Toon posts:

[Sharepoint] Automatisch login

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken sharepoint met op IIS windows authentication aan. Als ik dus de link naar Sharepoint open log ik netjes met mijn eigen naam in. In Sharepoint kan ik inloggen als andere user, wat ik vaak wil omdat ik dan met een afdelingsaccount inlog. Nu wil ik op mijn bureaublad een snelkoppeling zetten naar Sharepoint zodat ik automatisch inlog met dat afdelingsaccount.

Ik krijg dat niet voor elkaar. Ben al een tijd aan het googelen maar kom niet verder dan dit:

code:
1
http://user:passwoord@domein/sharepoint/default.aspx

Dit werkt niet en het schijnt dat microsoft dat heeft gedisabled ivm veiligheid....
Toch moet dit wel kunnen. Bij cursussen zie je heel vaak dat je met vele verschillende gebruikers via een snelkoppeling aan kunt loggen......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kun je eventueel verhelpen met een registry aanpassing op de client..

code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE]
"iexplore.exe"=dword:00000000
"explorer.exe"=dword:00000000

Probeer dat eens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Of anders via "control keymgr.dll" de credentials voor betreffende server opslaan. Maar wat alt-92 noemt werkt ook goed :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Was even een paar dagen afwezig. Maandag weer op het werk, ga ik het gelijk uitproberen.
Thanks

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Anders gewoon in IE uitzetten dat in de intranetzone niet automatisch wordt ingelogd met usename en password?

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:36:
Anders gewoon in IE uitzetten dat in de intranetzone niet automatisch wordt ingelogd met usename en password?
Nee, dat wil je niet. Voor 90% moet de gebruiker onder eigen naam inloggen.

• Glorix Jim
Maar het geldt toch alleen maar voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:07:
Maar het geldt toch alleen maar voor jou?
Nee, dit moet voor meerdere gebruikers. Mensen hebben persoonlijke en afdelingsaccount.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:31:
Dat kun je eventueel verhelpen met een registry aanpassing op de client..

code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE]
"iexplore.exe"=dword:00000000
"explorer.exe"=dword:00000000

Probeer dat eens?
Heb ik gedaan. Nu krijg ik het netwerkwachtwoord login scherm.
Heb het nu ook via een script geprobeerd maar ook dat lukt niet. Hij pakt toch automatisch mijn persoonlijke login en niet die ik doorgeef in het script..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 11:02 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vertel dan eens wat het client-os is? En heb je als je XP gebruikt control keymgr.dll ook geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:46:
Vertel dan eens wat het client-os is? En heb je als je XP gebruikt control keymgr.dll ook geprobeerd?
Windows2000 keymgr.dll staat niet op deze machine. Niet in 2000 aanwezig, vermoed ik

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee duh, daarom noem ik ook expliciet Windows XP (en hoger natuurlijk) :p

[ Voor 37% gewijzigd door sanfranjake op 21-05-2007 14:23 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Glorix Jim
Misschien een rare vraag maar waarom heb je twee verschillende accounts op Sharepoint?
Je kan in Sharepoint ook gebruik maken van groepen (groepen uit AD of Sharepoint groepen).

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:39:
Misschien een rare vraag maar waarom heb je twee verschillende accounts op Sharepoint?
Je kan in Sharepoint ook gebruik maken van groepen (groepen uit AD of Sharepoint groepen).
Mensen moeten hun individuele login hebben (oa voor hun my-site etc).
In een workflow wordt een taak toegewezen aan de afdeling Inkoop. Iedereen van die afdeling moet die taak kunnen goedkeuren. Ze moeten dan inloggen met het account "inkoop" om dat te kunnen doen. Of is er een andere mogelijkheid?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou dan toch kijken of dat niet anders op te lossen is door bijvoorbeeld de inkoop groep met hun normale account die rechten te geven eerlijk gezegd..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook groepen die rechten geven. Dan hoef je dat niet per persoon te regelen, en vervalt volgens mij ook je probleem :P
Heb je misschien een 3rd party workflow tool (nintex oid)? Welke sharepoint-versie gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 22-05-2007 12:31 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:46:
[...]

Mensen moeten hun individuele login hebben (oa voor hun my-site etc).
In een workflow wordt een taak toegewezen aan de afdeling Inkoop. Iedereen van die afdeling moet die taak kunnen goedkeuren. Ze moeten dan inloggen met het account "inkoop" om dat te kunnen doen. Of is er een andere mogelijkheid?
Je kan een taak ook koppelen aan een Sharepoint groep inderdaad. Dus dan creeer je in Sharepoint een 'inkoop' groep. Stop daar alle gebruikers in van Inkoop en wanneer een taak wordt toegewezen aan Inkoop krijgt iedereen mailtje van de groep "Inkoop" ;)
Je kan dan als gebruiker (van de groep) zijnde de taak 'opnemen' en afhandelen

[ Voor 5% gewijzigd door Glorix Jim op 22-05-2007 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Glorix Jim schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:28:
[...]

Je kan een taak ook koppelen aan een Sharepoint groep inderdaad. Dus dan creeer je in Sharepoint een 'inkoop' groep. Stop daar alle gebruikers in van Inkoop en wanneer een taak wordt toegewezen aan Inkoop krijgt iedereen mailtje van de groep "Inkoop" ;)
Je kan dan als gebruiker (van de groep) zijnde de taak 'opnemen' en afhandelen
Is nog niet helemaal wat ik wil maar het is een goede workaround.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 08:28 ]

Pagina: 1