Wij gebruiken sharepoint met op IIS windows authentication aan. Als ik dus de link naar Sharepoint open log ik netjes met mijn eigen naam in. In Sharepoint kan ik inloggen als andere user, wat ik vaak wil omdat ik dan met een afdelingsaccount inlog. Nu wil ik op mijn bureaublad een snelkoppeling zetten naar Sharepoint zodat ik automatisch inlog met dat afdelingsaccount.
Ik krijg dat niet voor elkaar. Ben al een tijd aan het googelen maar kom niet verder dan dit:
Dit werkt niet en het schijnt dat microsoft dat heeft gedisabled ivm veiligheid....
Toch moet dit wel kunnen. Bij cursussen zie je heel vaak dat je met vele verschillende gebruikers via een snelkoppeling aan kunt loggen......
Ik krijg dat niet voor elkaar. Ben al een tijd aan het googelen maar kom niet verder dan dit:
code:
1
| http://user:passwoord@domein/sharepoint/default.aspx |
Dit werkt niet en het schijnt dat microsoft dat heeft gedisabled ivm veiligheid....
Toch moet dit wel kunnen. Bij cursussen zie je heel vaak dat je met vele verschillende gebruikers via een snelkoppeling aan kunt loggen......