de managed switch naar het TV meubel. Een extra kabel naar ruimte 2 is niet mogelijk, maar kan uiteraard wel worden aangesloten op de managed switch ipv via de Asus Router.

Mijn vragen:
  • De hamvraag: gaat dit werken? En is dit de meest logische oplossing?
  • Verstoren de IPTV decoders het Mutlicast protocol en daarmee Airplay?
  • Kan mijn iPhone, verbonden via het AP in ruimte 2, de Airplay devices in de meterkast en bij het TV meubel bereiken?
  • Hoe dienen de VLAN instellingen binnen deze tekening te staan? In het netwerkje.com voorbeeld snap ik de VLAN100 niet helemaal?
Alvast enorm bedankt voor jullie input.
Naar mijn inzien gaat het volgende niet goed. De verbinding vanuit de Asus router naar de unmanaged switch en vervolgens moet de unmanaged switch 2VLAN gaan regelen, namelijk IPTV en je internet. Dit kan alleen met een managed switch. Wat wel zou kunnen is vanuit de managed switch een IPTV VLAN rechtstreeks op de TV decoder en vanuit de ASUS router een UTP kabel naar je unmanaged switch, en vanuit de unmanaged switch naar media speler en airplay devices (tv meubel afbeelding). Het zelfde idee past je dan ook toe bij ruimte 2.
Nu zie ik dat een extra kabel naar de kamer TV-Meubel mogelijk is, dus dat kan. Maar blijkbaar kan je niet een extra kabel trekken naar ruimte 2 waardoor je daar nog met een probleempje zit. Daar zijn 2 oplossingen voor en dat is dus 1) extra kabel naar ruimte 2 (dit is in jouw geval helaas niet mogelijk). 2) een managed switch daar plaatsen.
De VLAN100 is om bijvoorbeeld gebruik te maken van de overige poorten van de managed switch, maar door die wel achter de router te zetten. Ik denk in jouw situatie is dit waarschijnlijk niet nodig. Pas wel op met het gebruik van poorten op de managed switch, je wilt natuurlijk wel 1 poort openhouden anders kan je niet meer in de managed switch komen die gebruikt maakt van VLAN1, anders ben je sjaak 8)7 ....

• marcellux
Ik heb gehoord dat met de nieuwe update de EB v9 wel met Apple's Bonjour overweg kan. Is er iemand die dat kan beamen?? Werk nu met ASUS om het hele probleem te omzeilen. Kon eerder met de v9 geen gebruik maken van Airplay en/of draadloos printen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-07 15:00
Ik lees op diverse plekken dat Airplay niet goed werkt via de experiabox v9. Betreft dit ook wanneer de appletv aangesloten is via wifi?

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibre
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-12-2015
quote:
dennismaus schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:56:
Ik lees op diverse plekken dat Airplay niet goed werkt via de experiabox v9. Betreft dit ook wanneer de appletv aangesloten is via wifi?
klopt ik kan niet muziek van spotify direct streamen naar me versterker en komt door de V9 bij mijn, baal ik heel erg van en lukt me niet helemaal om eigen router er achter te zetten. heb ergens gelezen waardoor het komt en had te maken met dat de v9 iets niet ondersteund me v8 werkte het wel mee.

link gevonden waar het staat kpn forum.
http://forum.kpn.com/t5/I...t-met-Airplay/td-p/191497

Fibre wijzigde deze reactie 08-05-2015 13:40 (11%)

• dennismaus
Is het routed iptv mogelijk om de problemen met binvoorbeeld airplay op te lossen ingevoerd?

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennismaus
Weet iemand hier toevallig of met de huidige firmware op de experiabox airplay nu wel werkt. Het zou volgens de berichten opgelost moeten zijn met de nieuwste firmware.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True