Hoi allen,
Hetvolgende probleem hebben wij hier op mijn werk:
Wij hebben op dit moment een Win2000 server waarop DHCP draait samen met Exchange.
Aangezien wij Exchange gaan centraliseren en overzetten, willen de hoge heren van management dat wij ook de DHCP overzetten naar andere servers zodat wij die server kunnen gebruiken voor ander speelgoed.
Het moet nu een DHCP worden op een Win2003 systeem met een backup op een ander Win2003 systeem.
Nu heeft mijn collega handmatig alle scopes overgenomen van 2000-2003 [aangezien er veel reservations niet meer nodig waren net als sommige scopes], alleen wil ik zorgen dat de opgeschoonde versie onder 2003 ook netjes in het backup systeem komt.
Hiervoor heb ik de instructies gevolgd zoals door MS omschreven:
How to move a DHCP database from a computer that is running Windows NT Server 4.0, Windows 2000, or Windows Server 2003 to a computer that is running Windows Server 2003
Ik krijg vervolgens de volgende foutmelding:
Vervolgens heb ik nogmaals gecontrolleerd dat mijn user specifiek onder de Administrators groep staat, uitgelogd, opnieuw ingelogd, maar weer hetzelfde.
Mijn collega stelde voor de zekerheid voor om de DHCP service te stoppen, maar dat gaf de volgende melding:
Het was dus mijn bedoeling om [waneer dit zou lukken] de DB over te zetten naar de backup server en daar
Hetvolgende probleem hebben wij hier op mijn werk:
Wij hebben op dit moment een Win2000 server waarop DHCP draait samen met Exchange.
Aangezien wij Exchange gaan centraliseren en overzetten, willen de hoge heren van management dat wij ook de DHCP overzetten naar andere servers zodat wij die server kunnen gebruiken voor ander speelgoed.
Het moet nu een DHCP worden op een Win2003 systeem met een backup op een ander Win2003 systeem.
Nu heeft mijn collega handmatig alle scopes overgenomen van 2000-2003 [aangezien er veel reservations niet meer nodig waren net als sommige scopes], alleen wil ik zorgen dat de opgeschoonde versie onder 2003 ook netjes in het backup systeem komt.
Hiervoor heb ik de instructies gevolgd zoals door MS omschreven:
How to move a DHCP database from a computer that is running Windows NT Server 4.0, Windows 2000, or Windows Server 2003 to a computer that is running Windows Server 2003
Dit heb ik letterlijk gevolgd, maar helaas geen success.Export the DHCP database from a server that is running Microsoft Windows Server 2003
To move a DHCP database and configuration from a server that is running Windows Server 2003 to another server that is running Windows Server 2003:
1. Log on to the source DHCP server by using an account that is a member of the local Administrators group.
2. Click Start, click Run, type cmd in the Open box, and then click OK.
3. Type netsh dhcp server export C:\dhcp.txt all, and then press ENTER.
Note You must have local administrator permissions to export the data.
Ik krijg vervolgens de volgende foutmelding:
Volgens het bovengenoemde document zou ik deze melding moeten krijgen als ik dhcpexim.exe gebruik [welke enkel voor NT4/2000 is, niet voor 2003], maar ik gebruik gewoon netsh...C:\>netsh dhcp server export c:\dhcp.txt all
An attempt was made to load a program with an incorrect format.
Vervolgens heb ik nogmaals gecontrolleerd dat mijn user specifiek onder de Administrators groep staat, uitgelogd, opnieuw ingelogd, maar weer hetzelfde.
Mijn collega stelde voor de zekerheid voor om de DHCP service te stoppen, maar dat gaf de volgende melding:
Hebben jullie een idee wat ik fout doe? Of misschien een betere/andere oplossing?C:\>netsh dhcp server export c:\dhcp.txt all
Unable to determine the DHCP Server version for the Server 172.x.x.x.
Server may not function properly.
Het was dus mijn bedoeling om [waneer dit zou lukken] de DB over te zetten naar de backup server en daar
code:
te doen.
1
| netsh dhcp server import c:\dhcp.txt all |
pr0mpt - It never hurts to help!