Toon posts:

windows server 2003 laadt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb dus een probleem :)
Ik wou juist mijn server opstarten maar nadat alle informatie van bios is geweest krijg ik een zwart scherm maar de pc blijft draaien en het schermlampje blijft groen branden.
Ik had recent een tweede netwerkkaart geinstalleerd dus dacht deze er uit te halen maar geen oplossing.
Ook helpt het niet om de 2 ander hd's(dus zonder windows) er uit te halen.
Er zitten ook 2 latjes geheugen in en heb afzonderlijk geprobeerd te booten maar windows wilt gewoon niet laden :s

mvg en dank bij voorbat
schaap

Verwijderd

Veilige modes ? blauwe foutmelding schermen gezien ? starten in vga modes ? starten in laast bekende werkende config ? etc etc

Verwijderd

Topicstarter
geen blue screen gezien, en hoe kan ik in veilige modus geraken als ik niets zie na dat het bios gedeelte weg is en er komt niks meer.
Dus het laatste scherm dat ik kan zien is dat waar hij een lijst geeft van pci kaarten die aangesloten zijn denk ik. Na dit scherm dus gewoon zwart scherm :s

Verwijderd

Je krijgt geen bootoptions menu te zien als je F8 indrukt bij het opstarten ?

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b3/NTLDR_Menu.png/350px-NTLDR_Menu.png
Dit menu'tje dus, en nee je krijgt daarvoor niet de melding dat je op f8 moet drukken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
euh nog niet geprobeerd.
Maar zal dit wel helpen want moet er normaal geen bericht opkomen druks f8 om to enter boot menu?
want dit zie ik niet.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:49:
euh nog niet geprobeerd.
Maar zal dit wel helpen want moet er normaal geen bericht opkomen druks f8 om to enter boot menu?
want dit zie ik niet.
Nee.

En installeer gewoon XP Home ofzo, als je al zo weinig onderzoek zelf uitvoert vraag ik me af wat je met Windows 2003 Server moet.

Verwijderd

Topicstarter
spijtig dat dat er nu niet toe doet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 14:24 ]

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

offtopic:
het doet er wel degelijk toe, als je Windows Server 2003 draait, zul je een bepaalde basiskennis moeten hebben, zeker aangaande trouble-shooting. F8 is de meest basale 'truc'.. als die kennis
al ontbreekt (aanname) lijkt me een server beheren een te grote stap.

ontopic:
kun je wel booten vanaf bijvoorbeeld een bootable-cd? ...floppy? ...usbstick?

don't mistake lack of talent for genius.

Verwijderd

Ziet het bios nog wel je harde schijven en/of cd-dvd spelers??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Het is inderdaad basis kennis de F8 toets maar niet iedereen weet dit. Dus flamen omdat iemand dat niet weet is beetje overbodig.

Mocht de F8 toets werken (gewoon op rammen tijdens booten) dan kun je het beste in jou geval voor Last Known Good Configuration kiezen, ik heb het sterke vermoeden dat de driver van jou 2e netwerkkaart voor dit probleem zorgt. Booten in VGA modus zorgt er ook voor dat alleen de meest basis nodige drivers geladen worden en dat je kunt troubleshooten op je server. Mocht dit niet werken kun je de windows 2003 cd erin doen ervan booten en die rescue optie kiezen. Hiermee kun je ook drivers de-installeren. Mocht dat ook niet werken gewoon botte repair installatie doen :) en mocht dat niet werken en er staat belangrijke data op doe dan parallel installatie ernaast zodat je je data er nog af kunt halen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:37:
Mocht de F8 toets werken (gewoon op rammen tijdens booten) dan kun je het beste in jou geval voor Last Known Good Configuration kiezen
offtopic:
Alleen niet als het een Domain Controller is, maar da's een ander verhaal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1