Toon posts:

server2000 loopt vast na openen bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de situatie:

Klein netwerkje, 3 werkstations, 1 server2000.

Als je een bestand van de server opent, er iets in veranderd en weer opslaat, dan bevriest de server.
Doe je dit lokaal op de server zelf dan gaat het wel gewoon goed.

Andere bekabeling, andere netwerkkaart en een nieuwe switch al geprobeerd, ook alle updates en sp's gedownload en geïnstaleerd.

Wie weet hoe dit kan???

Verwijderd

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk!!!!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Sorry ik dat even op de WC :/
Wie weet hoe dit kan???
Waarschijnlijk gaat er ergens iets fout.....

Heb je wel zowel de netwerkkaart van de server als de werkstation vervangen?
Laatste drivers al gebruikt van de netwerkkaart?
Virusscanner zou er misschien tussen kunnen zitten?
Hebben alle machines er last van?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
corav, in je topicstart mis ik nogal wat info. We verwachten hier op GoT dat je zelf inzet toont, en ook wat rondzoekt/probeert voor je een topic opent. Lees daarover de Het algemeen beleid nog eens goed door.
We stellen het ook niet op prijs dat je spoed achter je topic probeert te zetten, door het binnen 24 uur omhoog te halen in de lijst.Direct onder jezelf posten is enkel toegestaan wanneer er 24 uur niet is gereageerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nou sorry hoor, was gewoon een geintje.......

Kom liever met een goed antwoord, dan kunnen we misschien nog eens over werk praten :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 17:13 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij het reageren op ons forum horen een aantal regeltjes, en daar probeer ik je op te wijzen. Het volgen van deze regels is ons aller belang. We hebben écht veel meer informatie nodig om hier een antwoord op te kunnen geven. Elke versie van Windows heeft zo z'n eigen ditjes en datjes, en nog weer veel andere malligheidjes in combinatie met andere versies van Windows.
Zo is er voor elk softwarepakket wel functionaliteit behoorlijk veranderd door de loop der tijd. Omdat er veel verschillen zijn, zijn er ook veel meer verschillende soorten problemen waar je mee te maken kan krijgen. Er zijn vele duizenden foutmeldingen, en vast miljoenen stukken hardware waaruit een computer kan bestaan.
Concrete informatie die me nuttig lijkt:
- Versie van Windows die draait op de werkstations
- Gebeurt dit enkel vanuit één programma, of hebben er meerdere programma's last van? Of alles wat je ook maar probeert op de werkstations?
- Zijn de werkstations lid van een domein (waarvan de server dan mogelijkerwijs de domaincontroller of smallbusinessserver zou zijn)?
- Heb je al eens in de eventlogs gekeken op de server/werkstations (eventvwr.msc) of er nog meldingen voorkomen over dit evenement?
- Heb je dit probleem op alle pc's? En als je inlogt met een andere gebruikersnaam? Mocht het op alle pc's of onder alle gebruikers optreden: Zijn er verschillen in configuratie tussen de gebruikers/machines, of zijn ze identiek opgezet?
- Welke virusscanners/firewalls draaien er allemaal, gezien 2000 er standaard geen mogelijkheden voor heeft?
- Heb je onlangs iets veranderd in het netwerk waardoor dit is ontstaan?
Hopelijk is het doel van mijn voorgaande post iets duidelijker nu, en kunnen we verder gaan met het oplossen van je probleem.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt al bij Microsoft en die komen er tot op heden ook nog niet uit.

Je bent 26? Wat voor werkervaring heb je en wat denk je in de maand te willen gaan verdienen?

Slotervaart is dichtbij en we zijn per trein makkelijk bereikbaar. (Zaanstreek)

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 12:17
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:39:
Het probleem ligt al bij Microsoft en die komen er tot op heden ook nog niet uit.

Je bent 26? Wat voor werkervaring heb je en wat denk je in de maand te willen gaan verdienen?

Slotervaart is dichtbij en we zijn per trein makkelijk bereikbaar. (Zaanstreek)
Ik begrijp er werkelijk waar niets meer van. TS lijkt het allemaal niet zo serieus te nemen :| en gaat maar ergens anders over babbelen, daar is het volgens mij niet voor bedoeld hier. Ik heb dan ook weinig zin om op dit topic verder in te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jack Flushell op 25-05-2007 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
TS neemt het allemaal redelijk serieus hoor, ook inzake het werk voor de moderator.
Alleen is niet iedereen altijd in staat om droog, zakelijk en serieus over te komen..........

BTW: Probleem is opgelost, het bleek te gaan om een fout in de virusscanner; Norman.

Sluiten maar die handel en tijd voor weekend!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aha bekend probleempje, deze misschien http://www.norman.com/Support/46680/ ?
Nouja prettig dat het opgelost is, dit is zoals hierboven wel terecht gesteld is niet de plaats om over vacatures te praten, daar hebben we een speciale jobs-site voor. En natuurlijk vele andere communicatiemiddelen...

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1