[Exchange 2003] 'Namens' verwijderen bij ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 07:21
We zijn bezig om via exchange de mail op een andere manier in te delen voor onze afdeling Klantenservice en Ticketing.

We hebben een gebruiker klantenservice aangemaakt waarbij de e-mail binnenkomt, deze postbus hebben we toegevoegd aan Outlook van Gebruiker A.

Als er nu een mail binnenkomt op klantenservice@ dan antwoord Gebruiker A deze mail met als afzendernaam in het Van veld met het e-mail adres klantenservice@. Echter als de ontvanger de mail binnenkrijgt dan is deze afkomstig van Gebruiker A namens Klantenservice.

Dit is zeker uit oogpunt van beveiliging absoluut niet wenselijk, er moet dus alleen als afzender Klantenservice te komen staan.

Nu heb ik op GoT een draadje gevonden (Mail verzenden namens een andere gebruiker in Outlook) waar de TS het zelfde probleem heeft, maar een oplossing wordt hier niet in gegeven. Ook nog op support. en msdn.microsoft.com gezocht, helaas ook niks gevonden. En bellen met Microsoft heeft ook geen zin, die geven hierop geen support.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 20:29
In het topic dat je noemt staat een link naar een kb artikel voor Exchange 2000, voor 2003 geldt dezelfde oplossing: Gert22 in "Mail verzenden namens een andere gebruik..."

Hierin staat hoe je send as rechten in stelt. Wat je nu gebruikt is send on behalf.

no animals were harmed during the production of this message

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad send as ipv send on behalf of :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Polderdijk
Oke, ik ga dit zo na het eten uitproberen. Ik had dit KB artikel wel gezien, maar ik begreep nog niet helemaal goed het verschil tussen send on en behalf of, maar nu gaat het lampje branden :)

• Polderdijk
Oke, ik heb het dus via bovenstaande KB ingesteld en ben ook nog via via op een veel uitgebreidere Nederlandse KB terecht gekomen (Users cannot send e-mail messages from a mobile device or from a shared mailbox in Exchange 2000 Server and in Exchange Server 2003) met extra achtergrond informatie. Wel handig voor personen wie dit probleem ook heeft en dit topic heeft gevonden.

Ik heb het dus ingesteld maar moet dus nog 2 uur wachten volgens de KB totdat deze optie door is gevoerd in de AD.