AD Functional Mode 2000 / 2003 en trusts.

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier twee domains. Een Windows 2000 Native Active Directory met twee domain controllers, en een Windows 2003 Active Directory met twee domain controllers in 2000 mixed mode. Er is een two-way trust tussen beide domains, en dat blijft het komende jaar ook wel zo, totdat we echt compleet van het oude domain zijn weg-gemigreerd.

Nu wil ik het in het 2003 domain de "Active Directory Functional Mode" opwaarderen van "2000 mixed" naar "2003 Native". De twee domain controllers zijn allebei al 2003 Server en in het nieuwe domain zitten WEL een aantal 2000 server clients (member servers), maar GEEN Windows 2000 domain controllers.

Nu hebben we ook een tweetal NAS units met Windows 2003 Storage Server R2, en om replicatie/Vragen voor dat ik op "Raise" klik en niet meer terug kan:

- Blijft mijn trust met het oude Windows 2000 domain operationeel als ik mijn 2003 domain naar 2003 native overschakel?

- Kan ik zonder problemen Windows 2000 servers die we nog operationeel houden als "member server" (dus niet als DC) in een 2003 native Active Directory?

Ik denk persoonlijk dat het kan, en van wat ik ge-googled heb haal ik ook uit dat het kan..... maar omdat dit een van die dingen is die je niet meer ongedaan kan maken wil ik het toch 100% zeker weten. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Native mode heeft weinig temaken met trusts, althans in de context die je nu beschrijft. Functional level slaat op aanwezigheid van NT4/2000-domaincontrollers in je domein/forest. 2003 kan bijvoorbeeld ook gewoon trusts aangaan met nt4domeinen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

het raisen van je domain naar 2003 native wil alleen zeggen dat je daarna alleen nog 2003 machines kunt promoten naar domain controllers en niet meer nt4 of 2000 servers, die kunnen enkel nog als member server in het domain gehangen worden. Heeft weinig met trust relations te maken. Mocht het andere domain ook naar 2003 native gebracht worden kun je een crossforrest trust relationship opzetten :)